AUTOpro
Stiri AUTO pro Exclusiv Eveniment

Detalii exclusive Renault Scenic Vision – Design, Sustenabilitate și Siguranță

Renault Scenic Vision

Cu ocazia mesei rotunde ce a avut în centru conceptul Renault Scenic Vision, am primit detalii în exclusivitate despre prototipul ce stă la baza următoarelor generații ale constructorului din Hexagon. În cadrul aceluiași eveniment unic, organizat de AUTOBEST și moderat de Dan Vardie, fondator AUTOBEST și AUTOpro, am primit și confirmarea că motoarele cu combustie internă alimentate cu hidrogen au emisii poluante!

Renault Scenic Vision reprezintă 90% din versiunea finală a modelului Scenic de serie, ce va fi lansat în 2024, dar deschide și drumul pentru toate viitoarele modele ale mărcii, ce vor prelua din tehnologiile prezentate pe concept car. Iată deci cât de important este Scenic Vision pentru Renault, motiv pentru care aveam nevoie de mai multe detalii direct de la creatorii săi.

Așa se face că Gilles Vidal – Designer Șef marca Renault, Clea Martinet – Vice Președinte Divizia Sustenabilitate a Grupului Renault, și Philippe Prevel – Inginer Șef Divizia Gaz și H2 Renault, au fost pe cât se poate de amabili și deschiși spre a împărtăși informații în premieră despre Renault Scenic Vision.

Designul rămâne unul dintre principalele argumente în decizia de cumpărare

Înainte de a cere informații despre o mașină, un potențial client trebuie să fie atras de designul exterior și interior. Renault știe asta poate mai bine ca oricare alt producător auto și așa se face că de-a lungul timpului a desenat unele dintre cele mai reușite și unice mașini.

Scenic Vision trebuie să ducă mesajul designului mai departe către viitoarele modele ale mărcii, așa că au fost urmărite câteva direcții principale:

  • forme și linii care să rămână fidele moștenirii mărcii și care să transmită empatie și generozitate, dar care, în același timp, să facă trimitere la tehnologie de ultimă oră, la ideea de high-tech.
  • proporții care să scoată mașina în evidență, cu suprafețe vitrate laterale reduse ca suprafață, dar cu plafon reprezentat în cea mai mare parte de geam transparent.
  • detalii care să pună în scenă nivelul tehnologic – precum este designul jantelor sau al părții frontale, spre a crea un impact vizual puternic.

Scenic Vision este realizat în proporție de 75% din materiale reciclate, cu 90% reciclabile

Sustenabilitatea nu mai este de mult timp doar o idee, ci reprezintă un obiectiv Renault. De aceea, Scenic Vision pune accentul pe reciclare, pe reutilizarea majorității componentelor.

De exemplu, întreaga mașină este realizată în alb-negru și câteva nuanțe de gri. Asta fiindcă folosirea oricărui pigment de culoare înseamnă poluare suplimentară. În mod ironic, pigmentul verde, adică culoarea specifică ecologiei, este cel pentru obținerea căruia se poluează cel mai mult dintre toate nuanțele. Așadar, prin renunțarea la pigmenți, Scenic Vision are o amprentă mai redusă asupra mediului. 

Cum poți avea însă culoare fără a afecta mediul? Prin folosirea luminilor ambientale, desigur. Acestea îți permit totodată și un nivel de personalizare a interiorului, iar aici Scenic Vision nu are concurență, întrucât folosește atât LED-uri ce se pot aprinde într-o multitudine de culori (adâncime de culoare 1-bit din nuanțele curcubeului), dar și suprafețe reflexive ce trimit luminile în mai multe direcții și pe mai multe suprafețe din mașină.

Podeaua conceptului Renault Scenic Vision este realizată 100% din materiale reciclate: 45% sticle de lapte și 55% țevi de plastic.

Ceea ce nu vom vedea pe mașina de serie Renault Scenic este fibra de carbon, care este prea scumpă și care presupune multă poluare în procesul de fabricație. Totuși, Renault admite că fibra de carbon poate fi și ea reciclată și că este o direcție pe care o ia în calcul.

O altă tehnologie unică este cea de purificare a aerului. Nu doar cel din mașină este filtrat și purificat, ci chiar cel din jurul mașinii. Astfel, când mașina este la încărcat, sistemul de filtrare și purificare își face treaba în jurul mașinii și astfel contribuie puțin la o atmosferă mai curată. Nu este mult, după cum admit cei de la Renault, dar dacă vom avea mii de mașini care să facă același lucru, atunci contribuția la depoluarea aerului din orașe va fi semnificativă.

Siguranța a fost și va rămâne un stâlp important în dezvoltarea oricărui model Renault

Inginerii Renault spun că bifează toate „căsuțele” Euro NCAP, dar că se duc chiar mai departe de atât. Au analizat motivele principale pentru care oamenii mor în accidente de mașină și ni le-au prezentat pe primele trei:

  1. viteza excesivă sau neadaptată condițiilor de trafic;
  2. neatenția și distragerea atenției șoferului;
  3. consumul de substanțe interzise.

Renault a conceput un pachet pe care l-a numit „Safety Coach” prin care, alături de celelalte sisteme de asistență și siguranță, își propune să scadă drastic numărul de accidente, mai exact cu 70%.

Airbagul cocon – soluția de siguranță pasivă ce pare a fi cea mai inovatoare din ultimii ani

Pe lângă ecrane la baza parbrizului care să ofere o perspectivă ultrawide din jurul mașinii și boxe în tetiere care să redea sunete diferite pentru fiecare pasager, spre a minimiza neatenția șoferului, Renault propune un element senzațional pe partea de siguranță pasivă. Este vorba despre airbagul tip cocon. Acesta va fi integrat în spătarul scaunului și când va fi activat practic va înconjura tot corpul, cât și capul, ca și cum ar lua în brațe persoana. În acest fel, pe lângă o protecție sporită și mai puțin agresivă, va fi nevoie de doar câte un airbag pentru fiecare pasager.

Prin Scenic Vision Renault ne dezvăluie cum a gândit următoarele modele ale mărcii și totul arată extrem de bine. Nu doar ca design, ci și ca sustenabilitate și siguranță. Abia așteptăm să testăm și apoi să vedem pe străzi mașinile viitorului.

Articole similare

Renault Mégane Sedan: impunător cu un design elegant

Andrada Arsenie

Retromobil Fest 2016, ultimele noutăți

administrator_autopromag

Grupul Stellantis a fost cea mai profitabilă companie din industria auto în 2023

Mihai Morcovescu