AUTOpro
Generale Concept car Stiri Tehnologie

CES 2023: BMW prezintă conceptul i Vision Dee, care prefigurează viitoarele modele electrice ale mărcii (cu video)

Producătorul german de automobile BMW a prezentat noul concept i Vision Dee, un sedan futurist de clasă medie. Evenimentul a avut loc la Las Vegas, în cadrul ediției 2023 a Consumer Electronics Show (CES), care tocmai și-a deschis porțile.

Prototipul prezintă atât un nou limbaj de design, simplificat, cât și tehnologiile de „realitate mixtă”, care se vor regăsi pe viitoarele modele electrice bazate pe arhitectura Neue Klasse ale bavarezilor, care vor fi lansate după anul 2025.

BMW introduce un Head-Up Display pe toată lățimea parbrizului

BMW

Potrivit reprezentanților mărcii, conceptul își propune să ofere o experiență emoțională digitală (n.n. – Digital Emotional Experience). De altfel, „obiectivul lui i Vision Dee este acela de a crea în viitor o legătură şi mai puternică între oameni şi maşinile lor”, precizează compania.

Conceptul folosește noul limbaj de design minimalist „pentru a concentra atenția asupra experienței digitale”. Cu toate acestea, regăsim o serie de detalii estetice tradiționale pentru BMW precum grila frontală, farurile circulare duble și legendara curbă Hofmeister, care au fost reinterpretate.

În același timp, germanii vorbesc și despre tehnologii de realitate mixtă, în care poate fi experimentată și realitatea augmentată, combinată cu proiecțiile noului Head-up Display, care se întinde pe toată lățimea parbrizului.

Cei de la BMW spun că aceste prototip îl poate asista pe cel aflat la volan atât în situații de condus, cât și în ceea ce privește mediul digital al acestora. Tehnologia Mixed Reality Slider, împreună cu noul Head-up Display reprezintă principalul detaliu digital şi, totodată, controlul central de operare al lui i Vision Dee.

Cu ajutorul senzorilor tactili de pe panoul de bord, șoferul poate decide singur cât de mult conţinut digital dorește să vadă pe Head-Up Display. Selecţia în cinci paşi variază de la analog, trecând prin informaţii legate de condus, apoi prin conţinutul sistemului de comunicaţii, la proiecţia în realitate augmentată, până la intrarea în universuri virtuale.

În paralel, ferestrele reglabile se pot folosi pentru a estompa treptat realitatea. Realitatea mixtă poate fi experimentată în BMW i Vision Dee într-un mod captivant care implică diferite simţuri fără să fie nevoie de alte instrumente, creându-se, astfel, pentru utilizator o nouă dimensiune a experienței la volan.

Caroseria este alcătuită din 240 de ecrane

Din punct de vedere estetic, BMW i Vision Dee prezintă o serie de detalii interesante. Farurile circulare duble şi grila închisă specifică BMW formează un simbol „figital” (fuziunea fizică şi digitală) pe o suprafaţă uniformă, permiţând conceptului să producă diferite expresii faciale.

Aceasta îi permite mașinii să comunice cu oamenii şi să exprime vizual diverse emoții precum bucuria, uimirea sau aprobarea. Din punct de vedere tehnic, acest lucru este realizat prin intermediul tehnologiei E Ink. 

Totodată, caroseria este acoperită cu 240 de ecrane foarte subțiri, care sunt controlate individual și care își pot schimba culoarea din cele nu mai puțin de 32 de nuanțe diferite.

Designul minimalist continuă și în habitaclu, unde regăsim un volan cu braț central vertical și puncte de contact ce pot fi acționate prin mișcarea degetului mare.

BMW nu a oferit nici un detaliu referitor la sistemul de propulsie electric cu care este echipat conceptul i Vision Dee.

Sursa: BMW

Articole similare

Conceptul Mitsubishi Moonstone prefigurează un SUV coupe electric care va sosi în 2035 (cu video)

Mihai Morcovescu

Mercedes-Benz Vision EQXX – un BEV cu peste 1.000 de km autonomie

Florin Amariei

CEO-ul Volkswagen spune că modelele PHEV sunt necesare pe fondul scăderii interesului pentru „electrice”

Mihai Morcovescu