BMW explorează din nou posibilitatea reintroducerii în gamă a unui sistem de propulsie cu range extender (REx), ca parte a unui efort reînnoit de a oferi condus pur electric, fără constrângerile infrastructurii de încărcare.
Potrivit celor mai noi informații, unul dintre primele modele care ar putea beneficia de această soluție tehnologică va fi noua generație a SUV-ului X5, așteptată în 2026.
BMW va introduce noua tehnologie pe SUV-urile X5, X3 și X7

La mai bine de un deceniu de la debutul său pe modelul electric i3, sistemul de extindere a autonomiei ar putea reveni în gama BMW.
Tehnologia, care presupune utilizarea unui motor termic dedicat exclusiv alimentării bateriei, fără legătură mecanică cu roțile, este din nou pe masa de lucru a inginerilor bavarezi, în contextul unui interes crescut pentru astfel de soluții,în special pe piețele unde infrastructura de încărcare rămâne deficitară.
BMW pare acum pregătită să reintegreze această tehnologie în gama sa, oferind o alternativă interesantă între mobilitatea complet electrică și compromisurile încă prezente în infrastructura de încărcare din unele regiuni ale lumii. Conform publicației britanice Autocar, constructorul german intenționează să ofere această opțiune inclusiv clienților din Europa.



Autonomie de până la 1.000 km
Surse din interiorul companiei au confirmat că proiectul este în fază avansată de dezvoltare, în colaborare cu furnizorul ZF, iar primul model care va beneficia de noul sistem ar urma să fie SUV-ul X5, ajuns la cea de-a șasea generație. Acesta ar urma să beneficieze de o variantă electrică echipată cu range extender, capabilă să atingă autonomii de chiar peste 1.000 km, potrivit estimărilor preliminare.
Pe lista vehiculelor care ar putea primi același tip de propulsie se mai află și X3, precum și viitorul X7, care va fi lansat tot în 2026. Strategia BMW vizează astfel extinderea autonomiei pentru modelele sale de clasă mare, adresate în special regiunilor unde utilizatorii sunt încă reticenți în fața mașinilor electrice cu autonomie limitată.
Decizia vine pe fondul unei creșteri globale a cererii pentru automobilele electrice echipate cu range extender, în special în China, care este cea mai mare piață pentru marca germană. Acolo, consumatorii solicită tot mai des EV-uri care să combine performanța bateriei cu siguranța unei rezerve de energie produse la bord.