AUTOpro
Stiri Generale Green car

Ford E-Transit Custom – catalizatorul revoluției electrice pentru micii întreprinzători

Ford E-Transit Custom

Noul Ford E-Transit Custom, versiunea 100% EV a celei mai vândute furgonete din Europa, este proiectat de la zero pentru a oferi niveluri de productivitate nemaiîntâlnite în segmentul LCV-urilor cu sarcină utilă de o tonă.

Noul Ford E-Transit Custom pășește pe drumul bătătorit de predecesorul său (cel mai vândut furgon din Europa), noul LCV cu zero emisii al diviziei Ford Pro oferind caracteristici fără compromis, o nouă experiență pentru client și asistență extinsă din partea recent înființatei divizii Ford Pro.

 Ford E-Transit Custom

Ford Pro a introdus, de asemenea, E-Transit complet electric, care a vândut peste 8.300 de unități, iar E-Transit Custom este unul dintre cele patru vehicule comerciale electrice Ford Pro noi care vor veni în Europa până în 2024. Ford E-Transit Custom va fi construit de Ford Otosan în Kocaeli, Turcia, producția urmând să înceapă în toamna anului 2023.

Ford E-Transit Custom devine astfel cea mai connected și plină de tehnologie ”dubiță” de o tonă lansată vreodată de producătorul american, mulțumită ecosistemului Ford Pro, care alături de actualizările Ford Power-Up over-the air vor contribui decisiv la atingerea unei productivități de invidiat pentru micii întreprinzători ce își vor adăuga în parcul auto unul sau mai multe LCV-uri Ford E-Transit Custom.

 Ford E-Transit Custom

Pentru a maximiza productivitatea în timpul zilei de lucru, Ford E-Transit Custom oferă noi soluții digitale pentru livrări multi-drop și acces facil la cabină și la compartimentul de încărcare. Cabina este, de asemenea, un centru de afaceri, cu conectivitate 5G și un spațiu de lucru flexibil, care include funcții inteligente precum un volan care se pliază pentru a deveni un suport ergonomic pentru laptopuri și tablete.

Noul sistem de propulsie electric de la E-Transit Custom a fost conceput pentru a ajuta întreprinderile mici și comercianții independenți – care anterior se bazau pe sistemele de propulsie diesel pentru a-și susține nevoile de afaceri – să treacă la electro-mobilitate. La baza sistemului de propulsie cu arhitectură pe 400 V stă o baterie cu capacitate netă de 75 kWh, preluată de la fratele mai mare Ford F-150 Lightning, capabilă să ofere o autonomie WLTP  – încă neomologată – de 380 km, conform estimărilor inginerilor diviziei Ford Pro.

 Ford E-Transit Custom

Aceasta poate fi încărcată fie la stațiile AC, la puteri de maximum 11 kW, fie la stații rapide DC, de unde noul Ford E-Transit Custom poate extrage până la 125 kW, o încărcare de 15 la 80% consumându-se astfel în circa 41 de minute. Un nou profil de încărcare permite reîncărcări rapide la nevoie – în testele de laborator, sistemul a furnizat 38 km de autonomie în doar 5 minute folosind o stație de 125 kW.

Clienții pot alege două versiuni de putere pentru motor, de 100 kW sau 160 kW (135 CP sau 217 CP) pentru a se potrivi nevoilor lor, ambele versiuni oferind un cuplu de top de 415 Nm. Motorul electric este montat direct pe podeaua din spate a vehiculului, eliminând necesitatea unui subcadru dedicat și este rotit la 90 de grade pentru a maximiza spațiul de încărcare și a reduce greutatea și complexitatea.

Sistemul de propulsie electric puternic oferă o capacitate de remorcare de până la 2.000 kg, ceea ce înseamnă că Ford E-Transit Custom ar putea înlocui vehiculele diesel în roluri pe care nicio altă furgonetă complet electrică nu le poate egala. Opțional, poate fi montat un cârlig de tractare retractabil pentru mai mult confort.

 Ford E-Transit Custom

Ca autoutilitară, E-Transit Custom oferă volume de încărcare de la 5,8 la 9,0 m3 , cu o sarcină utilă de până la 1.100 kg 3 și o lungime maximă de încărcare de 3.450 mm. Sunt disponibile și modele de caroserie cu cabină dublă (DCIV) și kombi, toate cu ampatament scurt sau lung și acoperiș jos sau înalt.

Proprietarii care doresc să transporte până la cinci ocupanți, precum și articole mai lungi, cum ar fi țevi, scânduri sau caiace, pot comanda noul perete etanș în formă de L, cu un al doilea rând cu două locuri, precum și o zonă de încărcare pe toată lungimea cu perete compozit. Acest design de fabrică unic pentru segment elimină nevoia clienților de a-și crea propriile soluții dacă trebuie să transporte pasageri și mărfuri lungi.

Articole similare

Mitsubishi va prezenta trei concepte la Tokyo Motor Show

Smart Balance aduce în România primele vehicule electrice cu baterii interschimbabile din Europa

Mihai Morcovescu

Test drive DS4 – Ecoul avangardismului

Filip Sîrbu