AUTOpro
Test drive Test scurt

Audi A6 – Ultimul bal înainte de cosmetizare

Audi A6 a fost considerat întotdeauna un model destinat oamenilor de afaceri. Calitatea materialelor, modul simplu și corect de includere a detaliilor în design-ul exterior și interior și, mai ales, tehnologia pusă la dispoziția șoferului și a pasagerilor au făcut din A6 un vehicul cu un succes important pe piața autohtonă.

Audi A66

Text: Robert Stan

Cu doar câteva zile înainte de sosirea facelift-ului pentru modelul A6 pe piața autohtonă am avut ocazia de a pune din nou la treabă modelul de bază. Tocmai pentru a putea înțelege și compara evoluția anunțată de Audi în privința acestui model. În plus, suntem convinși că acest vehicul este o țintă pentru mulți români dornici să achiziționeze o mașină de ocazie. Ne-a întâmpinat același vehicul căruia cu greu îi poți găsi defecte, dar ne-am încăpățânat să le căutăm pe o distanță de aproape 800 km. Aflat într-un segment de piață cu doi rivali puternici, BMW Seria 5 și Mercedes-Benz Clasa E, Audi A6 a trebuit să-și caute propriul drum către clienți și, mai ales, către buzunarele acestora. Nu e deloc de neglijat faptul că modelul testat – 2.0 TDi, 177 CP, cutie automată – avea un preț de bază de 46.303 euro, pe care echipamentele opționale l-au urcat până la 66.586 euro. Prin urmare, vorbim despre un vehicul deloc ieftin. Dar ce este ieftin în zona premium a pieței? Dacă privim statistica înmatriculărilor din Europa, observăm că, în prima jumătate a acestui an, vehiculul despre care vorbim s-a poziționat pe locul secund în segment, după BMW Seria 5. Mercedes-Benz Clasa E ocupă locul 3. Iar creșterea acestui din urmă model este de peste 10% față de perioada similară din 2013. Este deci limpede motivul pentru care modelul produs la Neckarsulm avea nevoie de o întinerire.

Audi A62

Aspectul exterior al modelului Audi A6 este destul de apropiat de cel al variantei anterioare. În interior, simplitatea pe care o emană planșa de bord te duce cu gândul către minimalism și eleganță. Apoi, când privești consola centrală pe care tronează levierul cutiei de viteze automată, observi că majoritatea butoanelor care au dispărut de pe bord au apărut în această zonă. E drept că totul pare mai curat și mai bine organizat, însă acționarea acestor conectori implică momente în care trebuie să îți iei privirea de la drum. Asta pentru că nu toate comenzile sunt prezente și pe volan.

Audi A64

În privința comportamentului rutier, A6 încântă atât prin stabilitate, cât și prin dinamism. Deși are „doar” 177 CP, motorul, ajutat de cutia de viteze, pare a avea tot timpul rezerve de putere pe care le pune la dispoziția șoferului. Iar consumul mediu final, afișat de computerul de bord după parcurgerea a 797 de kilometri în special pe drumuri virajate de munte și porțiuni de autostradă, este mulțumitor – 7,1 l/100 km.

Audi A63

În concluzie, Audi A6, 2.0 TDi – 177 CP, este un vehicul corect și plăcut. Cu o stabilitate demnă de invidia concurenților chiar și atunci când mașina este dusă către limite și cu un confort aproape fără reproș. Odată cu testarea facelift-ului, vom reveni cu detalii despre noua gamă de motoare, noile sisteme de comandă și control și avantajele acestora.

 

(Articol publicat in numarul 31 – octombrie 2014 – al revistei AUTO pro)

 Cele mai noi aparitii pe site-ul autopro.ro le puteți găsi accesând pagina noastră de Facebook

Articole similare

Test drive Renault Austral E-Tech 200 – Direcție asumată

Filip Sîrbu

Noua Dacia Sandero – o evoluție de lăudat

Dan Vardie

Test drive Seat Tarraco FR – Toreador FRoce

Filip Sîrbu

Leave a Comment