Producătorul american de anvelope Goodyear Tire & Rubber a dezvăluit un prototip de anvelopă pentru automobile cu totul specială. „Guma” nu este realizată doar din cauciuc, ci conține în proporție de 90% materiale sustenabile.
Astfel, este vorba despre 17 „ingrediente”, care sunt folosite în 12 dintre componentele revoluționarului cauciuc. Noua anvelopă se află în plin proces de dezvoltare, iar reprezentanții companiei spun că aceasta ar trebui să fie gata pentru lansarea în producția de serie cel mai probabil la sfârșitul acestui deceniu.
Prima anvelopă Goodyear realizată 100% din materiale sustenabile
Noul model de anvelopă este demonstrativ și a trecut deja probele interne Goodyear, precum și toate testele pentru omologare.
În teste, modelul demonstrativ a arătat o rezistență mai mică la rulare comparativ cu o anvelopă realizată din materiale tradiționale. Asta înseamnă că produsul are potențial pentru a contribui la reducerea consumului de combustibil și a amprentei de carbon.
În ianuarie anul trecut, Goodyear și furnizorii săi de materii prime au anunțat că sunt capabili să producă o anvelopă demonstrativă fabricată în proporție de 70% din materiale sustenabile. Compania de peste Ocean și-a propus să lanseze pe piață o astfel de anvelopă în cursul anului curent.
Producerea și lansarea unei anvelope fabricată în proporție de 90% din materiale sustenabile ar necesita o colaborare și mai strânsă cu furnizori pentru a putea fi identificată cantitatea acestor materii prime inovatoare necesare pentru producție pe scară largă.
„Facem progrese în atingerea obiectivului nostru de a lansa prima anvelopă realizată 100% din materiale sustenabile din industrie până în anul 2030”, a declarat Chris Helsel, Senior Vice President, Global Operations and Chief Technology Officer.
Din ce este realizată noua anvelopă Goodyear?
Noua anvelopă este construită din mai multe materiale, între care patru tipuri de carbon negru (negru de fum) și ulei de soia.
În componența ei se mai găsesc dioxid de siliciu (pentru un plus de aderență și un consum redus de combustibil). Acesta este obținut prin procesul de descompunere a cojilor de orez. În plus, a mai fost folosit poliesterul recuperat din reciclarea sticlelor de plastic.
Totodată, Goodyear folosește în anvelopele radiale rășini din resurse regenerabile (care îmbunătățesc tracțiunea) și oțel reciclat, care este produs prin procesul denumit EAF (n.n. – Electric Arc Furnace, cuptoare metalurgice cu arc electric).
Noua anvelopă nu va fi comercializată înainte de finalul acestui deceniu deoarece, spun cei de la Goodyear. Pentru asta, niponii vor avea nevoie de noi parteneriate cu alte companii.