AUTOpro
Eveniment Stiri

Ferrari, marele învingător al „International Engine of the Year” 2019

Juriul International Engine of the Year a decis că marele premiu al competiției merge în acest an către Ferrari pentru motorul biturbo V8 de 3.9 litri disponibil pe modelele 488 GTB, 488 Spider și 488 Pista.

Singurul juriu internațional din domeniul auto care are în componența sa un român, pe fondatorul revistei AUTOpro, Dan Vardie, a anunțat astăzi câștigătorii din acest an ai categoriilor din „International Engine + Powertrain of the Year”. Marele învingător și, cu această ocazie, doborâtorul recordului de clasare pe prima poziție în clasamentul general este motoristul italian Ferrari pentru propulsorul V8 biturbo de 3.9 litri disponibil pe modelele 488 GTB, 488 Spider și 488 Pista. Acesta este și câștigătorul categoriei 550 – 650 CP. Organizatorii au anunțat și că Ferrari devine acum cel mai galonat constructor de motoare, dat fiind faptul că propulsorul disponibil în familia 488 câștigă competiția pentru al patrulea an consecutiv.

La categoria „New Engine” învingătorul din 2019 este Jaguar Land Rover, pentru sistemul de propulsie complet electric disponibil în prezent pe modelul i-Pace. Cel mai bun sistem hibrid este, în opinia juriului, cel al modelului BMW i8, iar cel mai bun motor de înaltă performanță este același V8 biturbo de 3.8 litri realizat de Ferrari.

La categoria platformelor electrice premiul a revenit Jaguar Land Rover pentru i-Pace, în timp ce câștigătorul secțiunii „sub 150 CP” a fost declarat Ford pentru motorul de 999 cmc aflat în dotarea modelelor Fiesta, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo și EcoSport.

Cel mai bun motor între 150 CP și 250 CP îi aparține în acest an mărcii Audi pentru propulsorul de TFSI de 2 litri disponibil pe multe dintre modelele grupului Volkswagen. Porsche a cucerit primul loc în categoria motoarelor între 250 CP și 350 CP, iar Jaguar Land Rover a învins și la categoria 350 – 450 CP. Un pas mai sus, în zona 450 – 550 CP, învingătorul a fost declarat Mercedes-AMG pentru uzina de forță biturbo V8 de 4.0 litri., în timp ce categoriile între 550 CP și 650 CP și „peste 650 CP” au fost dominate de Ferrari.

Articole similare

Volkswagen Golf GTI va primi în 2026 o versiune complet electrică

Mihai Morcovescu

Duster cu cutie automată EDC lansat oficial în România

Filip Sîrbu

Imagini și detalii oficiale despre noul Insignia Sports Tourer

Filip Sîrbu

Leave a Comment