AUTOpro
Generale Prezentari Stiri

Bentley prezintă primul model diesel din istoria mărcii – Bentayga Diesel

Sub capota celui mai rapid și mai puternic SUV diesel de lux din lume se află noul motor V8 de 4 litri cu trei turbocompresoare și 32 de supape. Cu o putere de 429 CP și un cuplu de 900 Nm, Bentayga Diesel atinge viteza maximă de 270 km/h și poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde.

bentayga-diesel-4

Inginerii din Crewe au dezvoltat un sistem de propulsie V8, pentru a livra o experiență de condus autentică, marca Bentley. Cuplul maxim este atins de la numai 1000 de turații, ceea ce permite noului Bentayga Diesel să accelereze extrem de ușor.

O nouă tehnologie disponibilă pe SUV-ul Bentayga Diesel asigură cel mai redus nivel de emisii CO2 dintre toate modelele Bentley, precum și o autonomie de peste 1000 km, care permite conducătorului auto să parcurgă, de exemplu, distanța de la Londra la Verbier, la Bordeaux sau în Scoția cu un singur plin de combustibil.

La interior, Bentayga Diesel păstrează aceleași dotări inovatoare, tehnologii avansate și detalii lucrate manual care au consacrat luxosul SUV Bentayga.

bentayga-diesel-18

”Bentayga Diesel reprezintă un moment istoric pentru Bentley, aducând în fața lumii întregi cel mai rapid SUV diesel de lux din lume. O putere impresionantă, performanțe de grand touring și rafinament fără egal – acestea sunt calitățile care definesc adevăratul caracter Bentley. Numai Bentley ar fi putut produce un automobil atât de puternic și de rafinat în același timp”, mărturisește Wolfgang Dürheimer, Chairman and Chief Executive of Bentley Motors.

Performanță de top și un nivel scăzut de emisii – Motorul V8 este capabil de o putere extraordinară

Bentayga Diesel păstrează performanța dinamică a modelului Bentayga W12, incorporând tehnologii de reducere a emisiilor și venind cu o autonomie îmbunătățită.

Motorul V8 de 4 litri, de ultimă generație, alături de cutia de viteze automată ZF cu 8 trepte, dezvoltă cea mai mare putere și cel mai bun cuplu din clasa sa, de 429 CP, respectiv de 900 Nm. Turbocompresoarele secvențiale cu volută dublă, cu raport variabil, sunt alimentate de gazele de eșapament, în timp ce un al treilea compresor electric de supraalimentare – pus în funcțiune de sistemul inovator Bentley 48V – se activează în 30 de microsecunde, pentru a elimina orice întârziere la accelerație. Rezultatul constă în livrarea de putere neîntreruptă la orice viteză, asigurând o experiență de condus fluidă, în autenticul stil Bentley. Acest sistem de propulsie ajută noul Bentayga Diesel să ajungă de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde și să atingă o viteză maximă de 270 km/h. Un cuplu puternic este posibil de la viteze foarte mici, iar cuplul maxim se atinge de la numai 1000 rpm, pentru rezultate impecabile pe șosea și pentru performanțe exemplare în off-road. Fluxul imediat de putere completează cu succes rafinamentul și performanța de top pe care clienții le așteaptă, în mod tradițional, de la un Bentley.

bentayga-diesel-5

Noul Bentayga Diesel aduce o serie de dotări specifice, pentru un plus de rafinament. De exemplu, sistemul de eșapament a fost proiectat special, astfel încât să fie cât mai silențios posibil. De asemenea, Selective Catalytic Reduction contribuie la un nivel mai scăzut al emisiilor de protoxid de azot. Combinată cu sistemul stop-start Bentley, cel mai bun nivel de emisii de CO2 – de 210 g/km – și o autonomie de peste 1000 km între două alimentări cu combustibil, această tehnologie poziționează Bentayga Diesel în topul modelelor cu un randament avansat al motorului.

