Angajamentul americanilor de la Ford în privința producției de la uzina din Craiova, stipulat în contractul de privatizare, pare tot mai departe de realitate. În loc să crească producția pentru a atinge cele 250.000 de mașini promise, oficialii anunță reducerea numărului de vehicule asamblate de la 360 pe zi, la doar circa 250.
Text: Robert Stan
Ca urmare a disponibilizărilor voluntare inițiat de companie la finalul anului trecut, modalitate prin care din uzină au plecat sau sunt în curs de plecare 680 de persoane, la Craiova va fi redusă și producția. Și nu cu puțin. Dacă în ianuarie producția a fost de circa 360 de unități B-Max pe zi, din februarie vor fi produse doar 250 de mașini zilnic.
Atât disponibilizările cât și reducerea cadenței de producție au fost necesare, conform celor de la Ford, pentru a nu mai exista opriri temporare ale uzinei. În ianuarie, de exemplu, uzina de asamblare va stopa producția o singură zi, în timp ce fabrica de motoare va lucra fără încetare. Ca urmare a scăderii ritmului de producție uzina de la Craiova nu ar mai trebui să aibă opriri temporare în viitorul apropiat. Fac excepție primele zile din februarie când în uzină vor fi efectuate lucrări pentru reorganizarea fluxului de producție pe noile coordonate.
Conform GdS, oficialii Ford au declarat că „prin aceste măsuri se urmărește folosirea optimă a forței de muncă rămase la Craiova și îndeplinirea condițiilor actuale de producție și cele preconizate, în timp ce Ford continuă să caute oportunități pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova. (…) Confirmăm că în luna ianuarie Ford va produce la Craiova 370 de unități B-Max pe zi. Pentru a elimina zilele fără producție și ținând cont de actualul volum al forței noastre de muncă, în luna februarie vom produce 250 de unități B-Max pe zi. Așa cum am menționat și în trecut, Ford va continua să-și adapteze volumele de producție la cererea din piață”.