AUTOpro
Test drive Test scurt

Hyundai i20 – Technolook

Cum Hyundai nu a mers deloc rău cu actuala generație, acum vine cu ambiția să sară cu… două generații! AUTO pro, împreună cu membrii Juriului AUTOBEST au fost prima medie auto din lume care a testat noul i20. Ce am descoperit? Răspunsurile în detaliu, numai aici.

Hyundai i20 (4)

Text: Dan Vardie, Antalya, Turcia

Primul Hyundai european din segmentul B care și-a făcut treaba a fost Getz. Peste 400.000 de unități vândute au fost un real succes. Apoi i20 a performat constant din ce în ce mai bine, ajungând la peste 81.000 de unități vândute anul trecut. Acesta a realizat și alte lucruri bune pentru coreeni. Prețul mediu al modelelor Hyundai vândute în Europa a crescut cu 1600 euro. 80% din clienții lui i20 au fost noi pentru marcă. O performanță foarte bună, pe care și-o dorește orice producător când lansează un nou model! Studiile făcute de constructor arată că 36% din clienții lui i20 au fost impresionați de design, iar 48% de funcționalitate!

Hyundai i20 (6)

Noul i20 are ambiții foarte mari, exact în sensul studiilor de piață. Askin Kahraman, unul din coordonatorii proiectului i20 la Hyundai Motor Europa, ne spunea că design-ul exterior și interior este o revoluție menită să convingă noi clienți. Sigur, design-ul este întotdeauna subiectiv, însă noi credem că noul look face foarte bine noului i20. Este mai high-tech, mai atletic, mai ușor de remarcat pe șosea. Urmând tendințele actuale, este mai lung cu 40 mm – la 4.035 m este unul din modelele cele mai lungi din segment – mai lat cu 44 mm, mai scund și cu un ampatament mai lung cu 45 mm. De aici și un spațiu interior crescut, perfect comparabil cu orice concurență germană sau franceză. Are și un portbagaj sensibil mai mare decât la vechea generatie – acum 326 l – foarte competitiv. Constructorul insistă că avem o platformă complet nouă dedicată acestui model. S-au folosit oțeluri de înaltă rezistență în proporție de 42%. Deși s-a mărit, noul i20 nu a crescut în greutate, versiunea de bază cântărind sub bariera de o tonă.

Cum concurența este foarte dură în acest segment în creștere în Europa, Hyundai a „blindat” noul model cu tot felul de „gadget-uri” luate de la modele mai mari și mai premium. Avem în standard dezaburire, dar și posibilitatea unui volan încălzit – foarte util, că tot vine iarna. A înclinat bordul cu 5 grd., orientat ușor către cel de la volan. În timp ce pasagerii nu prea realizează acest lucru, șoferul are o perspectivă mai bună. Interiorul are inserții în patru culori, „piano black” își face apariția. Ambiția a fost atât de mare, încât avem și avertizare la ieșirea din bandă!

Hyundai i20 (3)

Noul i20 are chiar și două lucruri unice în acest segment. Un skyroof panoramic. Sigur, nu este singurul, acest gen de sunroof devenind foarte popular astăzi chiar și în acest segment. Însă este singurul care se poate deschide! Adică ai o trapă foarte mare, cam cât tot plafonul. Are nevoie consumatorul să deschidă acest skyroof? Dacă da, de ce concurența nu face la fel? Fiind o suprafață mare de izolat la pluvială, nu ne plouă în cabină? Kahraman ne-a asigurat că nici nu plouă și nici că este doar o idee extravagantă. Studiile făcute de producător au arătat neces itatea unei asemenea soluții originale! OK, vom vedea câți cumpărători de așa ceva vor fi…

Hyundai i20 (7)

