AUTOpro
Green car Test drive

DS3 Crossback E-tense – lux electrificat

La 13 ani de la apariție și la opt de la independența ca brand separat al grupului, DS devine din ce în ce mai cunoscut și ne încântă și cu o electrică din gama celor de lux. DS3 Crossback E-tense este mașina electrică pe care am avut ocazia să o testez pentru câteva zile și cu care am parcurs peste 800 km, în urma cărora am tras și câteva concluzii.

Platformă și concept

Platforma pe care este construit DS3-ul electric este EMP1, care este comună pentru mai multe modele ale grupului PSA, DS3 Crossback E-tense fiind foarte asemănător cu Peugeot e208, e2008, Citroen e-C4, Opel Corsa E.

Cu toate că ”dezbrăcată de haine”, franțuzoaica se aseamănă cu rudele din grup, design-ul este unic. Cu o formă de crossover, dar totuși un spate ce se termină relativ repede fără linii agresive, modelul electric de la DS întoarce capete în orice loc l-ai pune și din orice unghi l-ai privi.

Interior 

Dacă aruncăm o privire la interior, DS3 Crossback E-tense este o mașină stilată. Cu multe zone cu material moale, piele (pe uși, bord, volan și chiar centrul volanului), DS3 te încântă cam oriunde l-ai atinge la interior. Tot în habitaclu, forma predominantă este rombul (sau diamantul), cele mai multe elemente având aceasta formă ce inspiră luxul.

La capitolul tehnologie, mașina vine dotată cu cam orice ți-ai dori de la o mașină în 2022: faruri LED adaptive, climatizare, bord digital, head-up display, sistem de infotainment cu diagonală mare, încărcare wireless a telefonului, geamuri electrice (care apropo, au butoanele situate pe consola centrală, nu pe ușile față).

Volanul se ține bine în mâini, iar comenzile mi s-au părut bine plasate. După ce te obișnuiești cu poziția butoanelor pentru geamurile electrice, DS3-ul pare o mașină cu comenzi intuitive.

Comportament dinamic și tren de rulare

DS3 electric vine într-o singură configurație, cu un motor electric de 100 kW (sau 136 CP), cu tracțiune față, ce este conectat la o baterie de 45 kW net. Oferă o autonomie declarată de 341 km și o viteză maximă de 150 km/h. În condiții mega-ideale, o să atingi cei 340 km, dar aș înclina mai degrabă spre o autonomie de 260-300 km reali, in funcție desigur și de stilul de condus, mediul exterior și alți parametri.

Bateria se poate încărca atât la Type 2, cât și rapid, la CCS (80% în 30 de minute).

Prima senzație atunci când conduci mașina este că aceasta se simte în oraș în largul ei. Este foarte agilă și are un comportament dinamic surprinzător (mai ales in modul Sport). Se strecoară fără probleme pe alei mai înguste, dar oferă o poziție la volan destul de înaltă. În plus, este foarte bine antifonată și ține la distanță de habitaclu și de urechile tale zgomotele orașului (și pe cele ale altor mașini).

La drum lung, mașina este confortabilă și oferă o senzație de liniște (și ceva lux). Nu este foarte spațioasă pentru călătorii lungi cu bagaje multe, dar pentru 3 sau 4 persoane nu aduce probleme.

Aici poți vedea părerea despre Peugeot e-2008 la drum lung.

Suspensia preia bine neregularitățile drumului, dar nu te face să simți că plutești peste un drum cu ceva mai multe denivelări.

Se conduce bine, direcția este precisă, iar modul sport oferă reprize bune de accelerație în timp ce te face să fii atent la autonomia rămasă.

Consum

Am parcurs cu mașina peste 800 km în cadrul testului, iar consumul mediu a fost de 16,3 kWh la 100 km, ceea ce pentru o mașină electrică cu caroserie de crossover este foarte bine. În cei 800 km am avut parte și de autostradă și de oraș sau zone montane. La un stil de mers legal, pe drum național, consumul este de 10 kWh la 100 km. La 100 km/h, consumul este de 15 kWh/100 km. La viteză de autostradă, de 120 km/h, consumul urcă până la 25 kWh, iar la 130 km/h, urcă până la 33 kWh pentru fiecare 100 km parcurși.

AUTOpro a punctat DS3 Crossback E-tense la capitolele

Calitate premium a materialelor, atât în zonele pe care le atingi deseori, cât și în cele pe care nu le atingi tot timpul (aici aș include piele. multă piele).

Design unic, siluetă înaltă, mânere ce ies din portiere când te apropii de mașină.

Tehnologie prezentă la bord, care pe lângă sistemele de asistență include faruri matrix LED vision (care comută singure pe fază lungă fără să orbească alți participanți la trafic), Head-up display, ecran digital, sistem de navigație cu diagonală de 10”, încărcare wireless a telefonului, etc.

Uși care acoperă pragul în partea de jos, ceea ce se traduce prin praguri curate, care să nu îți murdărească pantalonii la urcare și coborâre.

Camera spate ce oferă o vedere de 360 de grade.

AUTOpro a depunctat DS3 Crossback E-tense la capitolele

Vizibilitate scăzută pentru locurile din spate.

Deschidere mică în partea de jos pentru locurile din spate. Drept urmare, la urcarea și coborârea din mașină a pasagerilor spate, pragurile riscă să se murdărească de la încălțăminte.

Buton pentru deschiderea hayonului plasat sub hayon, în bară. O să fie nevoie să apeși pe buton iar apoi să muți mâna mai sus și să tragi de hayon pentru a-l deschide.

Preț/dotări

În varianta testată, mașina are un preț de pornire de 43 300 Euro TVA inclus. Dotările sunt de 1 666 Euro TVA inclus, iar cu ajutorul unui bonus de 2 000 Euro de la DS, prețul este de aproape 43 000 Euro TVA inclus, fără să fie scăzut vreun voucher de la stat.

Sistemele de asistență, prevenție și siguranță sunt prezente și gata să intervină pentru a te sprijini în multiple situații. Aici aș preciza prezența sistemelor ca: Automatic Emmergency Break Video cu funcție de recunoaștere pietoni + cicliști + noapte, Alertă risc coliziune, Asistență unghi mort, avertizor + corector depășire involuntară bandă de rulare și altele.

Verdict

DS3 Crossback E-tense este o mașină atractivă, unică, captivantă, plăcută. În varianta electrică (E-tense), aș putea să o văd mai ușor potrivită unei persoane de sex feminin, ce petrece mare parte din timp în oraș (dar care poate să facă ușor călătorii pe distanțe de 1-200 km în afara orașului), o persoană căreia îi plac materialele calitative și este axată pe forme/design și unicitate.

Sunt curios cum ar fi acest DS electric cu o baterie cu o capacitate mai mare (poate 60-70 kW).

Articole similare

Dacia Spring a ajuns la 10.000 de unități vândute pe piața din România

Mihai Morcovescu

Test drive Jeep Gladiator – Preaspartanul

Filip Sîrbu

Porsche 911 Turbo plug-in hibrid, în curând o realitate!

Florin Amariei

Leave a Comment