Anunț în premieră mondială
„Nu trebuie nici un aconto. Înscrierile se fac on-line, doar cu o carte de credit, ca la
Denis Le Vot, Președintele Dacia
închirierea unei mașini!”
Este declarația executivului francez făcută cu puțin timp în urmă cu ocazia mesei rotunde „AUTOBEST SUMMIT”, la care România a fost reprezentată de revista AUTOpro. Sâmbătă, se deschide platforma de înscriere pentru cei care doresc să achiziționeze noul model Spring. Contrar unor declarații anterioare, Dacia a decis să nu mai ceară un accconto la înscrierea pe platformă. Deși executivul francez nu oferit detalii precise, AUTOpro a aflat că fiecare doritor va trebui să ofere detaliile cărții de credit pe care se vor rezerva circa 99 Euro, însă suma va fi doar blocată nu și debitată.
Le Vot a explicat că, înscrierea este făcută astfel este „din dorința de vedea cât de mare este potențialul de doritori”. Ulterior fiecare dintre cei înscriși va fi contactat de un dealer care va valida înscrierea printr-un acconto de 5%– în masura în care cel înscris este cu adevărat interesat. Într-un termen de timp, după plata acconto-ului se deblochează suma de pe card. Și în cazul în care doritorul renunță la rezervare, banii vor fi deblocați.
Procedura în acest moment pentru celelalte modele la rezervarea on-line este cu plata unui acconto de 500 Euro. Însă la Spring, lucrurile sunt ușor diferite. În orice fel vom face calculele, acconto-ul de plătit de dealer va fi sub 1000 Euro, în linie cu prognoza AUTOpro făcută cu câteva săptămâni în urmă.
Primele livrări vor veni în Septmebrie, fiind alocate un nr de mașini pentru fiecare din țările selectate în acest prim val de vânzări Spring. Nu au fost anunțate aceste cifre și nici câte Spring dorește să vândă în acest an în toată Europa sau care este producția Spring din China. Vestea bună este că România se numără în primul val de vânzări, o poziție de invidiat în raport cu succesul aproape sigur pe care Spring îl va avea. Mai mult, România are cele mai bune prețuri din Europa, în urma programelor Rabla și Rabla Plus.
Chiar dacă executivii Dacia nu au făcut un anunț, la AUTOpro știm că platforma folosită pentru înscrieri va fi site-ul www.dacia.ro la rubrica „Rezervă on-line”. Probabil că în cursul zilei de mâine vor aparea detaliile pe acest subiect.
Partea tehnică Dacia Spring
Bateria de 27,4 kWh utili, are 186 kg și este fabricată în China de producătorul Sunwoda. Este pentru prima dată când producptorul dezvăluie numele furnizorului celei mai importante componente a lui Spring. „Bateria are o garanție de 8 ani, dar o viață de peste 10 ani! Asta înseamnă că bateria va fi folosită și în alte aplicații, după ce pleacă de pe mașină!” a explicat LE Vot. Executivul francez face referire la refolosirea acestor baterii în diverse forme – spre exemplu ca buffere pentru înmagazinarea de energie verde, așa cum AUTOpro a scris cu mai mult timp în urmă. Ulterior acestei refolosiri care poate să dureze ani de zile, urmează operațiunea propriu zisă de reciclare.
În Franța, pentru 100 km de rulare, Spring are nevoie de energie electrică în valaore de 2 Euro, în timp ce o mașină comparabilă din segement cu motor ICE are nevoie de carburant de 8 Euro!
Constructorul afirmă că sunt 15 mil de posibili clienți în Europa care au nevoie de o citadină pentru naveta zilnică. În acest moment studiile arată că 50% dintre oameni nu mai merg în vacanță! 66% doresc săa chziționeze un EV dar peste 30% nu își pot permite un EV datorită costurilor implicate de achiziție- în primul rând – și de exploatare. „Spring este soluția” afirmă clar executivul francez.