AUTOpro
Teste in premiera Test drive

Volkswagen T7 Multivan eHybrid – bun la orice

Noul Volkswagen T7 Multivan pare genul de microbuz tehnologizat și impunător pe care l-ai scoate la orice ieșire în afara orașului alături de prieteni sau familie și cu care să te dai mare în fața lor. Așa să fie, oare, sau este doar o impresie? Părerea completă despre T7 Multivan după un weekend de călătorie, mai jos.

Platformă și concept

Cu o istorie de peste 70 de ani, Volkswagen Transporter vine pe piață cu a șaptea generație cu modelul Multivan, un vehicul comercial care, așa cum inspiră și numele, este bun la toate. Construit pentru prima dată pe platforma MQB, comună cu modelele pentru vehicule pentru pasageri, noul Multivan ar trebui să fie mai agil ca oricând, fiind înrudit cu Caddy, Skoda Octavia sau VW Tiguan. Și chiar este!

Interior 

Ajuns la interior, pot spune că acesta e motivul principal pentru care vrei să îți iei un Multivan. Interiorul poate fi descris prin câteva cuvinte: spațios, tehnologizat, modular/adaptabil. În versiunea testată, cu cam toate dotările pe care le poți pune pe un asemenea exemplar, ajungi să conduci o navetă tehnologizată mai degrabă, decât un microbuz.

La capitolul tehnologie, mașina poate fi configurată cu climă pe 3 zone (2 zone în față și 1 zonă în spate), poate avea 6 scaune încălzite, precum și 6 porturi USB-C, cam pentru fiecare pasager. Șoferul se bucură în schimb de sistem de infotainment cu ecran cu diagonală de 10 inch, bord cu ecran cu diagonală de 10,25 inch, vedere la 360 de grade cu parcare automată, head-up display, zonă de încărcare wireless a dispozitivelor și alte asemenea lucruri pe care nu prea le întâlnești la orice alt van.

Legat de modularitate, sistemul de șine și construcția mașinii îți permite să ai până la șapte locuri în mașină. Locul din mijloc poate fi mutat între rândul 2 și rândul 3 de scaune, poate fi folosit drept cotieră sau, ca celelalte scaune din mașină, poate fi scos. Scaunele de pe rândul 2 pot fi atât scoase, cât și montate invers, astfel încât construcția pe partea din spate a mașinii să fie cu scaune față în față, 2 la 2 sau 2 la 3.

De asemenea, zona de depozitare-măsuță dintre scaunele din față poate fi mutată (tot pe sistemul de șine), putând fi așezată atât între scaunele din randul 1, cât și între scaunele din rândul 2 și se poate transforma în măsuță. Posibilitățile de pliere sau eliminare ale scaunelor sunt multiple, iar Multivan poate fi ușor adaptat nevoilor din momentul respectiv.

De la volan totul se vede ca un mix între materiale de bună calitate și tehnologie. Prin materiale mă refer atât la piele, cât și la zone cu material moale, cu plastic tare sau inserții de lemn.

Comportament dinamic și tren de rulare

În varianta testată, Multivan e propulsat de un motor pe benzină, de 1.4 L și un motor electric cuplat la o baterie de 13 kWh (capacitate brută). Cele două motoare oferă combinat o putere de 218 CP și folosesc o cutie automată cu șapte rapoarte (Multivan vine doar în varianta cu cutie automată).

În oraș prima senzație este că ai de-a face cu o mașină mai mare.. o dubiță. După câțiva km parcurși senzația se diminuează, iar Multivan se simte asemănător unui SUV. De cele mai multe ori trebuie să fii atent pe străduțele mai înguste fiindcă lățimea e puțin mai mare decât la orice compactă/crossover. Astfel, simți înălțimea mașinii, dar cu lungimea sau înălțimea nu sunt probleme.

La drum lung mașina oferă o senzație combinată de liniște, confort și calmitate (atât datorită variantei ehybrid, cât și tehnologiilor prezente la bord, care îți sprijină fiecare mișcare). Ajungi să îți adaptezi mersul și stilul de accelerație pentru a profita cât mai mult de energia din baterie, de modul hybrid sau de stilul de frânare pentru recuperarea energiei.

Legat de acest aspect, surprinzător e faptul că de multe ori acest hybrid poate fi condus prin ”one pedal drive”, iar în momentul în care iei piciorul din accelerație, motorul electric frânează mașina destul de bine, în timp ce produce curent electric. Neașteptat pentru o caroserie mare și un sistem hybrid, nu full electric.

