Peugeot a intrat oficial în era hot-hatch-urilor electrice odată cu lansarea noului e-208 GTi, un model care promite să îmbine performanța sportivă cu mobilitatea electrică de ultimă generație.
Premiera a avut loc cu ocazia Cursei de 24 de ore de la Le Mans, un eveniment la care marca franceză participă în mod tradițional.
Noul Peugeot e-208 GTi este un omagiu modern adus legendarului 205 GTI

Noul Peugeot e-208 GTi se remarcă printr-un design cu accente retro, inspirat de legendarul 205 GTI din anii ’80, dar actualizat radical pentru a reflecta identitatea electrică. Caroseria este vopsită într-o nuanță exclusivă de roșu, disponibilă doar pentru această versiune, iar jantele de 18 inch vin cu un aspect de asemenea retro, dar într-o reinterpretare modernă.
Față de versiunea standard a lui e-208, GTi-ul aduce o serie de modificări importante. Astfel, spoilerul frontal este redesenat, fiind acum mai agresiv, difuzorul de aer integrat în bara spate este pronunțat și prezintă acum un stop de ceață cu tehnologie LED.
De asemenea, aripile sunt evazate, datorită lărgirii punților față și spate cu 56, respectiv 27 mm, în timp ce garda la sol a fost redusă cu 30 mm comparativ cu un 208 standard, pentru o ținută de drum mai sportivă. Semnătura luminoasă cu trei colți LED pentru faruri și stopuri întărește imaginea distinctivă a mașinii.
Habitaclul noului e-208 GTi continuă nota de sportivitate, cu accente roșii la nivelul scaunelor față, centurilor de siguranță, volanului și covorașelor. Volanul, îmbrăcat în piele perforată și Alcantara, include o emblemă iluminată în partea inferioară, iar sistemul de iluminare ambientală oferă șapte culori personalizabile. Sistemul multimedia primește o grafică nouă și informații specifice conducerii dinamice, subliniind caracterul special al modelului.












Motor electric de 280 CP și 345 Nm
Sub capotă a fost montat un motor electric de 280 CP și 345 Nm de cuplu, care antrenează roțile din față. cu aceste resurse, noul e-208 GTi accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde și atinge o viteză maximă de 180 km/h. Modelul folosește o baterie de 54 kWh, care asigură o autonomie de până la 350 km în ciclu WLTP. Încărcarea rapidă de la 20% la 80% se face în mai puțin de 30 de minute la o stație de 100 kW.
Pe partea tehnică, e-208 GTi vine cu dotări de performanță veritabile. Astfel, noul hot-hatch electric francez a primit un diferențial cu alunecare limitată pentru o tracțiune optimă, frâne față cu discuri de 355 mm și etriere cu 4 pistoane, o direcție recalibrată, pentru un control mai precis, precum și funcție V2L (Vehicle-to-Load), ce permite alimentarea altor dispozitive electronice direct din bateria mașinii.
Lansarea e-208 GTi are loc într-un moment-cheie pentru Peugeot și industria auto europeană, aflate în plină tranziție către electrificare. Modelul nu este doar o continuare modernă a liniei GTI, ci și un semnal că performanța pur electrică poate conviețui cu tradiția pasiunii pentru condus sportiv.
Deocamdată, prețurile nu au fost anunțate, dar este de așteptat ca noul e-208 GTi să devină un reper în segmentul hot-hatch-urilor electrice accesibile. Cu o combinație între ADN-ul sportiv al mărcii și tehnologiile de propulsie electrică, Peugeot pare gata să atragă o nouă generație de pasionați.