AUTOpro
Generale AUTO pro Exclusiv Interviuri Stiri

Interviu exclusiv – Denis Le Vot, CEO Dacia: „Bigster este dedicat celor care nu s-au gândit până acum să-și cumpere o Dacia”

De-a lungul timpului, Dacia și-a construit o reputație mondială oferind mașini low-cost care subminează concurența. Sub conducerea CEO-ului Denis Le Vot, marca de la Mioveni a ajuns să fie una dintre cele mai important cel puțin în Europa.

Interviu realizat de Dan Vardie, Paris

Acest lucru s-a văzut și la ediția din acest an a Salonului Auto de la Paris. Standul mărcii românești de aici a fost luat cu asalt de reprezentanții mass-media și de vizitatori, dornici să vadă pe viu cele mai noi creații ale celor de la Dacia. Cu ocazia unei mese rotunde organizată de Juriul European Autobest, AUTOpro a dialogat cu omul nr. 1 de la Dacia, care ne-a vorbit despre noul SUV Bigster, poziția mărcii vizavi de noile taxe vamale impuse de UE mașinilor produse în China, precum și despre alte lucruri interesante pe care vi le prezentăm în exclusivitate națională.

Denis Le Vot: „Bigster este cireașa de pe tortul Dacia”

Denis Le Vot

Denis Le Vot a făcut mai întâi o prezentare succintă a gamei Dacia, spunând că „cea mai mare parte a ceea ce vedeți aici este rezultatul unei munci extraordinare în echipă care se întinde pe durata a unui deceniu”. „Puteți vedea aici Sandero, care în acest moment este cea mai vândută mașină în Europa. Apoi avem Jogger-ul, care este un model care a atins deja pragul de 100.000 de unități produse. De asemenea, puteți vedea noua Spring, care a debutat la început de 2024 cu un design fresh, cu o arhitectură electronică nouă și cu un motor electric de 65 CP, de asemenea nou. În același timp, și mai important este că am adus noul Duster care, desigur, după cum știți, oferă o mobilitate accesibilă pentru mai puțin de 20.000 de euro, într-un segment extrem de aglomerat și de pretențios. Și, ultimul, dar nu cel din urmă, noul Bigster, cireașa de pe tortul Dacia”, a spus Denis Le Vot. Acesta a ținut să sublinieze încă o dată importanța faptului că „Dacia produce cea mai vândută mașină din Europa, un model din segmentul B, iar începând cu salonul parizian, oferă noul Bigster cu care marca românească pătrunde în segmentul C al SUV-urilor, unul dintre cele mai mari și mai competitive din Europa”.

Denis Le Vot: „Bigster oferă un pachet de dotări unic”

Întrebat dacă vedeta standului Dacia de la Paris și-a propus să preia din clienții de la „fratele” mai mic Duster, Le Vot a răspuns că Bigster este o propunere total diferită față de Duster deoarece oferă confortul și dotările unui SUV compact, cu un pachet de dotări unic, care nu a mai fost oferit până acum pe nici o Dacia, dar care este esențial pentru acest segment.

Nu facem compromisuri în ceea ce privește calitatea, dar nici nu oferim mașini super-tehnologizate. Suntem mult mai concentrați pe dotările de care au nevoie clienții la cel mai bun preț posibil. Este ceva ce încă știm să facem foarte bine. Astfel, tot ceea ce îți poți dori pe o mașină de acest gen vei regăsi pe Bigster și la un preț mai mult decât rezonabil. Mai exact, sub 25.000 de euro pentru o motorizare termică neelectrificată și mai puțin de 30.000 de euro pentru o motorizare complet hibridă. Trebuie să știți că există 2,8 milioane de persoane din segmentul SUV-urilor compacte care se vor întoarce la dealeri pentru a-și cumpăra un SUV compact pentru care acum 5 ani plăteau 30.000 de euro. Astăzi, prețul mediu de preluare este de peste 35.000 de euro, iar asta, după cum bine știm cu toții, este urmarea perioadei pandemice, a crizei componentelor electronice, a problemelor din lanțul de aprovizionare, precum și de crizele din domeniul energetic, aluminiului și a tablei. Există în prezent un număr destul de însemnat de europeni care vor spune «nu-mi mai pot permite mașini așa scumpe, poate mă duc să văd noua Dacia Bigster»”, a explicat șeful Dacia.

Denis Le Vot spune că Bigster va atrage mulți clienți de SUV-uri compacte

În dialogului, Denis Le Vot a insistat pe faptul că o mare parte a celor aproape trei milioane de clienți de SUV-uri compacte din Europa își vor îndrepta atenția către Bigster, și chiar din rândul celor care dețin acum un Duster, având în vedere oferta de preț.

