AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Stiri

Ford și Volkswagen au definit scopul alianței: gama de vehicule comerciale va fi comună

Ford - Volkswagen Alliance

Globalizarea industriei auto nu mai este o noutate, iar reglementările europene și, de curând, criza generată de pandemie accelerează procesul. Oficialii Ford au confirmat pentru AUTOpro modelele pe care le vor „împărți” cu Volkswagen.

Cu câțiva ani în urmă necesitatea reducerii costurilor de cercetare și dezvoltare a devenit vizibilă în interiorul marilor grupuri auto sau alianțe ale producătorilor. De exemplu, multe dintre autoturismele grupului Volkswagen au devenit „surori” cu platformă și echipamente comune și mici artificii de design menite să inducă potențialilor clienți ideea că au cumpărat vehicule diferite. La fel s-a întâmplat și în cadrul Alianței Renault – Nissan, a grupului coreean Hyundai – Kia sau a tumultuoasei colaborări dintre Renault și Daimler.

În ultima perioadă, aceste înfrățiri ale modelelor aplicate intragrup au avansat către colaborări externe cu alte mărci. Iar cel mai nou exemplu este cel evidențiat în planul grupurilor Ford și Volkswagen care au pus la punct un model de colaborare care are la bază tot o utilizare comună a mai multor platforme.

Ieri, oficialii Ford și Volkswagen au anunțat parafarea unei alianțe prin care gamele de vehicule comerciale ușoare a celor două companii se vor înrudi prin utilizarea comună a platformelor. „Vehiculele comerciale sunt fundamentale pentru Ford astăzi și o zonă în care vom accelera și vom crește, iar colaborarea cu Volkswagen pe aceste platforme va oferi ambelor companii avanteje financiare semnificative în domenii precum ingineria, producția și echipamentele”, a declarat Jim Farley, directorul de operațiuni al Ford.

Mai exact, alianța dintre Ford și Volkswagen în domeniul vehiculelor comerciale va da naștere unei game de produse care va împărți platforme comune. Deși au preferat să păstreze o parte din secretul care vizează cu exactitate ce modele vor dezvolta împreună, oficialii celor două companii au indicat destul de exact în ce direcții se va îndrepta parteneriatul, iar, la solicitarea AUTOpro, cei de la Ford au lămurit cum vor fi împerecheate vehiculele.

Astfel, viitoarea generație a pick-up-ului Volkswagen Amarok va utiliza platforma fost Ranger la fel cum, cu ani în urmă, Mercedes-Benz Clasa X a preluat platforma Nissan Navara. Tot o platformă Ford, dar cea a modelului Transit, va fi utilizată și de Volkswagen Transporter și Crafter. În schimb, germanii vor pune la dispoziția diviziei europene a Ford platforma modelului Caddy pentru ca aceștia din urmă să asambleze pe ea viitorul Transit Connect.

„Ford va gestiona zona pick-up mediu (Ranger) și a van-urilor de o tonă (Transit), în timp ce Volkswagen o va conduce pe cea a van-urilor de oraș”, au explicat oficialii Ford Europa.

Dincolo de aceste colaborări, cei de la Ford vor beneficia de platforma electrică MEB a celor de la Volkswagen pentru a o utiliza pentru „un vehicul electric pentru piața europeană începând cu 2023”. Grație acesteia „Ford ar putea comercializa 600.000 de vehicule” electrice de-a lungul mai multor ani, începând cu 2023. Din nefericire, la solicitarea de a explica ce înțeleg prin expresia „de-a lungul mai multor ani”, oficialii Ford Europa au preferat să menționeze doar că este vorba de vânzări care se extind „pe durata de viață a unui vehicul”.

La fel s-a întâmplat și în cazul altei valori care atrage atenția în planul de colaborare dintre Ford și Volkswagen: „pe durata ciclurilor de viață ale produselor (n.n. – vehiculele comerciale pentru care se folosesc platforme comune), cele două companii se așteaptă să producă opt milioane de vehicule”.

O altă colaborare care implică ambele companii este cea din zona vehiculelor autonome. „Odată cu investiția Volkswagen în compania Argo AI, Ford și Volkswagen vor utiliza împreună tehnologia vehiculelor autonome”, au menționat oficialii Ford. În schimb, ei au menționat clar că relația industrială dintre cele companii nu implică și un schimb de acțiuni sau proprietate încrucișată.

Articole similare

Aehra Sedan, viitorul rival electric pentru Porsche Taycan. Debutul, în 2026

Mihai Morcovescu

Pal-V Liberty – prima masina zburatoare care poate fi inmatriculata in UE

Florin Amariei

Dacă ești fan Suzuki și ALLGRIP, ai șansa să câștigi 15000 euro

Filip Sîrbu

Leave a Comment