AUTOpro
Generale Stiri Test drive

Test drive Geely Cityray: Mașina care te face să simți că primești mai mult decât plătești

În urmă cu ceva mai mult de un an, Geely a pătruns în România, propunând publicului de aici două SUV-uri: Coolray, un reprezentant al segmentului compact, și Starray, poziționat în clasa medie. Constructorul chinez își continuă expansiunea pe piața locală prin lansarea, în luna septembrie, a noului model Cityray.

Vorbim despre un crossover de segment B, care completează în mod logic oferta mărcii asiatice. Acesta a fost conceput pentru familiile mici sau cuplurile tinere care își doresc un SUV urban cu un look modern, echipat cu tehnologie avansată, care oferă spațiu util și un nivel ridicat de funcționalitate, toate acestea, la un preț accesibil.

Dar merită, oare, să cumperi un astfel de SUV chinezesc? Cei mai mulți spun că da, însă pentru a ne convinge că așa este, am făcut un test-drive cu noul Geely Cityray, iar impresiile vi le prezentăm în cele ce urmează.

Ce își propune Geely Cityray și cui i se adresează

Geely
Fotografii: Adrian Bucur / BAOFOTO Studio

Lumea SUV-urilor compacte este mai populată ca niciodată, însă, din când în când, apare câte un model care atrage atenția nu printr-un nume sonor, ci printr-o combinație curajoasă de design, performanță și raport preț/dotări. Iar noul Geely Cityray este exact genul acesta de automobil. Un SUV „născut” în China, dar construit pentru a concura fără complexe în Europa, unde exigențele privind calitatea, rafinamentul și siguranța sunt mai ridicate ca oricând.

Geely, devenit între timp un gigant al industriei auto, fiind un grup care deține mai multe mărci importante, precum Volvo, Smart, Geely Auto, Lynk & Co, Zeekr, Polestar sau Lotus. Chinezii știu foarte bine ce fac cu fiecare brand și model în parte pe care îl lansează.

Cu Cityray, Geely își propune să atragă publicul care își dorește, așa cum precizam anterior, un SUV compact, cu design modern, bine echipat din punct de vedere tehnologic și cu performanțe mai dinamice decât media clasei compacte non-premium, dar care are un preț situat sub media concurenților europeni. Este o formulă câștigătoare, care funcționează deja pe mai multe piețe internaționale, iar acum se traduce și în România.

În gama Geely din România, noul Cityray se situează sub „fratele” mai mare Starray (Staria sau J7, pe alte piețe), fiind poziționat ca rival direct pentru SUV-urile compacte mainstream, precum Dacia Duster, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga sau unele versiuni ale Skoda Karoq/Kamiq.

Design exterior

Din punct de vedere estetic, Cityray pare un Starray mai mic, păstrând același design modern, care se distinge printr-o parte frontală și o parte posterioară elegante și agresive în același timp, caracteristice SUV-ului de clasă mare.

Primul detaliu care atrage privirile la față îl reprezintă semnătura luminoasă în formă de „T”, în timp ce grila frontală proeminentă, farurile full LED cu tehnologie „aurora” – care integrează luminile de zi verticale – conferă mașinii un aer futurist. Luminile sunt unite printr-o bandă luminoasă elegantă ce traversează partea superioară a grilei, care este realizată dintr-un plastic lucios.

Și la spate regăsim aceeași semnătură grafică a stopurilor în formă de bumerang, care sunt conectate printr-o bandă LED. Imediat sub acestea, în extremitățile mașinii, se găsesc două fante de aerisire care, de fapt, au doar rol decorativ. În schimb, cele patru evacuări sunt cât se poate de reale și cadrează un difuzor de mari dimensiuni, care are și el un aspect sportiv.

În ceea ce privește profilul lateral, găsim o siluetă ușor înclinată către spate, completată vizual de linia ascendentă a geamurilor spate și de zonele finisate în negru piano. La spate, deasupra hayon-ului, există un eleron de dimensiuni generoase, care integrează un stop de frână central, al cărui design este inspirat din lumea monoposturilor de Formula 1. Aspectul exterior este completat de un set de jante standard de 18 inch (echiparea GK), în timp ce versiunile superioare GF și GF+ Sport oferă jante pe 19 inch în două nuanțe.

