AUTOpro
AUTO pro Exclusiv

PREMIERĂ NAȚIONALĂ: Byton vine în Europa

Byton M-Byte

Byton este unul din cele mai noi start-up-uri în electromobilitate. Fondat de câțiva foști îngineri germani de la programul BMW i, compania are investitori din toată lumea, fabricația în China și centre de cercetare în Germania și California. Primii europeni s-au înscris deja pe lista noului M-Byte.

„Byton M-Byte a trezit un interes uriaș în Europa. Deși mașina va fi comercializată abia la sfărșitul lui 2021, avem 65.000 de rezervări din care 25.000 din Europa!” declara ân exclusivitate mondială pt AUTOpro dr Andreas Schaaf, Chief Customer Officer la Byton. Pentru o rezervare este nevoie de o depunere de 500 Euro, depozit garantat în cazul în care deponentul se retrage.

„Byton este nou brand care trece de la mașina electrică „performance driven” la EV „digital experince driven.” ne spunea executivul german. Noul SUV M-Byte are un ecran de 45”, cel mai mare din industrie care va oferi o experiență unică. „Poate vrei ca în cele 35 de minute cât durează reâncărcarea bateriei să vezi un film sau să intri in video conferință cu prietenii sau să te uiți la un meci de fotbal. Toate acestea sunt parte dintr-o nouă abordare digitală a automobilului.” Dr Schaaf ne-a garantat că un asemenea ecran panoramic nu va distrage atenția, șoferul având la îndemână o comunicare verbală și prin gesturi eficientă. „Sigur că mașina se cuplează cu telefonul tău smart. Dar asta este o chestiune basic. Byton merge mult mai departe de acest stadiu minimal…” preciza Schaaf.

Byton M-Byte

M –Byte pleacă de la 45.000 Euro ( fără TVA și fără ajutor guvernamental). Are două opțiuni de baterie, 72 kWh și 95 kWh și două opțiuni de tracțiune- spate și awd. În funcție de baterie și tracțiune, autonomia WLTP este între 360 km și 460 km. La un fast charge DC de 150 kWh, bateria se încarcă în maxim 35 min (minim 80%).

Primele piețe europene unde se va comercializa într-un sistem hibrid on / off line vor fi Norvegia, Elveția, Germania, Franța, Olanda și Suedia. În valul doi – 2022- vor urma și alte piețe mari de pe continent. În a doua jumătate a lui 2020 vor demara oficial înscrierile pentru conusumatorii europeni. Producătorul afirmă că ordinea livrărilor va ține cont de data înscrierii.

Byton M-Byte

Byton isistă că M-Byte este un produs premium la preț foarte competitiv. Modelul de bază are o materie de 72kWh și un motor electric montat pe puntea spate, oferind 272 CP și o autonomie în regim WLTP de 360 km. Versiune 4WD este echipată cu o baterie de 95 kWh și are o autononomie de 435 Km la o putere a motorului de 408 CP. Mai există versiunea cu tracțiune spate dar cu bateria mare care oferă o autonomie de 460 km. În acest moment, Byton nu a dorit să comunice prețul versiunilor cu bateria mare.

Producătorul oferă o gamă diversă de posibilități de încărcare a bateriei. Are un încărcător mobil de 22 kW în portbagaj și un wallbox de 22 kW care poate fi instalat acasă la propietar pe rețeaua AC. M-Byte poate fi încărcat rapid la stații DC de 150kW care încărcă 80% din bateria de 95kWh în doar 35 min. Folosind soluția AC de 22 kW bateria mare poate fi încărcată 100% în 4 ore și jumătate. M –Byte este compatibilă cu infrastructura europenă AC și DC folosind standardul Combined Charging System (CCS2).

Byton M-Byte

Mașina este conectată permanent 4G și are conectivitate Bluetooth și Wifi oferind interfața fiabilă cu BYTON App și BYTON Stage display, ce oferă acțiuni de la distanță precum start-stop, cât a încărcat bateria, facturare la compania de electricitate dar și situația stației de încărcare – cu condiția să fie o stație înteligentă, conectată la cloud. Byton a semnat deja o serie de parteneriate cu diverse companii care construiesc stațiile fast charge în Europa pentru a oferi un acces cât mai larg. Schaaf declara pentru AUTOpro că se oferă acces la 150.000 de stații de încărcare în 28 de țări europene! „Procesul de încărcare va fi transparent, operatorul stației de încărcare fiind cel care decide prețul energiei electrice.” Această declarație este într-o cu totul altă opțiune decât cea luată de Tesla care a început prin a vinde în stațiile sale energia gratis pe toată perioada existenței unui model Tesla X sau S. Sigur că între timp și Elon Musk și-a revizuit strategia…

Byton
Byton M-Byte
Byton M-Byte

Articole similare

Competiţia „Cel mai 4×4” din România și-a desemnat câștigătorii ediției cu numărul 23

Revista AUTOpro

UPDATE Opel Corsa-e, în premieră pentru AUTOpro

administrator_autopromag

Primele impresii pentru Geely EX5 după testele europene

Darius Pana

Leave a Comment