Waymo, divizia de autoturisme Google, lansează un serviciu public de taxi cu autoturism fără șofer, pentru locuitorii din Phoenix.
Waymo a anunțat că va relansa și va extinde serviciul său complet automatizat de călătorie cu taxi, în Phoenix. Totul vine în încercarea de a transforma ani de cercetare în autonomia vehiculelor într-o afacere care produce venituri.
Aceasta nu este prima dată când Waymo permite publicului să circule în mașinile sale autonome. În 2018, Google a lansat serviciul numit Waymo One, realizat pentru a transporta oamenii din Phoenix. Acesta a fost limitat la clienți selectați și fiecare vehicul avea un șofer de siguranță să preia controlul în caz de urgență.
Potrivit Reuters, Waymo, unitatea tehnologică pentru vehicule cu conducere automată a Google, a declarat că va începe să ofere plimbări în monovolume fără însoțitor uman membrilor actuali ai serviciului Waymo One, din Phoenix. În câteva săptămâni, Waymo intenționează să deschidă accesul oricui își descarcă aplicația pentru smartphone și dorește o plimbare într-o zonă de aproximativ 80 de km, în Phoenix.
John Krafcik, directorul WAYMO, a declarat în timpul unei conferințe telefonice că, deocamdată, compania va oferi doar plimbări cu mașini fără șofer. În câteva săptămâni, Waymo va relansa serviciul pentru o zonă mai mare de 160 de km pătrati, din zona Phoenix, utilizând microbuze Pacifica fabricate de partenerul Fiat Chrysler Automobiles NV FCHA.MIFCAU.N.
Conform spuselor lui Krafcik, Fiat Chrysler a proiectat un sistem care poate igieniza aerul de la un monovolum după fiecare călătorie.
CONDIȚII STABILE
În timp ce mașina nu va avea un șofer în interior, va exista totuși personal care să urmărească camerele video ale mașinii de departe. În cazul în care vehiculul se rătăcește, un angajat poate trimite instrucțiuni vehiculului pentru a-l ajuta să revină pe drumul cel bun.
Waymo crede că un singur membru al personalului poate monitoriza mai multe mașini simultan, făcându-l mult mai eficient decât utilizarea șoferilor umani. Dar chiar și pentru un oraș, precum Phoenix, care are condiții de drum ideale, se pare că Waymo nu este încă suficient de încrezător pentru a lăsa complet mașinile numai pentru ele. Se așteaptă să facă 100 de călătorii fără șofer pe săptămână până la sfârșitul anului și să se extindă după aceea.
Decizia companiei de a extinde serviciul cu vehicule fără însoțitor la bord o pune în fața companiilor rivale de robo-taxi în implementarea unui serviciu generator de venituri în Statele Unite. Waymo, la începutul acestui an, a strâns peste 3 miliarde de dolari, în special din partea investitorilor externi. Din păcate, compania nu a spus unde și când își va extinde afacerea cu robot-taxi dincolo de Phoenix.