AUTOpro, ca membră a Juriului european AUTOBEST, a fost prima publicație din lume care a putut conduce în extenso noul Opel Corsa-e. Este una din mașinile electrice care democratizează electrificarea oferind toate argumentele pentru o asemenea propulsie.
Opel trece prin cea mai bună perioadă din istoria ultimelor sale decenii. Planul PACE de restructurare a companiei a dat roade și în 2019, Michael Loescheler, Președintele Opel și membru în MANBEST Hall of Fame, a anunțat un profit de 1,1 mld Euro și o margine operațională de 6,5%. „Proftabil, Electric, Global!” sunt cele 3 cuvinte cheie ale palnului PACE. Michael a anuțat deschiderea de noi piețe pentru Opel după revenirea în Rusia. Colmbia și Japonia sunt exemple de utlimă oră a acestui plan de expansiune. Opel este una din cele câteva mărci de automobil care nu a explodat antererior la nivel global, oferind o resursă de creștere naturală.
La Berlin, am descoperit și ce înseamnă Electric. Deloc întîmplător, capitala Germaniei a fost una din primele mari orașe europene electrificate- pe la 1920 se numea Electropolis! Locația aleasă de Opel pentru primele teste cu Corsa-e se numește Euref și este un hub tehnlgic de 5,5 ha unde se sunt zeci de start-up în domeniul electrificării, al soluțiilor green și al noile tehnologii. Noua Corsa EV este prima generație cu o propulsie electrică și prima expresie a paltformei multi-energy care poate găzdui deopotrivă ICE și EV, folosind flexibil aceiași linie de fabricație de la Saragosa, Spania. Platforma lider a grupului PSA care a debutat pe Peugeot 208 și va fi urmată anul acesta de noul Citroen C4. Între timp, noua Corsa devenit „AUTOBEST- Best Buy Car of Europe in 2020” cea mai iimportantă acolodaă europeană pentru consumatorul mediu, adică peste 80% din cei care folosesc mașini zi de zi.
„Cred că dacă este să aleg un singur cuvânt care să caracterizeze noua Corsa-e, acela ar fi „sportivitate”. Și nu doar pentru că poate accelera la 50 km/h în doar 2,8 sec, fiind cea mai rapidă la plecarea de la semafor. Ci pentru că este un automobil modern, care livrează tot ce te aștepți de la un Opel și –în plus- o dinamică specială pe care doar motorul electric o poate oferi.” declara la Berlin pentru AUTOpro, Xavier Duchemin, noul Managing Director Opel , responsabil pentru sales, after sales și marketing, cu ocazia primului dirve test. AUTOpro a condus mașina înaintea colegilor de presă auto nu doar din România ci și înaintea multor reputate publicații auto din Europa.
Revista noastră a fost prima publicație din România care a scris pe larg încă de anul trecut despre prima Corsa EV. Bateria de 50kWh este piesa de „rezistență” a mașinii care oferă o autonomie în regim WLTP de 337 km. O „piesă” care are 18 module, fiecare cu 218 celule, răcită cu lichid glycol și cântărește 345Kg- masa totală a mașinii (inclusiv șoferul) este de 1530 kg. Are 8 ani garanție sau 160.000 km! Motorul electric sincron oferă o putere de 136 CP și un cuplu maxim de 260Nm. Viteza maximă este limitată la 150 km/h iar accelerația la 100 km/h este de 8,1 sec. Sunt cifre poate mai puțin impresionante față de mașinile ICE dar specifice EV-urilor destinate publicului larg – atât de larg cât se poate în acest moment.