PREMIERĂ MONDIALĂ: Primul drive test cu Opel Corsa-e (II)

PREMIERĂ MONDIALĂ: Primul drive test cu Opel Corsa-e (II)

932
0
SHARE
Opel Corsa-e
Opel Corsa-e Berlin

AUTOpro, ca membră a Juriului european AUTOBEST, a fost prima publicație din lume care a putut conduce în extenso noul Opel Corsa-e. Este una din mașinile electrice care democratizează electrificarea oferind toate argumentele pentru o asemenea propulsie.

Opel oferă cea mai mare gamă de cabluri de reâncărcare de la cea mai simplă alimentare AC (curent alternativ) acasă și până la fast –charge DC(curent continuu) 100 kW în 30 min pentru 80% din baterie. „Unii se plâng că reîncărcarea este complicată și își ia mai mult timp decât alimentarea cu combustibil clasic. Dați-mi voie să vă propun o altă perspectivă, pentru că s-ar putea să descoperiți că timpul de alimentare nu este al vostru! De ce? Pentru că faceți altceva în acel timp!” ne spunea muzat Frank Leibold, managerul european pentru toate posibilitățile de încărcare. „Este exact când pui la încărcat telefonul sau mașina de spălat vase. Apropo, timpul cît mașina spală vasele este cam același cu încărcarea mașini cu un wall box de 22 kW! Ce fac în timp ce mașina spală vasele și telefonul este la încărcat? Orice altceva numai să stau cu ochii pe aceste activități! În timp ce la benzinărie trebuie să merg și să alimentez- adică un timp dedicat!” a adaugat Frank.

Ca să simplifice lucrurile, Opel îți oferă orice fel de cablu ai nevoie. Cel mai simplu este pentru acasă într-o priză normală. Da se poate încărca dar ai nevoie cam de o oră pentru fiecare 1o km de baterie. Așa că opta pentru siguranțe de 16 A –curente în multe locuințe- sau chiar de 32 A. Atunci lucrurile se dublează -20 km/h sau chiar triplează. Apropo de „triplare” pentru cine poate pune trei faze 380 V, atunci ajunge la un 11kW iar timpul de încărcare se reduce la 5,5 ore- circa 100 km în 1H 20 min! Este probabil cea mai bună opțiune pentru acasă și încărcarea pe timpul nopții. Și pentru aceste tipuri de priză , Opel are cablu. „Ca să nu le iei pe toate, noi propunem un cablu univbersal care le incorporează pe toate. Dacă se optează pentru așa ceva, prețul este de 720 Euro, cea mai bună ofertă de pe piață!” adaugă Leibold.

Opel Corsa-e Berlin

Opel oferă și soluții wall box care pot ajunge la 22 kW în AC- sigur aici ai nevoie de aprobare de la compamnia de electricitate și contor separat. Dar este deja o situație întâlnită la majoritatea posesorilor de EV care alimentează noaptea acasă. Evident, cea mai rapidă rămâne alimentarea fast charge DC la 100 kW. Pentru moment, nu sunt multe stații de asemenea puteri în România dar ele au explodat mai peste tot și ne vine rândul… mai tărziu ca de obicei, dar ne vine. În Europa, acum sunt instalate stații de 350kW și urmează cele de 800 kW! Cu toate aceste opțiuni, Opel democratizează alimentarea lui Corsa-e oferind oricui o șansă să alimenteze cât mai ușor și fără stress.

Apropo de încărcare, inginerii Opel au avut grijă să existe două niveluri de recuperare a energiei prin frănare. Primnul nivel atașat modului de condus D și –prin ridcarea piciorului de pe pedala de accelerație- se realizează o frânare cu 0,6 m/s2. Similară cu o frână de motor clasică. Dacă se dorește o recuperare mai agresivă, se cuplează modul „B” care face o decelerație de 1,3 m/s2. Este de rețiunut că stopurile pe spate nu se aprind, pentru că deși este o frânare, nu se pune piciorul pe pedala de frână. Sigur, la frânarea propiu-zisă se recupereză cea mai multă energie și –normal- stopurile se aprind. Testul nostru din Berlin ne-a arătat că mai era loc de decelerație mai mare. Exită o tendință în lumea EV de a conduce doar din pedala de accerație fără a mai folosi –aproape deloc, în funcție de experiența celui de la volan- pedala de frână. Este un exercițiu foarte bun, specific EV-urilor, care recuperează energie cât mai multă și induce un condus eco. Se poate face acest lcuru și la Corsa-e dar necesită mai mult exercițiu și parcă nu este tocmai suficientă delcerație în multe situații de trafic… Deci folosești frâna ceva mai mult.

Partea a treia a articolului o veți putea citi pe site-ul nostru mâine, 28 martie 2020

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY