AUTOpro
Motorsport

F1: Motorul pe combustie internă, valabil și după 2030

formula 1 motor combustibili

Formula 1 va folosi din 2022 un nou mix de combustibil pentru monoposturile participante la cursă, dar anunță totodată că va păstra motorul pe combustie internă și după 2030.

Este un semnal important venit de la cea mai faimoasă competiție motorizată din lume. Încrederea F1 în noii combustibili fosili și motorul termic arată că tranziția către mașinile electrice nu va fi neapărat una bruscă și totală. Cu toate astea, ținta de a deveni o competiție neutră la capitolul amprentă de carbon va fi păstrată.

Din 2022, în F1 va fi folosit un amestec de 90% combustibili fosili și 10% etanol, iar din 2025 motorul va fi schimbat cu unul mai ieftin și mai sustenabil. În următorii patru ani furnizorii F1 vor crea un combustibil care va genera și mai puține emisii. Odată testat pe multe dintre circuitele campionatului, acesta va fi disponibil și pentru utilizare la scară mai largă.

Noul propulsor ieftinit va folosi combustibilul sustenabil realizat în laborator care va fi format din componentele produse din capturarea artificială a carbonului, reziduuri purificate și biomasă nonalimentară care împreună vor duce la o scădere totală a emisiilor cu puțin peste 65%.

Cel mai impresionant lucru legat de această schimbare este că noul combustibil va avea aceeași cantitate de energie disipată în urma consumării. Multe dintre tehnologiile F1 au fost transferate în uzul la scară largă, așadar crearea unui nou tip de combustibil ar putea ajuta la păstrarea motorului pe combustie internă într-o variantă mult mai curată.

Rămâne de văzut dacă va avea succes și dacă Europa va ține cont de acest progres. Până atunci, să nu uităm că UE intenționează să interzică toate mașinile non-EV din 2035. Nu vor mai putea fi vândute unități noi, dar vor putea fi folosite cele deja achiziționate.

Articole similare

Senna și Prost, vedete ale jocului video F1 2019

Robert Stan

Norvegianul Mads Østberg a câștigat Raliul Brașovului la volanul unui Citroën C3 Rally2

Darius Pana

Mini și Vitesco au creat primul Mini Electric de competiţie din istorie

Robert Stan

Leave a Comment