Design interior și tehnologie

Geely a evoluat mult în ultimii ani și în materie de design interior, iar Cityray nu face excepție. Estetica urmărește minimalismul tipic scandinav adaptat la gusturile chineze moderne, care au început să fie și pe placul nostru. În plus, personalizarea culorilor și inserțiile metalizate oferă un plus în percepția calității. Sistemul de iluminare ambientală cu 72 de culori și moduri interactive îmbunătățește atmosfera interioară.

Noul SUV dispune de un habitaclu care dă senzația de premium, a finisajelor și detaliilor de calitate superioară. Materialele sunt moi și plăcute la atingere, iar pielea ecologică de pe scaune, volan și panourile ușilor este excepțională. De asemenea, există și suprafețe acoperite cu plastice dure care, contrar opiniei generale, sunt foarte prietenoase la atingere. Materialele plastice sunt moi, în special în locurile care sunt frecvent atinse. De asemenea, planșa de bord este curată și găzduiește două display-uri de mari dimensiuni: un instrumentar digital de 10,25 inch și un ecran infotainment de 13,2 inch.

Ergonomia este foarte bună, cu toate comenzile la îndemână, în timp ce numărul de butoane fizice este redus la minim. Deși sunt un fan al butoanelor fizice, nu m-a deranjat deloc faptul că există doar câteva pe volan, unul pentru luminile de avarie, unul „start-stop”, unul pentru frâna de mână electrică și cele pentru geamurile fiecărei uși. În rest, celelalte funcții pot fi accesate doar prin intermediul ecranului central, inclusiv pentru reglarea temperaturii ambientale, pentru selectarea modurilor de condus ori pentru deschiderea acoperișului panoramic.

Piesa de rezistență a interiorului este, în mod evident, sistemul de infotainment. Acesta dispune de un procesor Qualcomm Snapdragon 8155, care asigură o funcționare fluidă a sistemului, beneficiind de 16GB RAM și 128GB memorie internă. Deocamdată, nu oferă decât compatibilitate Apple CarPlay. Un update de software va aduce și Android Auto cel mai târziu la începutul anului viitor. Pentru posesorii de telefoane Android, printre care mă număr și eu, în locul Android Auto, este disponibilă aplicația AutoDo. Aceasta permite proiectarea ecranului telefonului mobil pe display-ul central.

Nu în ultimul rând, camerele video cu vedere la 360° oferă imagini de calitate, la înaltă rezoluție, care sunt afișate pe tableta centrală, compensând lipsa senzorilor de parcare.

Dimensiuni – spațiu pentru pasageri și portbagaj

Ca gabarit, Geely Cityray are dimensiuni ideale pentru segmentul din care face parte. Modelul asiatic are o lungime de 4.510 cm, o lățime de 1.865 cm și o înălțime de 1.650 cm, valori care sunt sinonime cu un spațiu generos la interior pentru pasageri.

Ampatamentul de 2.701 cm oferă un spațiu mai mult decât suficient la picioare pentru ocupanții locurilor din spate superior pentru această clasă. Așa cum ne-au obișnuit, chinezii nu au făcut rabat în ceea ce privește spațiul pe locurile din spate nici la Cityray. Spre exemplu, cu scaunul ajustat pentru mine (care am 1,86 m înălțime), un adult cu o înălțime similară a putut sta fă-ră probleme în spatele meu, având suficient spațiu atât la genunchi, cât și cap. Sunt disponibile și scaune spate încălzite, care sunt împărțite 60/40.

Scaunele față sunt prevăzute cu reglaje electrice și funcție de memorie. Acestea sunt confortabile și asigură suport lateral foarte bun. Chiar și cu consola centrală relativ înaltă, spațiul la nivelul genunchilor rămâne generos, iar spațiul la cap este mai mult decât suficient pentru o persoană de 1,80 m.

Poziția la volan este înaltă, ideală pentru o vizibilitate optimă mai ales în traficul urban. Scaunele frontale sunt reglabile electric pe șase direcții pentru șofer și patru pentru pasagerul din dreapta și sunt încălzite. Aceeași funcție există pentru volan și parbriz. În plus, scaunul șoferului glisează automat la deschiderea și închiderea portierei, ceea ce sugerează o atenție sporită la detalii.

Bancheta oferă spațiu suficient pentru trei adulți, beneficiază de încălzire și se rabatează 60/40. Spătarul oferă o cotieră lată cu două suporturi pentru pahare. Picioarele încap sub scaunele frontale, ceea ce face călătoriile confortabile.

Portbagajul este un alt punct forte al lui Geely Cityray. Acesta oferă un volum de încărcare de 571 de litri cu bancheta în poziție normală, care crește până la 1.271 de litri prin rabatarea acesteia. Un aspect remarcabil este prezența unei roți de rezervă, pe care mulți producători europeni nu-l mai oferă.