„Noul Bigster are un obiectiv foarte clar, și anume să aducă noi clienți pentru Dacia, mai exact din rândul celor care sunt în căutarea unui SUV de segment C, dar care până acum nu s-au gândit să-și cumpere un model Dacia, pentru simplul fapt că aceștia căutau o mașină de segment C și noi nu ofeream un astfel de automobil. Și îi așteptăm să vină, mai ales că acum le oferim și această opțiune odată cu noul Bigster – cel mai eficient, cel mai spațios și cel mai ieftin model din segmentul C-SUV. Mai mult decât atât, am introdus pe Bigster câteva premiere absolute în materie de dotări, care nu se mai regăsesc pe nici un model din actuala gamă. Și mă refer aici la hayon-ul acționat electric, la scaunele față ajustabile electric, la instalația de aer condiționat pe două zone, la vopseaua în două tonuri și șa plafonul panoramic din sticlă cu trapă. Toate astea, și altele, vor fi disponibile, așa cum spuneam, pentru mai puțin de 30.000 de euro, pentru versiunea hibridă”, a adăugat Le Vot.

Practic, Dacia are o poziționare foarte bună în ceea ce privește produsul, dar și prețurile pe cel mai mare segment de pe Bătrânul Continent”, a continuat Denis Le Vot. De aceea nu ne-am lansat nici în Franța, nici în România, ci în Germania, care este cea mai mare piață de SUV-uri. Aici, Dacia este a cincea cea mai mare marcă de vânzare cu amănuntul. De aceea, am zis «haideți să facem o mașină care să se potrivească în nucleul segmentului SUV-urilor compacte, iar dacă o putem face aici, o putem face oriunde»”, a mai spus Le Vot.

Le Vot: „Nu vom mări prețurile la Dacia Spring”

Unul dintre cele mai fierbinți și mai controversate subiecte ale momentului în industria auto îl reprezintă noile taxe vamale definitive, impuse de Uniunea Europeană tuturor mașinilor electrice care sunt produse în China. Subiectul a fost, evident, dezbătut și de participanții la masa rotundă de la salonul de la Paris deoarece modelul Spring, singurul complet electric din portofoliul Dacia, a scăzut la capitolul vânzări în 2024 după încetarea stimulentelor în Franța și introducerea tarifelor UE pentru EV-urile fabricate în China.

Întrebat care este poziția Dacia vizavi de această problemă, Denis Le Vot a spus: Dacia Spring nu va muri, ba chiar versiunea actualizată va ajunge în showroom-uri în această toamnă și, de aceea, nu ar trebui subestimată. Este o electrică cu prețuri de la 17.000 de euro pe majoritatea piețelor europ, iar pentru o mașină destinată traficului urban este o excelentă opțiune. Referitor la noile taxe vamale, vă spun că Dacia nu va modifica nimic la nivel de prețuri, mai ales că am anticipat aceste taxe, deci nu este o surpriză. S-a discutat mult pe această temă, așa că nu vă așteptați la o schimbare brutală a prețurilor. Asta înseamnă că vom avea în continuare o mașină electrică cu un preț situat sub pragul de 20.000 de euro și suntem foarte mulțumiți de asta. Ba, așa cum am precizat deja, am actualizat Spring-ul. Exteriorul, interiorul, motorul, BMS-ul (n.n. – calculatorul bateriei), totul este nou pe mașină. Deci, vom păstra Spring-ul în gamă, cel puțin pe termen scurt, pentru că nouă ne place concurența, și vom continua procesul de electrificare în gamă”, a mai spus Le Vot.

Denis Le Vot anunță două noi modele de segment C

Șeful global al Dacia a ținut să precizeze că Bigster reprezintă doar o nouă bornă importantă din planul strategic al mărcii. Mai exact, oficialul Dacia a precizat că în următorii ani, constructorul din Mioveni va lansa două modele complet noi.

„Evident că lucrurile nu se opresc aici. Întreaga noastră gamă a fost reînnoită și în momentul de față mașinile se bazează pe aceeași platformă tehnică, CMF-B, care funcționează perfect. Următorul capitol din istoria Dacia îl reprezintă două noi modele, care vor avea caroserii diferite față de cele actuale, însă deocamdată este tot ceea ce vă pot spune. Cele două mașini vor fi și ele electrificate, continuând astfel procesul de electrificare al mărcii, care va fi unul gradual, și îl vor însoți pe Bigster în segmentul C”, a mai spus șeful Dacia.

Articole similare

CONFIRMAT. Xiaomi intră în industria auto

Florin Amariei

OFICIAL: BMW a prezentat noua generație X2, care vine în premieră cu versiune electrică de 313 CP

Mihai Morcovescu

Dacia a atins în decembrie pragul de 1.000 de „Pack Sleep” vândute

Mihai Morcovescu