AUTOpro
Generale Green car Stiri

Lancia lansează Ypsilon HF, primul hot-hatch electric din istoria mărcii

După ani de absență din segmentul performanței auto, Lancia face un pas îndrăzneț spre viitor și lansează noul Ypsilon HF, primul model electric de performanță al brandului italian.

Într-un moment în care electrificarea transformă profund piața auto europeană, revenirea emblematicului logo HF (High Fidelity) marchează și renașterea spiritului sportiv Lancia, într-o formă adaptată noii ere EV.

Lancia Ypsilon HF oferă 280 CP și design inspirat de Delta Integrale

Lancia

Noul Ypsilon HF este, fără îndoială, cel mai puternic model Lancia din gama actuală. Acesta este echipat cu un motor electric de 280 CP și 345 Nm de cuplu, care propulsează modelul de la 0 la 100 km/h în doar 5,6 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 180 km/h.

Sistemul de propulsie primește energie de la o baterie de 54 kWh, care promite o autonomie de aproximativ 370 de kilometri în ciclu WLTP. De asemenea, grație arhitecturii de 400 de volți, încărcarea rapidă adaugă până la 100 de kilometri autonomie în doar 10 minute.

La exterior, Ypsilon HF afișează un stil sportiv, diferit de versiunea standard. Regăsim o bară față redesenată, aripi evazate, jante speciale de 18 inch, suspensie coborâtă cu 20 mm și embleme HF care amintesc de legendarul Delta HF Integrale. La interior, italienii au montat scaune sport îmbrăcate în materiale sustenabile (econyl), un volan îmbrăcat în piele perforată, pedalier sport din aluminiu și o interfață digitală SALA actualizată.

Lista de dotări standard a modelului de performanță este una bogată și include, între altele, un instrumentar digital de 10,25 inch, un sistem multimedia cu Apple CarPlay și Android Auto wireless, încărcare wireless pentru smartphone, climatizare automată, iluminare ambientală și asistență la condus de nivel 2.

Performanță pură, tehnologie actuală

Din punct de vedere tehnic, noul Ypsilon HF vine cu o suspensie sport mai rigidă, un diferential Torsen cu alunecare limitată și un sistem de frânare Alcon performant, cu etriere cu 4 pistoane și discuri de 355 mm. Aceste elemente poziționează acest model direct în segmentul hot-hatch-urilor europene premium.

Pentru cei care își doresc doar o parte din farmecul versiunii de performanță, Lancia a introdus și pachetul estetic HF Line destinat versiunii Ypsilon standard. Acesta aduce o bară frontală modificată, jante de 17 inch, scaune cu cusături portocalii și accente albastre pe planșa de bord. Însă, sub capotă se regăsește un motor de 1,2 litri cu tehnologie mild-hybrid și cu 3 cilindri, care livrează 110 CP.

Deocamdată, Lancia nu a anunțat prețurile pentru noul Ypsilon HF. Lansarea modelului de performanță reprezintă un pas esențial în strategia de revigorare a brandului italian, în contextul în care Lancia plănuiește să devină marcă 100% electrică până în 2028.

Lancia Ypsilon HF este, astfel, nu doar un tribut adus trecutului glorios al mărcii, ci și un mesaj clar că sportivitatea poate merge mână în mână cu electrificarea inteligentă.

Sursa: Lancia

Articole similare

COMMENT: Cine este noul CEO al Jaguar Land Rover?

Dan Vardie

Lexus NX

Ana Cristina Militaru

Jidu va face masini autonome inteligente

Filip Sîrbu