AUTOpro
Stiri Industrie

O nouă criză amenință industria auto

Criza geamuri auto

După criza semi-conductorilor, a oțelului și a multor alte întreruperi pe partea de aprovizionare cu materii prime, industria auto se află în fața unui nou impas.

Din ce în ce mai multe voci susțin că industria auto este pe cale să se confrunte cu o criză a sticlei, după cum a dat de înțeles Lamberto Ingrà, directorul unuia dintre cei mai mari furnizori de soluții vitrate destinate pieței auto.

Parbrize
Credit foto – fotomator.cz

Acesta a dat de înțeles că o criză a sticlei poate fi o reală problemă pentru industria auto, având în vedere atât implicațiile războiului ruso-ucrainean, cât și marea problemă a inflației, care afectează nu doar procesul de transport al sticlei, cât și obținerea materiei prime. De la costurile containerelor, ce au înregistrat evoluții fulminante, și până la fabricile europene care se confruntă cu probleme din pricina alimentării cu gaze naturale, întreg lanțul logistic prin care industria auto beneficiază de aportul sticlei va suferi, cel mai probabil, perturbații serioase.

Criza sticla in industria auto

Din păcate, implicațiile unei crize a sticlei vor fi greu de ținut în frâu, având în vedere că, fără geamuri, parbriz sau lunetă, o mașină nu poate pleca către clienți. Din acest punct de vedere, o eventuală criză a sticlei ar genera un adevărat punct blocant pentru industria auto, care nu va putea fi așa ușor depășit, sau, dacă vreți, ocolit, cum a fost cazul crizei semi-conductorilor, pe care unii producători au evitat-o sacrificându-și cumva clienții dar și produsul finit, automobilul, după cum bine știți…

Chiar dacă criza semiconductorilor s-ar putea încheia la sfârșit de 2023, se pare că industria auto mai are de așteptat până să revină la situația de acum 2 – 3 ani. Asta dacă se va mai reveni vreodată la prețurile și capacitățile de producție ce ne permiteau multora dintre noi să putem spera la o nouă mașină.

Sursa: Paultan.org

Articole similare

Nissan își va reduce cu 20% gama de produse

Robert Stan

RevoIBIZA și AutonomARONA

Dan Vardie

Uzinele Ford din Europa reîncep activitatea pe 4 mai

Robert Stan