AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Interviuri Stiri

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Arnaud Belloni – Episodul 2. „La Renault, sunt trei piloni principali – E-TECH, conectivitate și siguranță!”

Arnaud Belloni, Chief Branding Officer al Grupului Renault, revine în atenția noastră după ce am prezentat câteva dintre realizările acestuia din ultimii doi ani. Azi vedem care sunt cele trei direcții importante pe care mizează marca Renault și de ce Arnaud le-a promovat tocmai pe acestea.

Prima pe listă – Electrificarea, ce este sau ar trebui să fie prioritară pentru orice brand auto care își dorește să rămână relevant. La Renault, electrificarea, fie că vorbim despre vehicule 100% electrice, Plug-In Hybrid sau Full Hybrid, poartă numele de „E-TECH”. Apărută inițial pe actualele generații Clio și Captur, E-TECH este marca înregistrată ce se dezvoltă continuu și care va fi prezentă pe tot ce înseamnă model nou în gama Renault. E-TECH trebuie să fie sinonim cu eficiența și să rezoneze cu brandul Renault, este de părere Arnaud Belloni.

Conectivitatea sau mai extins tehnologia, digitalizarea, este al doilea stâlp ce stă și va sta în continuare la baza dezvoltării tuturor noilor vehicule Renault, ne reamintește Arnaud Belloni

Arnaud Belloni - CBO Renault

Colaborarea cu Google, prin care sistemul de operare Google Automotive a fost introdus direct în centrala de infotainment a noilor Megane E-TECH Electric și Austral, se va extinde. Scopul este de a interacționa mai rapid și mai facil cu mașina, prin comenzi vocale din ce în ce mai complexe, și de a avea direct pe ecranul multimedia cele mai folosite aplicații, ce se regăsesc în mod normal pe smartphone-urile din buzunarele noastre. Mai mult, Arnaud Belloni vorbește și despre Inteligența Artificială, ce este deja înglobată în Google Automotive și care va evolua către un partener de nădejde, ce te va putea avertiza, de exemplu, dacă în zona în care urmează să ajungi există vreun pericol.

Totodată, Arnaud Belloni vorbește despre aplicații exclusive care să se regăsească doar în mașinile Renault, deci brandul francez se va transforma dintr-un producător auto, într-unul de dezvoltare software. Sigur că, așa cum a subliniat Luca de Meo cu ocazia Capital Market Day 2022, vor exista parteneriate strategice pentru astfel de acțiuni, cu unii dintre cei mai mari reprezentanți din industria tech – amintim de Google și Qualcomm, dintre cei cu care Renault a bătut deja palma.

Și, cumva legat chiar de acest aspect, ajungem și la cel de-al treilea pilon Renault. Vorbim despre unul ce este de bază de mulți ani, dar pe care Belloni îl consideră în continuare unul strâns legat de brandul Renault – Siguranța!

„I-am spus lui Luca: nu poți deveni o companie axată pe tehnologie, dacă nu vorbim despre siguranță, pentru că siguranța este plină de tehnologie. Așadar, acum am creat un program umbrelă, care este numit <<human first program>>. Este un program umbrelă ce înglobează totul, aproape tot ce facem, facem cu siguranța în minte. Așadar, siguranță înainte de călătorie, siguranță în timpul călătoriei și siguranță după încheierea călătoriei.”, ne spunea Arnaud Belloni cu ocazia mesei rotunde oragnizată de AUTOBEST și moderată de Dan Vardie, fondator și chairman AUTOBEST.

Urmează un al treilea episod din această serie, precum și un material complet în următorul număr al revistei AUTOpro.

Articole similare

Fiat prezintă la CES 2023 primul showroom auto din Metavers

Darius Pana

Citroën a prezentat versiunea C5 Aircross pentru piața europeană

Filip Sîrbu

Apple a amânat pentru 2026 lansarea primului său automobil electric autonom

Mihai Morcovescu