AUTOpro
Generale AUTO pro Exclusiv Interviuri Stiri

EXCLUSIV – Interviu cu Arnaud Belloni, Director de marketing global al mărcii Renault: „Sunt un mare iubitor de mașini și pentru mine toate sunt la fel de importante”

Renault a venit la ediția din acest an a Salonului Auto de la Paris cu șapte modele în premieră mondială, inclusiv noul Renault 4 E-Tech, și două prototipuri, cu Twingo Concept în postura de vedetă a standului.

Pentru a afla cele mai noi informații din interiorul grupului francez am purtat un dialog cu Arnaud Belloni, Directorul de marketing global al mărcii. Acesta a fost invitatul special al uneia dintre mesele rotunde organizate de Dan Vardie, fondator și președinte AUTOBEST cu ocazia show-ului parizian, iar în continuare vom dezvălui ce ne-a spus Arnaud despre funcția pe care o deține în cadrul companiei, cum a schimbat imaginea Renault și cum vede viitorul electric al mărcii.

Interviu realizat de Dan Vardie, Paris, Franța

Ce a făcut Arnaud Belloni ca Director de marketing global la Renault

Renault

La revenirea lui Arnaud Belloni în cadrul Grupului Renault au fost stabilite trei obiective clare. „Primul obiectiv a fost crearea unui departament de marketing mondial, care înainte nu exista, al doilea a fost să utilizăm marketingul pentru a contribui la reducerea pragului de rentabilitate al companiei. Drept urmare, am redus bugetul global de marketing cu 40 %,%, o reducere substanțială care a fost posibilă prin renunțarea la 50 de parteneriate globale. În sfârșit, al treilea obiectiv se referea la transformarea rapidă a imaginii Renault”.

De asemenea, Belloni ne-a spus și ce înseamnă să fie Director de marketing global la Renault. „Ocup funcția de Director de marketing pentru Renault de patru ani și sunt responsabil de tot ceea ce înseamnă marketingul de marcă. Conduc toată activitatea de publicitate, tot ceea ce numim conținut în general, indiferent că vorbim despre social media, print, tv sau cinema. Sunt omul cu media, adică echipele pe care le coordonez cumpără media, iar eu gestionez totul, cel puțin pe parte economică. În același timp, sunt și șeful departamentului de arhitectură pentru showroom-uri și saloane auto și mă ocup de merchandising, adică de toate lucrurile pe care le poți cumpăra în magazin”, ne-a explicat Arnaud.

În ceea ce privește funcția de șef de branding, Belloni ne-a spus că Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, i-a cerut să monitorizeze și să ajute celelalte mărci din cadrul grupului pentru a se dezvolta pe parte de marketing. „Rolul de șef de branding este mai mult creativ, un fel de director de creație pentru toate mărcile pe care le ajut să-și stimuleze creativitatea. Asta înseamnă că le îndrum directorii de marketing cu care mă întâlnesc în fiecare săptămână. Practic, în fiecare săptămână petrec câte două ore cu directorii de marketing de la Alpine, Dacia și Mobilize pe care îi ajut pe fiecare în parte pe latura creativității, fie că este vorba de publicitate ori de designul standului de la un salon auto”, a precizat oficialul Renault.

Cum a schimbat Belloni imaginea Renault

Potrivit oficialului de la Renault, există mai multe modalități de a schimba imaginea unui brand. „Una dintre cele mai importante pârghii este produsul, care, pe de-o parte, ajută o marcă să-și îmbunătățească imaginea în mod natural, iar pe de altă parte contribuie la schimbarea percepției clienților. Cele mai bune exemple sunt noile noastre modele Megane E-Tech și Austral. Cu toate acestea, este nevoie de ceva timp pentru ca această pârghie să devină vizibilă, mai exact între 5 și 10 ani. Vorbim despre perioada necesară pentru a reînnoi o gamă extinsă de modele așa cum este cea a mărcii noastre. Este un proces de lungă durată, iar schimbările inițiate ieri vor stabili imaginea de marcă de mâine. Dincolo de produs, o altă pârghie în transformarea unui brand este, desigur, marketingul, care presupune publicitatea și conținutul creat în jurul mărcii și al mașinilor sale, fie pe rețelele sociale, în digital ori în timpul unor activări speciale. De asemenea, lucrăm mult pe partea de merchandising. Nu în ultimul rând, relația cu presa, care nu depinde de marketing, este și ea o pârghie importantă în această direcție”, a explicat Arnaud Belloni.