Chiar mai interesant este noul „docking station” rezervat telefoanelor smart. Din păcate, doar smart-urilor de la Apple și Samsung. Expertul HME afirmă că reprezintă 70% din piață, așa că nu este o mare problemă. Sigur, dacă ai Sony sau LG sau altceva este o mare problemă pentru tine… Portul permite încărcarea permanentă a telefonului și folosirea lui ca atare. Asta înseamnă că nu interacționează cu sistemul infotainment de la bord. Ai Google Maps, folosești telefonul direct. Hyundai susține că este o soluție foarte simplă și ieftină destinată unui public tânăr, care nu are bani de sisteme scumpe. Această abordare este complet diferită de cea a concurenței, care a integrat telefonul în sistemul mașinii prin aplicații destinate fiecărui brand în parte. Exemplele cele mai la îndemână sunt noul Opel Corsa și noua Škoda Fabia. La i20 nu ai nevoie de nicio aplicație proiectată special pentru Hyundai. Pentru cei cu bani, va exista un display de 7”, care va costa în zona 4-500 euro. Sigur, aici vom regăsi sistemul de navigație propriu al mașinii. Din păcate, la testele din Antalya nu am avut ocazia să vedem acest „docking station”, însă suntem foarte curioși cum o să reacționeze piața la această nouă abordare. Până una-alta, Opel a anunțat introducerea unui sistem similar în viitorul imediat. Deci și Opel previzionează o clientelă remarcabilă pentru această versiune populară…

 

Noul i20 vine cu o pleiadă de motorizări, unele chiar noi. Vedeta familiei va fi – începând din 2015 – noul motor în 3 cilindri de 1 l, care, în versiunea turbo, va fi capabil de 120 CP! Adică aproape de performanța liderului Ford Ecoboost (care poate ajunge până la 125 CP), exact cel fabricat la Craiova. La un cuplu de 170 Nm este însă mai slab decât ecoboost-ul. Deocamdată, producătorul nu ne-a spus consumul și emisia de CO2, dar a garantat normele de poluare Euro 6.

Hyundai i20 (8)

Până vom testa acest motor, am mers distanțe remarcabile cu versiunea 1,4 l diesel. Chiar dacă nu are accelerații care să impresioneze, am parcurs cu plăcere câteva sute de kilometri. Este un diesel cinstit de 90 CP și 240 Nm, pe care îi regăsești încă de la 1500 rpm. Acest lucru este cât se poate de real. Indiferent de gradient, chiar și la turații mici, am urcat fără probleme. Nu am avut deloc sentimentul că motorul „moare” în deal. Consumul mediu indicat de producător nu depășește 4,1 l/100 km. Sigur, noi am ajuns pe la 5,9 l pe drumuri de toate felurile. Direcția noului i20 este remarcabilă, un salt important prin comparație cu vechea generație. Nu devine lider în segment, dar a urcat foarte mult și asta reprezintă o surpriză foarte plăcută. Motorul și cutia de 6 trepte funcționează bine împreună, fără zgomote, mulțumită reducerii zgomotelor și vibrațiilor.

Hyundai i20 (1)

La data testului nostru, prețurile nu erau anunțate nici măcar în Germania. Însă am fost asigurați că nu vom asista la o mărire față de actuala generație. (n.n. – între timp am aflat că, în România, prețul de bază este de 13.210 euro, cu TVA, dar importatorul oferă încă din start un discount important la achiziție). Deși nu este ușor de crezut având în vedere strategia „New Thinking. New Posibilities”, să dăm crezare până la proba contrarie.

Hyundai i20 (2)

Producătorul își propune să vândă 100.000 de unități pe an. Noi tindem să credem că va fi posibil. Chiar și așa, i20 nu va intra în top 5 european, unde cifrele sunt mult mai mari. Nu este un pericol nici pentru noul Corsa, noua Fabia și nici pentru mai vechile Fiesta, Clio, 208 sau Polo. Însă se va introduce în top 10 și asta este o perfomanță de remarcat într-un segment atât de competitiv – al doilea în Europa după compacte.

(Acest articol a fost publicat în numărul 32 – noiembrie 2014 – al revistei AUTO pro)

 Cele mai noi aparitii din revista AUTO pro și de pe site-ul autopro.ro le puteți găsi accesând pagina noastră de Facebook

Articole similare

Test drive Honda CR-V e-HEV – Formă cu fond

Filip Sîrbu

Test drive Volvo XC40 Recharge – Suedezul alfa

Filip Sîrbu

Test drive Citroen C3 facelift – Anti-clișeu

Filip Sîrbu

Leave a Comment