AUTOpro
Generale Green car Stiri

Ford a dezvăluit noul SUV electric Explorer, care oferă o autonomie de 500 de kilometri

Producătorul american de automobile Ford a publicat primele informații și fotografii oficiale referitoare la noul Explorer, un SUV electric construit pe platforma electrică MEB dezvoltată de Grupul Volkswagen.

Noul Ford Explorer este primul automobil cu emisii zero al americanilor care a fost realizat în urma parteneriatului cu compania din Wolfsburg. Acesta va fi produs la uzina din Koln și va fi primul EV Ford fabricat integral în Europa.

Noul Ford Explorer EV împarte aceeași platformă cu Volkswagen ID.3 și ID.4

Ford

Ford Explorer și-a făcut debutul în anul 1991 sub forma unui SUV cu patru uși, primul de acest gen construit de americani. Cei de la Ford l-au introdus pe piață în locul vechiului Bronco cu două uși, iar numele său era derivat din denumirea unui nivel de echipare a celebrului pick-up F-150.

Au trecut de atunci 22 de ani și șase generații, iar Explorer și-a găsit în total 8,2 milioane de clienți în toată lumea, inclusiv în Europa, unde a debarcat în urmă cu aproape patru ani.

După cum s-a mai scris, compania americană și-a propus ca, începând cu 2030, să comercializeze pe piața europeană doar vehicule pur electrice. În 2021, Mustang Mach-E deschidea drumul european al modelelor electrice Ford, iar următorul pas în această direcție este făcut acum de primul Explorer Electric din istoria ovalului albastru.

Cu o lungime de aproape 4,5 metri, Ford Explorer EV este puțin mai scurt decât Volkswagen ID.4 cu care împarte platforma MEB și oferă cinci locuri la interior.

Cei de la Ford spun că SUV-ul lor electric îmbină ingineria germană cu designul emblematic al SUV-ului american. Destinat exclusiv clienților europeni, acesta a primit un look fresh, care a fost reinterpretat în primul rând pentru a se alinia rigorilor erei electrice, iar în al doilea rând pentru a se diferenția de ID.3 și ID.4.

Un alt detaliu interesant îl reprezintă montanții A și C, care conferă plafonului un efect plutitor pentru a individualiza și mai mult mașina. Aspectul exterior este completat de noi nuanțe, între care Blue Arctic și Vibrant Blue My Mind, precum și de jante de 19, 20 sau 21 de inch.

Partea frontală este specifică unui model electric, cu grila tradițională înlocuită de una închisă, faruri de forma bumerangului care poartă inscripții Explorer și un scut de protecție în forma literei U. La spate regăsim stopuri verticale care amintesc de un Explorer mai mare, o lunetă îngustă și același scut „U-form”.

Ecran central de tip tabletă pentru sistemul de infotainment

La interior, noul SUV electric de la Ford afișează un design modern, iar punctul de atracție îl reprezintă ecranul tactil mobil de 15 inch pentru sistemul multimedia, care este amplasat central pe planșa de bord în stil tabletă. Acesta glisează în sus și în jos la 30 de grade. Când este în poziția cea mai de jos display-ul ascunde zona de depozitare My Private Locker de pe consola centrală.

De asemenea, există un instrumentar de bord digital de 5 inch și o cotieră „MegaConsole”. Aici se pot depozita fie un laptop cu ecran de 15 inch, fie trei sticle de câte 1,5 litri și o sticlă de un litru.

Indiferent de echiparea aleasă, dotările standard includ scaune față și volan încălzite, funcții de masaj pentru șofer și boxe pentru sistemul audio de tip soundbar. Mai amintim doar sistemele avansate de asistență și siguranță cu 12 senzori, cinci camere și trei radare, care oferă o monitorizare la 360 de grade.

Cum spuneam, Explorer electric este bazat pe arhitectura MEB. Asta înseamnă că va fi disponibil în trei versiuni. Este vorba despre câte una cu un motor electric, de 170 și 286 CP și tracțiune spate, iar alta cu două unități electrice și 340 CP (tracțiune integrală).

Noul Ford Explorer EV are un preț de pornire de sub 45.000 de euro. Listele de comenzi se vor deschide mai târziu în acest an în Europa.

Sursa: Ford

Articole similare

Les Echos îl citează pe Dan Vardie, fondatorul Autobest: Luca de Meo este „un geniu al marketingului”

administrator_autopromag

Radford se întoarce! Caroserie exclusivistă și expertiză F1

Florin Amariei

Mazda, la AUTOBEST Summit Series 2021: „Electrificarea nu este suficientă!”

Florin Amariei