Jaguar Land Rover este desigur implicat în sectorul driverless de ceva vreme încoace – chiar urmărind ca la un moment dat să ofere capabilități self-driving în teren accidentat pentru clienții pasionați de off-road ai mărcii Land Rover. Până atunci, compania a utilizat un Range Rover Sport dotat cu ultimele lor tehnologii prototip pentru a demonstra capabilitățile proiectelor proprii, inclusiv sisteme capabile de Level 4, adică autonomie totală cu prezența unui supraveghetor la bord. Compania a demonstrat progresele recente, cu prototipul Range Rover Sport capabil să negocieze sensuri giratorii și intersecții, în timp ce era atent și la semnalele de trafic și luminoase dintr-un scenariu simulat al unei rețele rutiere urbane. Până acum Jaguar Land Rover a demonstrat capabilități Level 2 și 3, scopul final fiind desigur atingerea Level 5. Aici automobilul deja are capabilități driverless – adică poate opera în orice condiții inclusiv fără prezență umană la bord. În ceea ce privește capabilitățile off-road autonome, JLR lucrează la tehnologii capabile să interacționeze cu suita de senzori și sistemul Terrain Response, adaptându-l pe cel din urmă la schimbările survenite pe o rază de 5 metri în avans. Mai mult, ei au pornit și un interesant studiu în care vor să adapteze condusul uman la cel robotic – angajații din Greenwich au astfel acces la o flotă specială de modele Jaguar și Land Rover, echipate cu senzori ce monitorizează comportamentul numeroșilor „cobai”, ce vor servi drept referință mai apoi pentru reacțiile automobilelor pilotate în situații standard sau de urgență.
previous post