Ford a anunțat oficial lansarea noii generații a SUV-ului Kuga și propune pentru prima dată nu mai puțin de trei versiuni cu motorizări hibride.
Ford a prezentat oficial primele imagini cu a treia generație a modelului Kuga. Noul model se prezintă cu un design total nou, interior inspirat de noul Focus, tehnologii de ultimă oră și nu mai puțin de trei versiuni hibrid.

Ford face astfel primi pași serioși către o gama de modele hibride, iar Kuga este primul model care va fi disponibil în versiuni mild-hybrid, hybrid și plug-in hybrid cu încărcare la priză.

Noua generație Kuga folosește platforma globală C2, comună cu noul model Focus. Noul model este cu 90 mm mai lung față de modelul anterior, constructorul încercând să ofere mai mult spațiu pasagerilor.


Kuga Vignale pune la dispoziție elemente exclusive, oferind ornamente precum finisajele din aluminiu satinat pentru barele longitudinale de pe plafon, pentru zona inferioară a spoilerelor și pentru protecțiile laterale ale ușilor. De asemenea, această versiune dispune de un design elegant pentru spoilerele față și spate, alături de o grilă frontală cromată caracteristică variantelor Vignale și de țevi de evacuare duble. Jantele standard au diametrul de 18 inch, clienții putând opta pentru variante de 19 sau 20 de inch. Interiorul este și el îmbunătățit prin scaunele Windsor cu tapițerie din piele care prezintă un design exclusiv Vignale cu tipar hexagonal.

Kuga ST-Line primește un design inspirat din gama modelelor Ford Performance, elementele estetice incluzând spoilere și pasaje ale aripilor vopsite în culoarea caroseriei. Grila frontală, scutul frontal, difuzorul de aer posterior și barele longitudinale de pe plafon sunt finisate într-o nuanță închisă. Un eleron generos, jantele standard de 18 inch (opțional de 19 inch) și țevile duble de evacuare completează caracterul sportiv al acestei versiuni.

La capitolul motorizări, noul Kuga vine cu o gamă completă de soluții hibride, dar și cu motorizările clasice TDCI și Ecoboost.
Kuga Plug-in Hybrid va folosi un motor pe benzină cu patru cilindri de 2.5 litri cu ciclu Atkinson. Este secondat de un motor electric pentru o putere totală de 225 CP. Bateria pentru alimentarea motorului electric are o capacitate de 14.4 kWh și poate fi încărcată și la priză. Autonomia oficială în mod electric este de 50 kilometri, iar consumul mixt este de 1.2 litri/100 km.

Același motor de 2.5 litri este folosit și pentru varianta Kuga Hybrid, ce funcționează ca un hibrid clasic. Ford nu a comunicat puterea acestei versiuni. Există și o versiune Mild Hybrid numită oficial EcoBlue Hybrid. Această versiune este echipată cu motorul diesel de 2.0 litri și 150 CP. Tehnologia mild-hybrid implică un starter/generator integrat antrenat pe curea (BISG) care înlocuiește alternatorul clasic, permițând recuperarea și stocarea energiei generate în timpul decelerării și încărcarea unui set de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer. BISG se comportă și ca un motor, utilizând energia stocată pentru a oferi un plus de cuplu, dar alimentând totodată și sistemele electrice auxiliare ale mașinii.

Gama Kuga este completată și de motorizările diesel clasice EcoBlue 1.5 de 120 CP sau EcoBlue 2.0 de 180 CP. Pentru cei care își doresc un motor pe benzină, Ford oferă unitatea 1.5 EcoBoost în versiuni de 120 sau 150 CP.

Cel de la volan are acum la dispoziție o planșă de bord digitală ce folosește un ecran de 12.3 inch. Pentru multimedia, Ford se bazează pe sistemul SYNC3 ce poate fi controlat prin intermediul display-ului central.
