AUTOpro
Stiri Connected

GM Exhibit Zero – punct și de la capăt

În cadrul conferinței Exhibit Zero, producătorul american GM a împărtășit întregului mapamond planurile sale de viitor. Care includ nu doar o nouă platformă și un nou pick-up EV, ci și un adevărat ecosistem, capabil să revoluționeze brusc și fără cale de întoarcere întregul peisaj al industriei auto, conform spuselor lui Mary Barra, CEO-ul GM.

GM Exhibit Zero nu este nimic altceva decât un plan de atac prin care GM își propune nu doar să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2040, ci chiar să revoluționeze complet industria auto. Pentru a atinge acest deziderat, General Motors mai apelează la câteva ajutoare de nădejde, care vor ajuta compania americană să despice în patru un viitor din ce în ce mai disruptiv și mai imprevizibil.

GM și-a luat angajamentul de a investi nu mai puțin de 35 de miliarde de dolari în EV-uri și tehnologii de conducere autonomă, nimic altceva decât pietrele de temelie ale unui viitor cu zero emisii de CO2 și zero accidente rutiere, cifre văzute din perspectiva GM. Având în vedere că mașinile autonome au dus chiar la pierderi de vieți omenești…GM manifestă un optimism puțin cam incurabil… Până în 2025, GM își propune să lanseze la nivel global nu mai puțin de 30 de noi EV-uri – din toate segmentele – până în 2025.

Toate aceste EV-uri vor folosi platforma Ultium, inaugurată de noul Hummer, care poate sta la baza oricărui tip de vehicul, datortiă flexibilității sale. Însă adevăratul highlight al activității GM la CES a fost, fără doar și poate, noul pick-up complet electric Chevrolet Silverado, ce își va face apariția pe piață începând cu toamna anului 2023.

.

Nimic altceva decât o replică la truck-urile electrice Tesla Cybertruck, Ford F-150 Lightning sau Rivian R1T. Construit desigur pe platforma GM Ultium, bateria de 200 kWh a lui Chevrolet Silverado (aceeași baterie aflându-se și în spatele noului Hummer, care a început să ajungă la clienți în luna decembrie a anului trecut) se poate încărca la maximum 350 kW în curent continuu, ceea ce asigură un câștig de circa 150 km după doar 10 minute de încărcare. Versiunea pe steroizi, supranumită RST, poate dezvolta maximum 664 CP 1058 Nm, la o simplă apăsare de buton.

Puntea spate independentă, suspensia pneumatică precum și direcția integrală asigură un comportament sigur și previzibil atât on, cât și off-road. Capacitatea de tractare de 4,5 tone și cea de încărcare de 590 kg sunt superioare celor oferite de competitorii direcți. Cele 10 prize de la bordul noului Silverado EV asigură o putere totală de 10,2 kW, mai mult decât suficientă pentru orice aventură în pustietate sau în jungla urbană. Pentru că da, Chevrolet Silverado este chiar capabil să încarce chiar și un alt EV, în caz de urgență.

Conform estimărilor GM, Silverado EV ar trebui să atingă o autonomie teoretică de 640 km. Pentru început, pick-up-ul electric american va fi disponibil în două versiuni, WT, cu 510 CP și 833 Nm, respectiv RST, cu 664 CP și 1057 Nm. Silverado EV este primul model GM care va veni cu noua platformă connected Ultifi, un ecosistem open-source dezvoltat în întregime de General Motors, ce pune la bătaie o pleiadă de funcționalități.

Sistemul de conducere semi-autonomă Super Cruise va avea un urmaș mult mai inteligent și mai bine pus la punct. Cunoscut sub numele de Ultra Cruise, acesta este capabil să ruleze fără intervenții din partea șoferului în 95% din timp. Puterea de procesare livrată de Qualcomm oferă acces la un complex ecosistem de machine learning și update-uri over the air. Cadillac Celestiq va fi primul automobil GM care va veni la bord cu sistemul Ultra Cruise. GM declară chiar că își propune să înceapă livrările primului automobil 100% autonom înainte de mijlocul acestei decade!

Articole similare

Volkswagen va lansa 3 ZEV în California în 2019

Filip Sîrbu

Renault se întoarce în China printr-un parteneriat cu Geely

Florin Amariei

Ferrari SF90 Stradale: primul model plug-in hybrid produs la Maranello

Leave a Comment