Crossover-ul Ford Puma produs la uzina din Craiova a fost înmatriculat în trei luni în doar 94 de unități. Cu toate acestea, producătorul îl consideră un model cu „o intrare fulminantă pe piață” mizând pe cele 480 de contracte deja semnate.
Micul SUV de clasă B Ford Puma a pornit la drum încă din prima lună a acestui an având un bagaj de speranțe mai mare decât al oricărui produs asamblat până acum de producătorul american la Craiova. Pe bună dreptate. În acest context, cifrele date publicității de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) la finalul lui martie ne-au surprins neplăcut.
În primele trei luni ale lui 2020, Ford Puma a fost înmatriculat în România în doar 94 de unități. Dintre acestea, 18 sunt aferente lunii ianuarie, 34 lunii februarie și 42 au ajuns la clienți în martie. Căutând explicațiile acestui rezultat slab după orice standarde, am dat mai întâi vina pe apariția pandemiei de Covid-19. Doar că aceasta a apărut doar în a doua jumătate a lui martie, iar comparând vânzările Puma cu cele ale principalului său concurent, Renault Captur, se observă o diferență deloc de neglijat în favoarea modelului francez. Și, să nu uităm, acesta a ajuns pe piață abia în februarie 2020.
Am căutat apoi o explicație la capitolul preț. Încă de la aflarea acestui „detaliu” în luna decembrie am considerat că reprezentanții Ford în România au ridicat ștacheta cam sus pentru un SUV de clasă B. Totuși, suma de 20.300 de euro aferentă celei mai ieftine variante Puma nu poate justifica total numărul mic de clienți din primul trimestru al lui 2020. Spunem asta și pentru că, în același interval, fratele său mai rugos și mult mai puțin tehnologizat, Ford EcoSport, model care are un preț de bază de 19.500 de euro (deci e cu doar 800 de euro mai ieftin), a fost înmatriculat în 357 de exemplare. Și nu e un caz singular. Ford Focus, model compact care are un preț minim de 19.000 de euro a fost înmatriculat în nu mai puțin de 529 de unități tot în primele trei luni ale anului.
În acest context, este greu de explicat rezultatul reușit de Ford Puma în trimestrul I din 2020. Mai ales că vorbim despre un vehicul cu totul nou dintr-un segment care are o creștere impresionantă nu doar în România, ci și în Europa.
Totuși, este posibil ca tocmai noutatea modelului să fie și principala sa slăbiciune. Cel puțin asta este opinia reprezentanților Ford România care au declarat pentru LifeNews.ro că „dat fiind faptul că Puma a intrat în piață în ianuarie, ca mașină nouă, nu există o continuitate pe înmatriculări, așa cum se întâmplă atunci când pe piață există deja un model anterior (facelift sau model year)”.
În plus, oficialii companiei au explicat că „situația înmatriculărilor este în general diferită de cea a vânzărilor, astfel încât există decalaje. Deși sunt 94 de unități Puma înmatriculate în primul trimestru, situația vânzărilor este cu totul diferită. Așadar, în perioada ianuarie – martie 2020 au fost vândute aproximativ 300 de unități Ford Puma, care nu au avut însă timp să fie înmatriculate”.
Mai mult decât atât, reprezentanții Ford consideră că „situația vânzărilor Puma este una similară cu cea a vânzărilor EcoSport atât la nivel european cât și la nivel național. Putem spune astfel că Ford Puma a avut o intrare fulminantă pe piață, modelul fiind bine perceput de către public. Dovada acestui fapt este numărul mare de contracte semnate în primul trimestru – peste 480, număr care face ca noul Ford Puma să fie cel mai bine contractat model din gama noastră de autoturisme”.
Prin urmare, este de așteptat ca, în lunile următoare, înmatriculările modelului Ford Puma să crească major, estompând startul mai slab. Nu ne rămâne decât să sperăm, pentru binele României și al uzinei de la Craiova, că modelul Ford Puma, cel mai avansat vehicul asamblat vreodată în România, își va dovedi priza la public în următoarele luni și, mai mult decât atât, că românii își vor putea permite – mai ales că programul Rabla Clasic este în plină desfășurare – achiziționarea unui astfel de model în perioada dificilă care ne așteaptă.