Design britanic de lux

Bentayga Diesel etalează același design britanic de lux, autentic și modern întâlnit la fratele său cu motor W12, dar aduce în plus câteva noi detalii unice.

Emblema motorului V8 Diesel, plasată pe marginea inferioară a portierei din față, completată de noul design al țevii de eșapament duble, reamintește subtil de noile performanțe ale motorului.

Detaliile distinctive ale exteriorului includ și o grilă masivă, matriceală, vopsită în negru, cu margini și bară față cromate. Jantele opționale de 21″ Mulliner Driving Specification – disponibile în finisaj argintiu sau gri (acesta din urmă cu accente prelucrate pe spițe și jante) – pot fi comandate separat, jantele standard din aliaj, cu 10 spițe, fiind de 20”.

Cockpit-ul Bentayga stabilește noi standarde în ceea ce privește luxul și atenția la detalii, îmbinând perfect finisajele splendide din lemn cu elementele metalice.

Finisajele montate manual – inclusiv un nou finisaj de culoarea chihlimbarului, apărut pentru prima dată la Bentayga Diesel – formează suprafețe elegante și clare/imaculate în interior. Fiecare dintre cele 15 piese sunt modelate de artizanii Bentley și finisate cu o atenție la detalii specifică brandului Bentley.

Asemenea celorlalte modele Bentley, Bentayga Diesel poate fi lăsat pe mâna artizanilor Mulliner, divizia de personalizare a caroseriilor Bentley, care va răspunde solicitărilor individuale.

Un coș elegant de picnic creat de Mulliner este disponibil pentru noul Bentayga. Acesta include o ladă frigorifică, un set de tacâmuri și veselă din porțelan Linley, pahare de cristal, oferind și spațiu de depozitare pentru alimente. Pentru mai mult confort în aer liber, anumite părți ale coșului pot fi demontate și folosite pe post de scaune.

Un ceas mecanic Mulliner Tourbillon by Breitling este, de asemenea, opțional. Cu cel mai complex mecanism, Moulliner Tourbillon este întors periodic, automat, printr-un sistem integrat în bord. Această operă de artă este realizată din aur masiv (cumpărătorii pot alege între aur roz sau aur alb) și poate avea un cadran din sidef sau din abanos negru, decorat cu 8 diamante.

Performanță fără efort, indiferent de climă sau drum

Programul de dezvoltare al modelului a inclus cel mai complex set de teste din istoria brandului Bentley, acoperind 5 continente. De la solul și pietrișul specifice din Africa de Sud, la dunele din Dubai și la câmpurile noroioase din Cheshire, de la temperatura de -30 de grade din Norvegia, până la căldura arzătoare de 50 de grade din deșert, performanțele noului Bentayga au fost testate și demonstrate pe orice suprafață și în condiții extreme.

Noul model Bentayga Diesel poate fi completat de Bentley Dynamic Ride – primul control electric anti-ruliu din lume, care folosește un sistem 48V. Specific autovehiculelor mari, cu un centru de greutate aflat mai sus, acest sistem neutralizează forțele laterale în timpul virajelor și maximizează contactul anvelopelor cu solul, pentru a asigura o stabilitate sporită, confort la condus și manevrabilitate excepțională.

Sistemul adaptativ și reactiv Bentley asigură rezistență la torsiune variabilă, permițând noului model Bentayga să fie mereu dinamic și confortabil pentru toți pasagerii. Utilizarea în premieră a sistemului 48V – ce folosește un sistem de baterii litiu-ion pentru a oferi o mai mare rezervă de putere – rezultă în capacitatea de adaptare a modelului la toate suprafețele de teren.

Direcția asistată electric este o altă caracteristică a noului Bentayga. Noul sistem îmbunătățește feedbackul către conducătorul auto, în timp ce atenuează rezistența volanului atât on cât și off road. Direcția asistată electric asigură un raport variabil, asigurând o manevrabilitate ușoară și rapidă chiar și atunci când modelul este condus la viteză mică, dar și stabilitate sporită la viteză mare.

