Gigantul auto Stellantis a dezvăluit noua strategie care prevede lansarea a nu mai puțin de șapte modele accesibile, atât termice, cât și electrice.
Acestea vor fi construite pe o platformă nouă „low-cost”, denumită Smart Car, dedicată mai ales vehiculelor cu emisii zero. Anunțul a fost făcut de Renaud Tourte, omul din spatele noii arhitecturi.
Stellantis anunță o nouă strategie în lupta cu producătorii din China
Noua arhitectură va fi concepută astfel încât să poată integra atât motoare electrice, cât și unități cu ardere internă. Această platformă este, în esență, o versiune îmbunătățită a platformei CMP, dezvoltată de fostul grup PSA.
Primul dintre cele șapte automobile a fost deja lansat. Este vorba despre noul Citroen e-C3 despre care francezii spun că este un rival pentru modele accesibile electrice produse în China și vândute în Europa. Printre acestea se numără și Dacia Spring.
Renaud Tourte a declarat că noul e-C3 va fi urmat de o versiune nouă, mai mare. De asemenea, alte două mărci dintre cele 14 deținute de grupul Stellantis vor lansa modele similare bazate pe platforma Smart Car.
Unul dintre acestea va fi noul Fiat Panda, care își va face debutul la jumătatea anului 2024. De asemenea, Opel va lansa un EV, cu un preț de aproximativ 25.000 de euro.
Potrivit reprezentanților Stellantis, producția celor 14 mărci din grup va converge către patru platforme: Mic, Mediu, Mare și Cadru. Arhitectura Smart car a fost proiectată parțial în colaborare cu Tata Motors, fiind dezvoltată inițial pentru India și alte piețe emergente.