Popularul model Volkswagen Golf, cea mai bine vândută mașină de clasă compactă, va primi în cursul anului 2024 un facelift. Informația a fost confirmată de CEO-ul companiei din Wolfsburg, Thomas Schäfer, care a mai precizat că noua generație va fi 100% electrică.
Într-un interviu acordat versiunii în limba spaniolă a revistei AutoBild, preluată de Motor1, șeful VW a exclus o variantă pe bază de hidrogen din cauză că această soluție este scumpă și, în plus, implementarea unei astfel de instalații pe VW Golf ar diminua spațiul interior al mașinii.
Noul Volkswagen Golf Mk9 nu va sosi înainte de 2028
O altă informația prețioasă oferită de oficialul Volkswagen se referă la denumirea modelului de segment C. Astfel, potrivit lui Schäfer, germanii intenționează să păstreze acest nume de legendă și pe cea de-a noua generație, care va fi complet electrică.
Anterior, într-o declarație oferită publicației Die Welt, Thomas Schäfer sugerase că Volkswagen Golf Mk9 s-ar putea numi ID.Golf și că ar urma să fie poziționat în gamă între ID.3 și ID.2. Acesta din urmă este planificat să debuteze în cursul anului 2025.
Șeful Volkswagen a precizat, însă, că viitorul Golf electric nu va avea nimic în comun cu ID.2. Prefigurat de conceptul ID. Life, modelul cu emisii zero de dimensiuni mici va fi construit pe noua platformă MEB Lite a Grupului VW, dedicată automobilelor cu tracțiune pe puntea față.
Cea de-a noua generație Volkswagen Golf este încă departe, având în vedere că versiunea restilizată a lui Mk8 va fi comercializată cel puțin 3 ani. Astfel, realist vorbind, este puțin probabil ca următoarea iterație să sosească mai devreme de 2028.
Între timp, Golf 8 facelift va primi un nou sistem de infotainment cu ecran mai mare. Acesta ar putea fi cel de 12 inch care va debuta în curând pe ID.3 facelift.
În același timp, compania germană lucrează la un nou limbaj de design în încercarea de a recupera terenul pierdut în fața rivalilor de la Toyota. În 2022, întregul grup VW a vândut în întreaga lume doar 8,3 milioane de automobile.
În schimb, japonezii și-au păstrat titlul de cel mai mare producător de automobile din lume pentru al treilea an consecutiv, după ce au vândut anul trecut aproape 10,5 milioane de mașini noi la nivel global.