Noul Bentayga Diesel oferă cea mai confortabilă experiență pentru pasageri din categoria sa, dar și manevrabilitate ridicată, grație șasiului sofisticat și sistemului electronic de control al stabilității Electronic Stability Control (ESC). În plus față de avansatul sistem de tracțiune /multi-mode Traction Control (TCS), noul Bentayga are și o funcție de asistență la coborârea pantelor (Hill Descent Control). Funcția de asistență la coborârea pantelor reglează automat viteza autovehicului pe măsură ce acesta coboară, permițând conducătorului auto să se concentreze asupra manevrelor și obstacolelor din față. Poate fi pre-setată la o viteză între doi și 30 km/h (în ambele sensuri) și intră în funcțiune în cazul pantelor cu o înclinație mai mare de 5%. Asemenea celorlalte modele Bentley, Bentayga Diesel are o suspensie pneumatică adaptativă. Conducătorul auto are la dispoziție patru moduri dintre care poate alege: High 2, High 1, Normal și Low. High 2, de exemplu, poate fi selectat manual atunci când ne confruntăm cu suprafețe off-road. Conducătorii auto pot coborî suspensia spate printr-un comutator aflat în portbagaj, pentru a facilita încărcarea și tractarea.

bentayga-diesel-13

Caracteristici inovatoare și tehnologii avansate

O suită de sisteme de ultimă generație de asistare a conducătorului auto, alături de  caracteristicile de infotainment concepute pentru a spori siguranța și confortul fac din Bentayga Diesel un SUV de lux inovator, avansat și bine conectat.

Acesta oferă cea mai largă gamă de setări de condus pe șosea și pe teren accidentat prin intermediul modului Drive Dynamics Bentley și al setărilor opționale Off-Road. Opt moduri diferite permit conducătorilor auto ca, prin simpla rotire a unui cadran, să selecteze configurația dinamică ideală pentru orice condiții de drum și orice tip de teren. Această versatilitate este completată de funcția Bentley Dynamic Ride (control antiruliu activat electric, de 48V) și de funcția Electric Power-Assisted Steering (EPAS).

Sistemul Responsive Off-Road permite clientului să selecteze setările corespunzătoare ale automobilului pentru o gamă diversă de suprafețe off-road, în timp ce Panoul cu Informații pentru Șofer afișează date cu privire la unghiul de înclinație al pantei, articulația roții, unghiul de viraj, poziționarea geografică și altitudinea.

Sistemul adaptiv Cruise Control (ACC), ce include funcția Stop & Go, ACC predictivă și Traffic Assist permite șoferului să mențină o anumită distanță prestabilită față de vehiculul din față. ACC predictivă utilizează datele de navigație, senzorii și camerele foto pentru a anticipa virajele viitoare, intrările în localitate și schimbările limitelor de viteză, pentru ca apoi să ajusteze corespunzător viteza automobilului, îmbunătățind atât confortul, cât și consumul de combustibil.

Pentru mediul urban, Bentayga Diesel are disponibilă o serie de sisteme de asistare a conducătorului auto. Aceste sisteme – cum ar fi Traffic Sign Recognition, care recunoaște o mare varietate de semne de circulație și afișează informații conducătorului auto; Rear Crossing Traffic Warning, care utilizează tehnologia radar pentru a detecta mișcări sau trafic la parcarea cu spatele; și Top View, un sistem care utilizează patru camere pentru a afișa o imagine de ansamblu a împrejurimilor vehiculului – se combină pentru a spori confortul în utilizarea de zi cu zi.

De asemenea, automobilul are disponibilă funcția Park Assist – un sistem care detectează locurile de parcare adecvate (atât paralele, cât și perpendiculare), urmând ca direcția autonomă să ajute la manevrele de parcare, chiar și în spații înguste și greu accesibile.

