AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Industrie Interviuri Stiri

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Arnaud Belloni, Chief Branding Officer al Grupului Renault – Episodul 1

Arnaud Belloni - AUTOBEST 2023

Grație faptului că publicația AUTOpro face parte din Juriul European AUTOBEST, avem șansa de a vă prezenta din timp în timp informații exclusive, ce vin direct de la unele dintre cele mai importante personaje ale industriei auto mondiale.

De data aceasta, Arnaud Belloni, Chief Branding Officer al întregului Grup Renault, a dezvăluit câteva dintre secretele strategiei de marketing a gigantului francez.

Arnaud Belloni are un parcurs de senzație în industria auto mondială

Ca de fiecare dată când organizată o nouă ediție a Galei Premiilor AUTOBEST, membrii celui mai mare juriu auto european au ocazia de a afla direct de la sursă informații cheie din industrie.

Arnaud Belloni a fost invitatul special al uneia dintre mesele rotunde organizate de Dan Vardie, fondator și chairman AUTOBEST, iar mai departe vedem ce are de spus acesta despre sarcina pe care o are în Grupul Renault și care sunt planurile de viitor ale departamentului de marketing.

Pentru început, după ce și-a prezentat parcursul din carieră, ce a presupus 4 ani alături de Skoda, apoi 11 ani în Chrysler, dintre care 5 i-a petrecut în China, pentru ca din noiembrie 2020 să revină în Grupul Renault, unde își începuse cariera din sectorul auto în „secolul trecut”, așa cum afirma cu umor executivul.

De la revenirea sa în Grupul Renault, Arnaud a reușit să reducă cheltuielile de marketing cu 40%, un procent cu adevărat semnificativ. Cele 40 de procente tăiate din cheltuielile de marketing au fost făcute prin renunțarea la circa 50 de parteneriate globale.

Nu a dat date despre ce parteneriate era vorba, dar cel mai probabil despre externalizarea anumitor servicii de marketing. Apoi, Arnaud s-a axat pe doar 3 linii: tenis, rugby și Formula 1. Mai mult, în loc să fie realizate câte o reclamă TV pentru fiecare țară (Franța, Marea Britanie, Spania, Turcia etc), a fost conceput câte un spot publicitar care să poată fi rulat în mai multe țări. Astfel, s-a trecut la „marketing centralizat”.

În luna iunie va fi lansat un nou model Renault

Totodată, Belloni este unul dintre cei care au susținut, alături de Luca de Meo, că Renault trebuie să se axeze mai tare pe prezența în segmentul C, față de clasa B unde erau poziționate cele mai de succes modele ale brandului.

Când a revenit la Renault, Arnaud și-a propus să readucă marca între cele mai iubite de francezi, în urmă cu doi ani nefiind prezentă nici măcar între primele 30 (toate brandurile, nu doar cele auto). În ziua de azi, mulțumită implicării departamentului de marketing și a unor strategii bine țintite, Renault a reușit să intre în top 10 cele mai iubite branduri de către francezi. Arnaud recunoaște că mai are de lucru aici, unde Peugeot este pe podium, respectiv pe locul al treilea.

Arnaud Belloni ne-a transmis că în luna iunie urmează să apară un nou Renault, dar s-a ferit să ne spună dacă va fi vorba despre un concept sau direct despre un exemplar de serie, ce a fost deja prefațat de un prototip prezentat în urmă cu ceva vreme.

Urmează noi articole pe site, continuare a acestui serial, precum și un material extins în următorul număr al revistei AUTOpro. Vă așteptăm din nou pe site în zilele următoare cu informații de mare interes.

Articole similare

CUPRA Formentor VZ5 în ediție limitată – doar 999 de exemplare într-o culoare unică

Darius Pana

Avancronica GP Bahrein 2016, din punctul de vedere al pneurilor

administrator_autopromag

Chinezii de la Geely pregătesc lansarea de sateliți

Robert Stan