AUTOpro.ro
Motorsport

Mini și Vitesco au creat primul Mini Electric de competiţie din istorie

Vitesco Technologies Mini Electric Racing (2)

Primul Mini Electric pregătit pentru curse pe stradă sau circuit este rezultatul colaborării dintre reprezentanța Mini în România și compania Vitesco Technologies, parte a grupului Continental.

Raliul de regularitate Transylvania Classic a fost scena debutului Mini Electric Racing. În perioada următoare, cu implicarea Vitesco Technologies şi a reţelei de service Automobile Bavaria, automobilul va fi pregătit pentru competiţiile FRAS de viteză în coastă, super rally şi ROTAC.

În 2010, un MINI E, special pregătit, stabilea primul record din istorie pentru o maşină electrică pe faimoasa buclă Nürburgring-Nordschleife. La 10 ani distanţă de această performanţă, automobilul Vitesco Technologies Mini Electric Racing pregătit în România devine prima maşina electrică de competiţie din istoria mărcii britanice.

Proiectul foloseşte platforma deosebit de dinamică a primului model electric vândut de marca britanică – Mini Cooper SE – şi este susţinut de o serie de parteneri valoroşi. Vitesco Technologies, o companie de tehnologie care include soluții de electrificare de 48 de volți, unități electrice și electronice de putere pentru vehicule hibride și electrice, pregătește automobilul pentru solicitările dinamice ale diverselor competiţii. Automobile Bavaria, cea mai mare reţea de dealeri BMW şi Mini din sud-estul Europei, oferă asistenţa tehnică şi logistică pentru proiect.

Vitesco Technologies Mini Electric Racing este pregătit pentru a participa la mai multe competiţii în România, inclusiv Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, Campionatul Naţional de Super Rally şi ROTAC.

Deocamdată, noul Mini Electric de competiție se află într-un program de teste care a inclus cursa de coastă de la Cheile Grădiştei și raliul de regularitate Transylvania Classic.

Următoarele etape în pregătirea Mini Electric Racing sunt pregătirile de siguranţă: roll-cage, scaune sport, centuri cu prindere în 5 puncte etc., urmând ca pe parcursul anului să aibă loc îmbunătăţiri constante de dinamică şi performanţe ale sistemului de rulare electric. Primul obiectiv competiţional este o participare oficială în Campionatul Naţional de Super Rally, la etapa din 11-12 septembrie de la Mangalia.

Josef Reiter, directorul general al BMW Group România, compania care reprezintă marca Mini, consideră că Mini Cooper SE este un model deosebit de dinamic şi o bază excelentă pentru un automobil de competiţie. „Avem tradiţia sportivităţii probată în competiţii şi de vârful de gamă John Cooper Works. Ne dorim ca Mini Electric Racing să sublinieze că primul nostru automobil electric de serie este un Mini adevărat, adică un model foarte dinamic”, a declarat oficialul.

Vehiculul Mini de competiție dezvoltat în România are la bază modelul Cooper SE care a debutat pe piaţă în luna martie a acestui an. Acesta este dotat de o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh care asigură o autonomie de 235 – 270 km măsurată conform standardelor WLTP. Motorul electric al mașinii de serie dezvoltă 184 CP şi 270 Nm, asigurând o acceleraţie 0-100 km/h în numai 7,3 secunde.

Articole similare

Formula 1: Fără cursă la Hockenheim, dar cu trei noi Mari Premii în calendar

Robert Stan

Avancronica GP Bahrein 2016, din punctul de vedere al pneurilor

Autopromag

4 zile până la debutul Red Bull Romaniacs 2016

Autopromag

Leave a Comment