Alte sisteme inovatoare disponibile includ Electronic Night Vision, care utilizează tehnologia cu raze infraroșii pentru a identifica, în avans, potențialele obstacole, și Head-Up Display, care reduce distragerea atenției șoferului și crește siguranța la condus.

Sistemul de infotainment cu ecran sensibil, de opt inci, al Bentayga, se bazează pe cea mai înaltă tehnologie de navigație pentru clasa sa, având un hard disk de 60 GB și fiind disponibil în 30 de limbi.

Pasagerii din spate beneficiază de introducerea tabletei Bentley Entertainment – un dispozitiv mobil de 10,2 inci, cu sistem Android, 4G, WiFi și Bluetooth inclus, pentru o conectivitate fluidă și de mare viteză la bord.

Clienții pot alege dintre trei sisteme audio diferite pentru Bentayga Diesel: Bentley Standard Audio, Bentley Signature Audio și Naim, pentru Bentley Premium Audio. Acesta din urmă este cel mai puternic sistem din segment, cu 1.950 wați, o rețea de 18 difuzoare și super-tweetere, pentru o redare inegalabilă a celor mai înalte frecvențe audio.

Livrările către clienți vor începe în Europa la începutul anului viitor, intrarea pe piețele din Rusia, Africa de Sud, Australia, Noua Zeelandă și Taiwan fiind planificată pentru parcursul anului 2017.

Specificații tehnice

Motor
Tip Motor V8 biturbo, de 4 litri, cu turbocompresor electric și injecție directă
Putere maximă 429 CP/320 kW @ 3750-5000 rpm
Cuplu maxim 900 Nm @1000-3250 rpm
Transmisie
Cutie de viteze automată ZF, în 8 trepte, tracțiune integrală permanentă, diferențial central Torsen, diferențial deschis pe puntea spate, distribuție de putere față spate 40:60
Rapoarte 1: 4,714; 2: 3,143; 3: 2,106; 4: 1,667; 5: 1,285; 6: 1,000; 7: 0,839; 8: 0,667
Raport transmisie principală 3,308
Sistem de frânare, jante și cauciucuri
Frâne roți față Discuri ventilate de 400mm
Frâne roți spate Discuri ventilate de 380mm
Jante Standard 20”, opțional 21” și 22”
Cauciucuri Pirelli 275/50R20, 285/45 R21, 285/45 ZR21, 285/40ZR22
Direcție
Tip Direcție asistată electronic, raport variabil
Rotație maximă 2,3 rotații
Spațiu de bracaj 12,4 m
Suspensie
Față cu dublu triunghi suprapus, opțional sistem anti-ruliu 48V
Spate trapezoidală multi-link, opțional sistem anti-ruliu 48V
Arcuri și amortizoare Suspensie pneumatică adaptivă, control permanent al amortizoarelor
Dimensiuni
Ampatament 2995 mm
Lungime 5140 mm
Lățime (caroserie) 1998 mm
Lățime (geamuri) 2224 mm
Înălțime 1742 mm
Rezervor 85 litri
Volum de încărcare 430 litri (590 litri cu prelata ridicată)
Greutate netă 2390 kg
Greutatea brută 3250 kg
Performanță – aproximativă și supusă aprobării de tip
Viteză maximă 270 km/h
0-0.60 mph 4,6 sec
0-100 km/h 4,8 sec
Consumul de combustibil – aproximativ și supusă aprobării de tip
Urban  9,0 litri/100 km
Extra Urban 7,4 litri/100 km
Mixt 7,9 litri/100 km
Emisii CO2 210 g/km
Conform legislației europene EU 6

bentayga-diesel-10

Articole similare

Fabricile de motoare se transformă: renunță la diesel pentru electricitate

Andrada Arsenie

Dacia prezintă noutățile cu care vine la Salonul Auto de la Paris 2016

administrator_autopromag

Skoda va implementa ChatGPT pe mașinile sale începând cu mijlocul anului 2024 (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Leave a Comment