AUTOpro s-a numărat printre publicațiile prezente la Salonul Auto de la Geneva 2024, iar în cele ce urmează vă oferă un interviu exclusiv cu Denis Le Vot, directorul general Dacia, realizat de Dan Vardie, fondatorul și președintele Juriului AUTOBEST.
Despre noutățile pe care Dacia le-a prezentat în premieră mondială la Geneva am vorbit deja. Acum vă invităm să aflați chiar de la omul numărul 1 în cadrul companiei ce reprezintă pentru Dacia aceste noutăți și ce planuri are constructorul de la Mioveni în 2024.
Denis Le Vot: „În mașinile noastre nu veți găsi nimic care să nu vă folosească”
Dacia a fost unul dintre cei doar opt constructori care au participat la ediția din acest an a Salonului Auto de la Geneva. La standul mărcii, unul important cu o suprafață de 900 m2, vizitatorii pot vedea „în carne și oase” noua generație Duster, noul Spring și prototipul Sandrider.
Dan Vardie a dorit să afle de la Denis Le Vot care este secretul succesului de care se bucură marca românească, precum și planurile mărcii pentru 2024. Glumind, editorul AUTOpro a început dialogul spunându-i șefului Dacia că pur și simplu a cucerit Salonul Auto de la Geneva.
„Nu știu dacă am cucerit Geneva Motor Show, dar cert este faptul că, în 2024, Dacia are în sfârșit multe lucruri de arătat și de spus. Cel mai important este faptul că ne aflăm la jumătatea drumului din planul de dezvoltare, dacă îți amintești (n.n. – planul pe 5 ani a fost prezentat în 2021). În cadrul acestui plan, Dacia a intrat pe o nouă traiectorie, care presupune noi modele, simplificarea procesului de dezvoltare și conturarea unei identități globale. Iar ceea ce am făcut în ultimii trei ani stă mărturie. Am lansat noul Sandero, apoi Jogger, un model foarte important pentru marca noastră”, a spus Denis Le Vot.
„La acea vreme, am reușit să schimbăm logo-ul, dar și limbajul de design al mărcii, inclusiv culorile pe care le vedem aici în jurul nostru. Prin asta am pregătit, practic, marele moment de intrare în segmentul C cu noua versiune a platformei (n.n. – CMF-B). De asemenea, am prezentat aici și noul Duster, care este un succes, nu-i așa?, pentru că toată lumea vrea să aibă unul. Sunt sigur că și acesta va fi un succes de piață la fel ca predecesorul său, iar acest lucru este foarte promițător pentru ceea ce va urma pentru că peste un an vom prezenta o altă mare noutate care va veni și ea din România”, spune Denis Le Vot.
„Avem o definiție foarte precisă a ceea ce are nevoie cu adevărat clientul”
Referitor la noul Spring, șeful Dacia ne-a spus că este vorba într-adevăr de un model complet redesenat, nu despre un facelift. „Cred că acesta este un moment excelent pentru Spring, care deja se vinde foarte bine în Europa. De altfel, am vândut deja peste 140.000 de unități, ceea ce este o valoare importantă. În 2023, am comercializat mai mult de 60.000 de mașini în toată Europa, ceea ce a plasat Spring-ul pe podiumul celor mai vândute modele electrice.
Noua Dacia Spring este un model complet reconfigurat, iar unele dintre îmbunătățirile pe care le-am adus se pot vedea atât la exterior, cât și la interior. Avem acum jante pe 15 inch, pentru o ținută de drum mai bună, o nouă coloană de direcție, ceea ce face mașina mult mai stabilă, și, bineînțeles motorul de 65 de cai-putere, care face ca Spring să fie și mai agilă în trafic. De aceea, cred că mașina are un viitor minunat, mai ales că are și un preț imbatabil pentru Europa. Versiunea de bază va costa sub 20.000 de euro înainte de orice bonusuri naționale în țările respective”, a explicat Denis Le Vot.
Se știe că Dacia livrează mașini esențiale și atractive, că asigură o marjă bună pentru companie și că oferă clienților prețuri fantastice. Dincolo de aceste lucruri, CEO-ul Dacia ne-a dezvăluit și secretul succesului de care se bucură marca pe care o conduce. „Există un singur secret, și anume că reutilizăm ceea ce există deja și nu facem nimic în plus. Cu alte cuvinte, în mașinile noastre nu veți găsi nimic care să nu vă folosească. Așadar, nu aveți trei ecrane pentru că folosiți unul singur, nu aveți scaune electrice pentru că nu le folosiți niciodată.
De aceea, facem ca mașina să fie esențială și, totodată, lucrăm împreună în cadrul grupului și reutilizăm activele dezvoltate de grup. Practic, nu investim atât de mult ca alte mărci în fabricarea mașinilor noastre. La finalul zilei, nu trebuie să amortizăm pentru a rambursa investiția și putem avea un preț mai agresiv pentru clientul final și nu trebuie să schimbăm volumul și să mergem pe orice canal. Deci, putem spune că avem o definiție foarte precisă a ceea ce are nevoie cu adevărat clientul”, a mai precizat Denis Le Vot.
Rămâneți aproape de AUTOpro pentru că vor urma și alte interviuri interesante cu reprezentanți ai constructorilor prezenți la GIMS 2024.