AUTOpro
Generale Green car Plug-in Hybrid Stiri

Buick a lansat în China brandul Electra, care va vinde doar modele PHEV și pur electrice

Deși popularitatea Buick este în scădere în SUA, în schimb, pe piața din China, marca americană continuă să se bucure de un mare succes.

Într-un pas strategic menit să consolideze prezența sa în segmentul vehiculelor „verzi”, Buick introduce un brand complet nou, denumit Electra.

Buick va lansa pentru început trei modele: un MPV, un SUV și o berlină

Buick

De la intrarea în China, în urmă cu aproape trei decenii, prin intermediul parteneriatului SAIC-GM, Buick a reușit să comercializeze peste zece milioane de autovehicule. Pentru a sublinia popularitatea de care se bucură în această țară, constructorul american a lansat sub-brandul Electra. Acesta este dedicat vehiculelor NEV, acronim pentru „New Energy Vehicles”, adică modelele plug-in hybrid și complet electrice.

Lansarea Electra pe piața chineză va fi marcată de trei premiere auto. Primul model este un MPV de lux botezat Encasa, care a și fost deja prezentat oficial publicului în cadrul Salonului Auto de la Shanghai. Odată ce va fi pus în vânzare, la sfârșitul acestui an, modelul va fi oferit în ambele variante PHEV și EV. 

În decurs de un an, gama Buick se va extinde cu un SUV și cu o berlină. Viitorul sedan va fi diferit de conceptul Electra GS, care și-a făcut debutul în cadrul show-ului auto din Shanghai. Acesta va fi de dimensiuni mai mici și se va alătura celorlalte berline din gamă: Verano, Regal și LaCrosse.

Electra va produce mai multe modele NEV în următorii doi ani

Toate cele trei modele vor fi construite pe o nouă platformă, denumită Xiao Yao. Arhitectura a fost dezvoltată de Pan Asia Technical Automotive Center (PATC), un joint-venture între compania-mamă General Motors și partenerul chinez SAIC. Vehiculele Electra vor fi echipate cu baterii litiu-fosfat produse de CATL, ce vor fi capabile să suporte o putere de încărcare rapidă de până la 640 kW. Practic, în doar 10 minute, mașina va putea primi suficientă energie pentru a parcurge aproximativ 350 km.

Designul celor trei modele reflectă tendințele futuriste ale industriei. Acestea adoptă faruri foarte subțiri, camere video în loc de oglinzi retrovizoare, mânere de uși retractabile, senzori integrați pe plafon și jante în două nuanțe cu design aerodinamic.

Noul sub-brand Electra va avea un rol esențial în strategia Buick de a-și consolida poziția pe piața chineză a vehiculelor electrificate. Americanii au planuri mari prin care își doresc să acopere toate segmentele de preț din spațiul local NEV cu mai multe modele care vor fi lansate în următorii doi ani. În funcție de model, vor exista atât configurații cu tracțiune față, cât și spate și integrală.

Sursa: Motor1

Articole similare

ACEA: vânzările Dacia în Europa au crescut cu aproape 25% în 2023

Mihai Morcovescu

Skoda a produs 500.000 de baterii pentru mașinile electrice din Grupul Volkswagen

Mihai Morcovescu

Seat confirmă facelift-uri pentru Leon, Ibiza, Arona și Ateca. Primul model va debuta în 2024

Mihai Morcovescu