Consum

Fiind în varianta eHybrid, Multivan este un hybrid plug-in care oferă consumuri diverse. Mașina pornește întotdeauna în modul electric, pentru a fi mereu capabilă să ofere consumuri cât mai bune de benzină. Cu un plin de baterie am reușit să parcurg cam 26 km în regim full electric, dar la temperaturi cam neprietenoase, la sau chiar sub limita înghețului. După ce epuizezi energia din baterie, consumul crește.

În regim de drum național consumul este de cam 7 litri/100 km sau 11-13 litri/100 km în regim de autostradă. Pe o distanță de 500 km, în care am experimentat atât mers prin oraș, cât și pe autostradă sau drum virajat de munte, consumul mediu a fost de 9,5 litri/100 km, la care am adăugat și un plin și jumătate de baterie.  

Că tot vorbim de consum, un lucru pe care l-am observat doar analizând consumul instant a fost faptul că pe diferite porțiuni, consumul urcă cam cu 2-3 litri la 100 km fără manajamente, pentru a încărca și bateria. Spre exemplu, la o viteză de 120 km/h, consumul a jonglat între 10,5-13 litri/100 km, în funcție de energia introdusă în baterie.

AUTOpro a punctat noul VW T7 Multivan la capitolele

  • Modularitate și adaptabilitate ridicate, prin multitudinea de scenarii în care poți utiliza Multivan.
  • Scaune confortabile la drum lung, cu multiple dotări (chiar masaj pentru cele 2 scaune din față) și sistem de pliere și mutare atât în partea din față a scaunului, cât și în partea din spate.
  • Tehnologia prezentă la bordul navetei Multivan, de la sistemul de infotainment, la pilotul adaptiv, camere pe fiecare parte cu sistem de parcare automat, farurile IQ Light cu lumină senzațională sau sistemul hybrid, Multivan pare un centru de comandă al tehnologiilor anului 2022.
  • Sistem Keyless cu deschiderea ușilor din cheie (ba chiar ușile laterale se deschid în 4 moduri: din cheie, de la butonul din maner/buton interior pe stâlp, cu piciorul prin sistemul Easy Open sau din butoanele dedicate de pe bord).
  • Spațiu de depozitare suficient (ai spații de depozitare în uși, în bord, în măsuța multifuncțională sau chiar sub scaune..cam peste tot). Volumul maxim de încărcare variază între 469 litri și 4 053 litri, ceea ce îți permite să transporți multe lucruri la bord.

AUTOpro a depunctat noul VW T7 Multivan la capitolele

  • Sistemul de șine. Pe cât de adaptabil este, pe atât de ușor ajunge praful, noroiul și pietricelele în sistemul de șine. Se curăță repede, se poate aspira sau probabil că ai câteva covorașe pe care le poți achiziționa și monta pe podea, dar o să pierzi din modularitate.
  • Multivan este o mașină foarte comodă la drum lung, dar cu o suspensie reglată pe confort, mai deloc pe sportivitate. Drept urmare, ruliul este prezent.
  • Bateria se poate încărca la curent alternativ, la o putere de 3,7 kW, ceea ce înseamnă că un plin de baterie se poate realiza în cam 3,5 ore. Așadar, nu poți încărca bateria prea mult la o stație de încărcare dacă te afli în tranzit.

Preț/dotări

În varianta testată, mașina are un preț de 73 000 Euro cu TVA inclus. Dotările sunt de aproape 16 000 Euro TVA inclus și, pe lângă cele prezentate mai sus, mai includ și încălzire auxiliară cu telecomandă separată, sistem de sunet de la Harman Kardon cu 13 difuzoare și 840W, cu care te poți simți ca la concert, dar și altele. Sistemele de asistență și siguranță sunt prezente și te sprijină la orice pas, iar mașina are și CAR2X, fiind capabilă să interacționeze cu alte vehicule din rețea pentru a avertiza din timp diverse pericole.

Verdict

Volkswagen T7 Multivan definește categoria van-urilor în 2022, fiind o mașină confortabilă, sigură și care se poate adapta nevoilor tale de transport, fie că vorbim de alți 6 pasageri, fie că vorbim de spațiu pentru transportul încărcăturilor.

Varianta eHybrid se mulează bine atât călătoriilor pe distanțe scurte, unde motorul electric e gata să preia toată povara, iar bateria se asigură ca transportul să fie full electric, cât și călătoriilor pe distanțe mai lungi, unde o să te bazezi pe motorul termic.

Tendința e spre platforme plug-in, dar nu pot să nu mă întreb cum s-ar fi simțit Multivan cu un motor diesel la drum lung.  

Articole similare

Test drive Mazda CX-60 PHEV – Punct. Și de la capăt.

Filip Sîrbu

Agilitate bavareză

TEST Opel Insignia & Mokka – Accent pe motorină

Dan Damian

Leave a Comment