Motor, transmisie și performanțe

Geely Cityray este construit pe platforma BMA 2.0 + GEEA 2.0. În România este disponibil într-o singură versiune de motorizare. Este vorba despre un propulsor pe benzină turbo de 1,5 litri, cu patru cilindri, care dezvoltă 174 CP la 5.500 rpm și un cuplu generos de 290 Nm la 2.000 rpm.

Este același motor pe care îl regăsim și la Coolray și Starray. Unitatea este cuplată la o transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj (7DCT), o configurație comună în gama Geely.

La capitolul performanțe, Geely indică un sprint 0-100 km/h în jur de 7,9 secunde, în timp ce viteza de vârf este limitată electronic la 190 km/h. În ceea ce privește consumul, producătorul chinez anunță cifre mixte în jur de 6,3 litri/100 km, în timp ce în testul nostru, consumul s-a situat între 6,5 litri/100 km (extraurban) și 8,0 litri/100 km (în oraș, cu trafic intens).

Cum se conduce Geely Cityray

Geely Cityray are o ținută de drum orientată spre echilibru între confort și dinamism. Suspensia absoarbe bine denivelările, în regim de autostradă oferă o bună stabilitate, în timp ce, pe drumurile virajate, ruliul se situează în limite decente. De asemenea, direcția este foarte precisă, iar în condiții de condus mai sportiv, tracțiunea față și cuplul mare pot induce un anumit caracter subvirator dacă forțezi excesiv. Însă, per ansamblu comportamentul dinamic este plăcut.

Motorul turbo și cuplul generos fac ca depășirile și menținerea vitezei de croazieră să fie confortabile, fără a forța excesiv. Izolarea fonică este bună, astfel că modelul este un partener ideal pentru călătorii pe distanțe lungi. Transmisia asigură schimbări rapide de trepte, o eficiență bună și un răspuns sportiv. Schimbările rapoartelor se fac la 0,2 secunde, datorită unui software dezvoltat conform standardelor Volvo. Cutia de viteze face echipă bună cu acest motor mai ales în modul „Sport”.

Sunt disponibile patru moduri de condus – Eco, Comfort, Sport și Smart. Modul Eco atenuează răspunsul pedalei de accelerație pentru a optimiza consumul de carburant, în timp ce între Comfort și Sport există diferențe subtile. Ele constau într-o direcție ceva mai precisă și turații ceva mai ridicate la schimbarea treptelor.

În schimb, modul Smart analizează stilul de condus al șoferului și ajustează automat parametrii mașinii ca să se adapteze în consecință. De asemenea, în ceea ce privește transmisia, aceasta se comportă foarte bine, atât în condus extraurban, cât și în traficul urban.

Cât costă Geely Cityray în România

Pe piața din România, Geely Cityray este oferit în trei niveluri de echipare: GK, GF și GF+ Sport. Cea mai accesibilă versiune are un preț de pornire de catalog de 30.490 de euro, versiunea intermediară pleacă de la 31.990 de euro, în timp ce vârful de gamă costă de la 32.990 de euro.

Toate cele trei echipări beneficiază, însă, de o reducere de 3.000 de euro, ceea ce face ca prețurile să varieze între 27.490 și 29.990 de euro. Prețurile și dotările le regăsiți aici.

Concluzie

Noul Geely Cityray este o surpriză extrem de plăcută, o ofertă foarte competitivă în clasa SUV-urilor compacte disponibile pe piața locală. Modelul propune un pachet complet — performanțe foarte bune, spațiu util generos, tehnologie de ultimă generație și un design modern — la un preț care îți dă senzația că „primești mai mult decât plătești”, practic fără să fii nevoit să treci în zona premium. Dacă Geely reușește să-și mențină calitatea în timp și rețeaua de service/garanție se va consolida, Cityray poate deveni rapid un bestseller în portofoliul mărcii pe piața românească, în pofida faptului că încă există prejudecăți în ceea ce privește noul și necunoscutul, mai ales când vine vorba despre mașini chinezești.

Articole similare

Detalii exclusive Renault Scenic Vision – Design, Sustenabilitate și Siguranță

Darius Pana

Grupul Stellantis ar putea renunța la mărcile neprofitabile

Mihai Morcovescu

BYD va aduce în Europa SUV-urile electrice pe care le vinde acum doar în China

Mihai Morcovescu