Cu ocazia unei mese rotunde organizate de AUTOBEST, eveniment moderat de Dan Vardie, fondator AUTOBEST și AUTOpro, am aflat detalii în exclusivitate mondială despre Renault Scenic Vision, dar și altceva cu adevărat senzațional: motoarele cu combustie internă alimentate cu hidrogen nu se încadrează în dezideratul zero emisii!
Despre țelul Zero Emissions, nu cred că mai are rost să facem o prezentare cu această ocazie. Este vorba, pe scurt, despre limitarea până la zero într-un final a emisiilor de gaze cu efect de seră.
În industria auto știm deja că avem stabilit anul 2035 ca moment de la care să fie vândute în Uniunea Europeană automobile noi strict cu zero emisii. Chiar dacă noi la AUTOpro am afirmat mereu și ne menținem poziția că doar EV-urile pot duce la îndeplinirea planului Zero Emissions, au fost și încă mai sunt reprezentanți din industria auto care încearcă să găsească soluții alternative.
Una dintre ideile ce se pare că încă mai găsește ceva tracțiune se referă la motoarele cu combustie internă (ICE – Internal Combustion Engine) care folosesc drept combustibil hidrogenul – H2. Atenție, nu vorbim despre sistemele cu pile de combustie, ce se încadrează într-adevăr în conceptul Zero Emissions, ci despre agregate asemănătoare ca regim de funcționare cu cele alimentate cu benzină.
Doar că, așa cum anticipam la AUTOpro și cum ne-a fost confirmat acum de către Philippe Prevel – Inginer Șef al Diviziei Gaz și H2 Renault, motoarele ce funcționează pe hidrogen nu sunt complet lipsite de emisii.
Motoarele cu combustie internă pe hidrogen nu sunt de tip zero emisii
Prevel a recunoscut și a afirmat fără niciun fel de dubiu că orice ICE ce folosește H2 drept combustibil are emisii poluante! Este adevărat că nivelul de emisii este foarte mic, dar, atât timp cât apar astfel de gaze ca rezultat al procesului de generare a energiei, nu putem încadra mașinile ce folosesc ICE cu H2 în categoria ZE.
„Da, putem confirma că este vorba despre foarte puține emisii, că nu este zero. Este ceva ce este încă studiat de către multe, multe companii. Și Renault lucrează la asta. Dar sunt ceva poluanți ce sunt emiși de acest tip de motor (nr – ICE cu H2), cantități foarte limitate, dar nu zero emisii, nu neapărat zero emisii”, răspunde Philippe Prevel la întrebarea directă ce vizează emisiile motoarelor cu combustie internă pe hidrogen.
Dacă inginerul șef ce se ocupă fix de divizia de cercetare a soluțiilor de mobilitate ce folosesc drept combustibil hidrogenul recunoaște că există emisii pentru ICE pe H2, atunci avem certitudinea că așa este!
Iată cum AUTOBEST și AUTOpro au reușit să obțină un răspuns clar în cazul unei chestiuni extrem de sensibile, de delicate. Așadar, motoarele cu combustie internă alimentate cu hidrogen nu-și vor găsi drum în viitorul industriei auto, întrucât aceasta se îndreaptă fără discuție către o singură destinație: cea a emisiilor zero!
Vom reveni zilele următoare cu detalii în exclusivitate națională despre conceptul Renault Scenic Vision și veți descoperi astfel nenumărate noutăți despre unul dintre cele mai interesante prototipuri ale anului.