AUTOpro
Stiri

Cadillac Lyriq, primul Caddy EV din istorie

Concept car-ul Cadillac Lyriq prefigurează primul EV de serie al americanilor de la Cadillac, care va veni cu o autonomie de 480 km și cu câteva inovații tehnologice de excepție, de care vă vom povesti pe larg în cele ce urmează

Lyriq este un show car care prefigurează atât un model de serie, cât și limbajul de design și abordarea pe care Cadillac o va adopta pe viitoarea sa linie de EV-uri. Construit pe o platformă exclusiv electrică modulară complet nouă și propulsat de un sistem de propulsie inovativ denumit Ultium, care pune la dispoziția clienților o gamă largă de versiuni de putere și de autonomie, Lyriq este pregătit să se lupte de la egal la egal cu competitorii săi, deloc puțini la număr, din clasa EV-urilor premium.

Lyriq impresionează atât prin designul său cutting edge, care prefigurează limbajul de design al viitoarei linii de EV-uri Cadillac, cât și prin tehnologiile sale, care îi permit să ofere o autonomie de 480 km, conform ciclului american EPA, mai dur decât ciclul de testare european WLTP. Ne așteptăm așadar ca versiunea europeană să treacă lejer de 500 km autonomie, calculați pe ciclul WLTP.

Sistemul de propulsie Ultium de care vă povesteam mai sus a permis obținerea unei distribuții a maselor aproape de idealul 50/50, totul datorită montării pachetului de baterii cât mai aproape de sol, lucru care de asemenea contribuie și la scăderea înălțimii centrului de greutate. Oferit standard cu tracțiune spate, Lyriq vine opțional și într-o versiune performance, cu tracțiune integrală, destinată celor care vor să experimenteze într-o formă mai ”brutală” cuplul instantaneu și agilitatea primului EV din istoria Cadillac.

De agilitatea fără egal se ocupă atât motoarele electrice (2 în cazul versiunii cu tracțiune integrală) cât și bateria de 100 kWh, parte integrantă a sistemului de propulsie Ultium. Inovativă din punct de vedere tehnologic, ca și restul vehiculului, bateria EV-ului Lyriq este una de tip NCMA (Nichel-Cobalt-Magneziu-Aluminiu), care folosește în schimb cu 70% mai puțin Cobalt decât o baterie convențională, datorită catodului realizat în mare parte din Aluminiu.

Bateria revoluționară se poate încărca rapid în curent continuu la puteri de până la 150 kW, și în curent alternativ la puteri de până la 19 kW. Interiorul surprinde și el prin designul demn de filmele SF, acesta fiind dominat de un display curbat de 33 de inch cu tehnologie LED, care ține loc de panou de bord și de ecran al sistemului de infotainment. Pe lângă asta, display-ul EV-ului Lyriq oferă cea mai mare densitate de pixeli și vine cu cel mai mare număr de culori (1 milion) din industrie, de 64 de ori mai mare decât orice alt vehicul din industrie.

 

Articole similare

Conceptul Alfa Romeo Tonale anunță un nou model SUV în gama constructorului italian

Dragos Baltateanu

Viitorul Ford+ sună bine

Filip Sîrbu

Bugatti a deschis cel mai mare showroom al mărcii în Dubai

Filip Sîrbu

Leave a Comment