AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Dacia Spring ar putea pierde subvențiile oferite pe una dintre cele mai importante piețe

APIA

Constructorul român de automobile Dacia ar putea să piardă subvențiile oferite de statul francez pentru achiziția modelului electric Spring.

În prezent, guvernul de la Paris discută noile reglementări referitoare la subvențiile acordate persoanelor care achiziționează modele cu zero emisii. Acestea ar putea duce la sistarea subvențiilor pentru mașinile produse în China.

Cum ar putea pierde Dacia Spring subvențiile oferite de statul francez

Dacia

Electricul Dacia Spring, care este produs în China de eGT, un joint-venture al Grupului Renault, Dongfeng și Nissan, este unul dintre cele mai de succes modele Dacia. De la începutul anului, acesta s-a vândut în aproximativ 42.000 de unități.

Mai bine de jumătate dintre acestea au fost vândute în Franța, care oferă unele dintre cele mai generoase stimulente pentru vehiculele electrice la nivel european. Spring-ul este cel mai puțin costisitor vehicul cu emisii zero comercializat în Europa. Prețul de pornire este de aproximativ 21.000 de euro în Franța. Prețul scade, însă, până sub 16.000 de euro după aplicarea bonusului, ceea ce face ca Spring să fie cel mai ieftin automobil electric.

Însă, conform publicației Automotive News Europe, care citează oficiali Renault, compania se așteaptă să piardă stimulentele oferite de guvernul francez pentru mașinile electrice în cazul modelului românesc.

Măsura vine în contextul în care oficialii Uniunii Europene au deschis o investigație în legătură cu subvențiile acordate de guvernul din China producătorilor locali de mașini electrice, inclusiv celor care le exportă în Europa. Investigația vine pe fondul temerilor că piața europeană ar putea fi „inundată” cu mașini ieftine produse în China.

În aceste condiții, guvernul de la Paris a gândit o serie de măsuri prin care sancționează mașinile care sunt produse cu un consum ridicat de energie din surse neregenerabile. În China, o mare parte din această energie provine de la centralele care funcționează pe bază de cărbune, motiv pentru care vehiculele asamblate în aceste sit-uri de producție își pot pierde eligibilitatea pentru subvenții.

Citroen e-C3 este văzut drept un rival de temut pentru Dacia Spring

Lista finală a vehiculelor electrice eligibile pentru subvențiile oferite de guvernul francez va fi publicată la data de 15 decembrie. Directorul financiar al Grupului Renault, Thierry Pieton, și șeful mărcii Dacia, Denis Le Vot, au precizat pentru Automotive News Europe, că se așteaptă ca Dacia Spring să se numere printre modelele care își vor pierde eligibilitatea.

Producătorul român pregătește un facelift semnificativ pentru Spring, care va fi lansat la sfârșitul primului trimestru din 2024. Modelul electric ce portă sigla Dacia este derivat din Renault Kwid, care a fost lansat pentru prima dată în India, în 2019. Acesta a fost modificat pentru a folosi un sistem de propulsie pur electric, fiind vândut ulterior în China și apoi omologat pentru Europa, în 2021.

Deși este în momentul de față cel mai accesibil vehicul electric din Europa, Spring ar putea avea o concurență serioasă din partea recent lansatului model Citroen e-C3. Acesta va avea un preț de pornire de 23.300 de euro și, cel mai important, este construit integral în Europa, la Trnava (Slovacia). Asta îl va face foarte probabil eligibil pentru subvențiile franceze. mai mult decât atât, în 2025 va primi o versiune și mai ieftină, de sub 20.000 de euro.

Sursa: Automotive News

Articole similare

Continental, Bosch și Renault, cei mai doriți angajatori din industria auto în 2020

Robert Stan

BMW a demarat producția noii generații Seria 5 la uzina de la Dingolfing

Mihai Morcovescu

Fiat prezintă la CES 2023 primul showroom auto din Metavers

Darius Pana