care ne-a spus și cum a evoluat acest lucru în strategia de marketing. „Marketingul trebuie să creeze valoare, iar noi ne bazăm pe trei elemente. În primul rând, un brand puternic este un brand care este amplificat. Întotdeauna plasăm brandul într-o poziție în care este apreciată. Al doilea element este de a da sens. Renault trebuie să aducă ceva pe piață și, prin urmare, ne bazăm foarte mult pe povești. În sfârșit, cel de-al treilea element se bazează pe căutarea unicității, pe crearea unei personalități, a unui ton unic pentru Renault, un brand modern, apropiat de clienții săi, uman și cald. Toate aceste valori se reflectă în inițiativele noastre”, a mai spus Belloni. În sfârșit, iar pentru mine aceasta este probabil cea mai importantă, este excelența. În cadrul echipelor de marketing Renault, acesta este laitmotivul care ne conduce zilnic și acordăm o atenție deosebită detaliilor în fiecare dintre acțiunile noastre”.

90.000 de pre-comenzi pentru noul Renault 4 E-Tech

Pentru Arnaud Belloni, a cunoaște oameni noi este ceva fantastic, iar pentru clienții care sunt cu adevărat îndrăgostiți de mașini este foarte important nu doar asta, ci și să atingă mașinile și să le compare între ele. „Acest salon auto este foarte important pentru noi deoarece arată că ceea ce am promis atunci când am făcut revoluția nu a fost o știre falsă. Este o realitate. Practic, am livrat tot ceea ce am spus la ediția precedentă și amintiți- vă că am arătat atunci conceptul 4L care acum a devenit noul Renault 4 E-Tech, care va fi lansat pe piață anul viitor. De asemenea, acum doi ani am dezvăluit un prototip Renault 5, iar aceasta (n.n. – luna octombrie) este luna în care versiunea de serie își face debutul oficial, mai întâi în Franța, iar ulterior în restul Europei. În Franța, modelul Renault 4 este deja un succes uriaș pentru că oamenii se înghesuie să o cumpere și la fel vor sta lucrurile și pe alte piețe. La acest moment, avem peste 90.000 de comenzi în așteptare. Evident, nu înseamnă că toți aceștia vor cumpăra mașina noastră, dar suntem siguri că majoritatea o vor face, ceea ce este fantastic. Și, spunem noi, vor avea o mașină extraordinară, una care încapsulează cu adevărat tot ceea ce marca noastră și-a propus să realizeze prin planul strategic Renaulution, și anume să creeze automobile moderne și inovatoare care să provoace emoții”, a afirmat Directorul de marketing global al mărcii Renault.

Salonul de la Paris a fost locul unde Renault a prezentat și prototipul Twingo Electric (foto), care va evolua într-un model de serie ce va fi lansat în 2026. „Viitorul Twingo va fi cel mai accesibil model din gama Renault de mobilitate electrică și va fi poziționat sub Renault 5. Din punct de vedere estetic, varianta de producție va arăta ca acest concept în proporție de 99%, însă dimensiunile vor diferi, desigur. Deocamdată, această informație este confidențială”, a mai adăugat Arnaud.

Renault 4 sau Renault 5?

Chestionat în legătură cu producția celor două modele electrice, cifrele de producție ar putea fi relativ egale, însă deocamdată nu există date clare despre asta. În același timp, Arnaud Belloni spune că atât Renault 4, cât și Renault 5 sunt la fel de importante pentru constructorul din Hexagon. „Sunt un mare iubitor de mașini și toate sunt la fel de importante pentru mine. Adică, nu am nici un drept să aleg vreuna dintre el și chiar ar fi o mare greșeală profesională. Consider că fiecare mașină este importantă în felul ei. De fiecare dată când lucrez la o mașină încerc să fac totul pentru ca aceasta să fie cât mai bună. Încerc întotdeauna să găsesc ceva special, original și autentic, iar pentru asta sunt ajutat de echipa de designeri și împreună facem eforturi pentru ca fiecare mașină să fie o poveste. Acesta este motivul pentru care Renault are acum succes după ce, înainte, făcea mașini care, din păcate, nu prezentau interes pentru oameni. Așadar, de fiecare dată când desenăm o mașină, vrem să facem o mașină cu care să ieșim în evidență, care să spună câte o poveste. În mod egal”, a mai precizat Arnaud.

Articole similare

VIDEO Ken Block impresionează din nou

Porsche confirmă lansarea primului 911 hibrid din istorie. Debutul, în vara lui 2024

Mihai Morcovescu

Detalii în Exclusivitate națională despre Grupul Rimac și hypercarul Nevera aflate direct de la creatorul lor

Darius Pana