AUTOpro
Test drive

Drive test: Range Rover Velar – Sanctuarul

Velar este un „animal” diferit în galeria Range Rover, cu o nouă filozofie de design, o alură diferită, cu tehnologii inovatoare și cu capabilități excepționale în on și off-road. Este expresia unui viitor pe care îl deschide „big time”! 

Dan Vardie, Alesund, Norvegia

Povestea oficială a lui Velar pleacă de la faptul că în 1969, Land Rover testa în secret un nou SUV de lux. „Cum la vremea aceea nu existau camuflaje, s-a folosit un nume de cod numit Velar” ne spunea Andy Wheel, Directorul de design exterior al noului RR. Numele Velar are două origini posibile. „Velare” adică ascuns în engleză sau V.E. Land Rover. „Astăzi nu se mai știe exact care dintre cele două variante este ce adevărată.” adaugă Wheel. Cert este că în 1970 se lansa Range Rover, model care avea să devină sinonim cu SUV-ul de lux pentru decade întregi. Povestea lui Velar continuă azi când oamenii au realizat că între Evoque și RR Sport este un spațiu gol unde se impune un nou Range. Așa că producătorul s-a simțit „obligat” să profite de oportunitate.

Range Rover Velar test drive - rear viewPermiteți-ne nouă celor de la AUTOpro să vă oferim o altă poveste, credem noi, mult mai aproape de realitate. Nu comentăm originea numelui Velar – nici nu contează și este oricum foarte bun. Însă producătorul a premeditat totul cu bună știință. În mod programatic, a fost lasată o distanță importantă între lungimile Evoque și RRSport, tocmai pentru a veni cu (cel puțin) un nou model. Nici vorbă de vreo întâmplare… Dacă ne amintim epoca în care Land Rover făcea parte din Ford, a fost lansat un RR Sport, la dimensiuni sensibil mai mici decât modelul RR din acea vreme.

22.12.16 V1
22.12.16 V1

Odată cu noul propietar, Tata Motors, Land Rover reunit cu Jaguar, a proiectat o nouă strategie de produse LR bazate pe 3 familii- Discovery, Defeder și Range Rover- cititorii noștri cei mai fideli își vor aminti numeroasele noastre articole pe această temă, cu ani în urmă. Deloc întâmplător după premiera noului Range Rover a fost lansat și RRS, în fapt aceiași mașină –doar cu 149 mm mai scurtă- folosing aceiași platformă cu o nuanță mai sport decât RR, menită să rămână cel mai bun exemplu de SUV luxury în confort total. Față de fostul RRS, noul model era proiectat după o altă filozofie, care să lase loc la mai multe modele într-o familie extrem de bine vândută.

Range Rover Velar test drive

Să facem o mică analiză a situației actuale, generate de venirea lui Velar. Este mai scurt decât RRS cu doar 47 mm, în timp ce este mai lung decât Evoque cu 433mm! Proporția se menține și la ampatamente: 2,874mm față de Evoque: 2,660mm și Range Rover Sport: 2,923mm.  Nu putem să credem în coincidențe! Vorba englezului „mark AUTOpro words”: între Velar și Evoque, un nou Range va veni! Productorul britanic este însă conștient că nu poate să pună modele RR pe bandă rulantă așa că a creat un animal diferit! Velar este mai sensibil mai scund decât RRS –cu 115 mm- fiind cu doar 30 mm mai înalt decât Evoque. Lațimea lui Velar este cu 75 mm sub RRS dar cu 55 mm peste Evoque. Dave Doody, Inginerul șef de proiect, declara pentru AUTOpro că „dacă luăm în calcul toate dimensinile de gabarit, Velar este plasat între RRS și Evoque la o proporție de 35/ 65!”

Range Rover Velar test drive1

Aflați totul despre noul model al gamei Range Rover în numărul 59 al revistei AUTOpro, disponibil pe piață din primele zile ale lunii septembrie.

Articole similare

Mercedes-Benz CLS – Formă cu fond

Stan Robert

Prim contact Dacia Jogger – întoarcerea la origini

Filip Sîrbu

Test drive Range Rover Sport – Histerezis emoțional

Filip Sîrbu

Leave a Comment