AUTOpro
Stiri

Nokian Tyres investește16 milioane de euro într-un nou centru tehnologic și circuit de teste

Nokian Tyres își extinde strategia de dezvoltare a produselor anunțând inaugurarea în 2017 a unui nou și versatil centru tehnologic. Centrul de dezvoltare modern va fi amplasat în Santa Cruz de la Zarza, Spania, la sud de Madrid și se va întinde pe o suprafață de 300 hectare. El va servi  în mod special la dezvoltarea și testarea anvelopelor de vară cu indici de viteză ridicați, dar și la testarea caracteristicilor anvelopelor de iarnă.

nokiantyres_technology_center_spain_2

Nokian Tyres, companie recunoscută ca pionier în tehnologia anvelopelor de iarnă, își va consolida astfel şi expertiza în domeniul anvelopelor de vară prin intermediul acestui nou centru tehnologic. Valoarea investiției se ridică la aproape 16 milioane de euro, iar construcția este programată să debuteze la începutul anului 2017. Asamblarea finală a centrului se va încheia la sfârșitul lui 2019, însă primul stagiu va fi finalizat pe parcursul anului 2017. Șoferii obișnuiți vor fi principalii beneficiari ai facilităților oferite de noul centru tehnologic din Spania, anvelopele dezvoltate și testate aici putând oferi siguranță sporită și manevrabilitate ireproșabilă. Testarea se va face pe diferite trasee cu grad de dificultate ridicat și, în plus, acest nou centru va permite dezvoltarea produselor pe tot parcursul anului.

Un centru complet cu tehnologie de ultimă generație

Centrul  va utiliza tehnologie de ultimă generație și va include un circuit oval cu o lungime de 5km, care  va înconjura suprafața acestuia.  „Acest circuit oval are curbe cu înclinare laterală și ne permite să testăm anvelopele noastre de vară, cât și pe cele de iarnă, cu indici de viteză ridicați la viteze de până la 300 km/h (186 mph). Există cerere pentru anvelope cu indici ridicați de viteză în mod special în Europa Centrală și în America de Nord, iar acestea sunt cele două zone unde în prezent dorim să ne dezvoltăm puternic”, spune Antti-Jussi Tähtinen, Vicepreședinte Marketing și Comunicare la Nokian Tyres.

În centrul circuitului oval se vor construi alte circuite de teste care vor fi folosite pentru studierea și testarea comportamentului anvelopelor la acvaplanare, frânarea pe carosabil umed și manevrabilitate. Aceste circuite vor fi adecvate pentru majoritatea testelor de omologare a anvelopelor, cum ar fi testarea zgomotului. „Am vrut să găsim un loc în Europa de Sud cu mult soare, vreme frumoasă și temperaturi ridicate. Bineînțeles, acest loc trebuia să aibă o atmosferă plăcută și să fie conectat la rețeaua rutieră, astfel încât anvelopele, mașinile, personalul de teste și clienții să ajungă cu ușurință. Intenționăm să folosim acest centru tehnologic și pentru organizarea evenimentelor de lansare de produs”, a adăugat Tähtinen.

“Iadul alb”, centrul de testare de la Ivalo – Dimensiunea nordică a testelor de iarnă

Nokian Tyres investește mai bine de jumătate din bugetul destinat cercetării și dezvoltării în testarea produselor. Testarea doar în condiții de laborator de cele mai multe ori nu oferă rezultate suficiente,astfel că Nokian Tyres își testează produsele în medii reale pentru a asigura funcționarea ireproșabilă a anvelopelor în condiții dificile și variate.

Compania are rădăcini puternice în nord, în urmă cu 80 de ani fiind prima companie din lume care a dezvoltat și produs anvelope de iarnă. În prezent, Nokian Tyres dedică jumătate din an testării implacabile a anvelopelor de iarnă la nord de Cercul Polar, în imensul centru de testare de la Ivalo, denumit „Iadul alb”, care se întinde pe mai bine de 700 hectare. Compania testează un set de anvelope supunându-l la peste douzeci de ture de circuit, în condițiile meteorologice extreme ale Laponiei (Finlanda). Centrul de testare, înființat în 1986, analizează manevrabilitatea anvelopelor pe zăpadă și pe gheață, cât și caracteristicile la accelerare și frânare ale acestora.

În orașul finlandez Nokia, unde compania își are originile, există un circuit de teste suplimentar în vecinătatea sediului central și a fabricii Nokian Tyres. Acesta dispune de un sistem avansat de udare a pistei pentru ca testele pe carosabil umed să poată fi efectuate chiar și în zilele însorite. Centrul este dotat, la acest moment, cu tehnologii avansate precum High Speed Photography (fotografierea fenomenelor foarte rapide) și tehnologia de teste pe lapoviță netezită și este într-o continuă dezvoltare.

Articole similare

VIDEO: Honda prezintă CR-V Hybrid Racer, un bolid de curse de 800 CP bazat pe popularul SUV nipon

Chopard Mille Miglia 2021 Race Edition – încapsularea unei celebre curse

Florin Amariei

Michelle Jou se alătură Castrol în calitate de CEO, după pensionarea lui Mandhir Singh

Filip Sîrbu

Leave a Comment