AUTOpro
Analiza

10 grupuri controlează 95% din piața auto românească

În spatele majorării cu 21,59% a înmatriculărilor de autoturisme noi din România se află câteva nuanțe extrem de interesante. Ca de obicei, diavolul stă în detalii.

Car sale2

Text: Robert Stan

O majorare cu peste 20% a numărului de autoturisme noi înmatriculate este demnă de luat în seamă. Chiar dacă vine după ani buni de scăderi majore. Mai împortant însă decât numărul de 70.172 de unități comercializate anul trecut este modul în care s-au descurcat principalii actori ai pieței în 2014. Aici, surprizele sunt majore. Trebuie menționat faptul că – lucru știut de destul de puțini oameni – mai bine de 95% din piața auto românească este „gestionată” de 10 mari companii sau grupuri de importatori.

Cine sunt aceste vârfuri ale pieței auto? În pimul rând este vorba despre tripleta Dacia, Renault, Nissan, mărci distribuite în România de Renault Commercial Roumanie (RCR). Apoi, Porsche România, companie care are în subordine brandurile Audi, Porsche, SEAT, Skoda și Volkswagen. Aceste două firme sunt singurele care au reușit anul trecut să aibă vânzări cumulate de peste 10.000 de unități. Pe locul trei în acest clasament al marilor importatori români de vehicule se află Compania Națională de Vânzări Ford, divizie a producătorului american care gestionează activitatea de comerț. Nu poate fi trecută cu vederea nici gruparea de importatori și distribuitori generali aflată sub umbrela Țiriac Auto. Aici trebuiesc contabilizate mărcile Hyundai (Hyundai Auto Romania), Jaguar și Land Rover (Premium Auto) și Mitsubishi (M Car Trading). Clasamentul marilor importatori este completat de nume precum Opel Romania, Toyota Romania (Toyota, Lexus), Mercedes-Benz Romania (Mercedes-Benz, smart), BMW Vertriebs GmbH Salzburg Sucursala București (BMW, Mini), Auto Italia (Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Lancia și Maserati) și Trust Motors (Citroen, Peugeot). Pentru cei mai puțin avizați, aceștia sunt marii actori ai pieței auto românești.

Detalii despre vânzările cumulate ale fiecărei grupări de mărci menționată și motivul pentru care doar patru astfel de entități se pot lăuda că au câștigat lupta de pe piața auto a anului 2014 puteți citi în numărul din februarie al revistei AUTO pro care tocmai a ajuns pe piață. Publicația este disponibilă la centrele de difuzare a presei din rețeaua Inmedio-Relay.

Articole similare

Cât de aproape este viitorul plin de mașini autonome?

Darius Pana

Grupul PSA şi ONG-urile T&E şi FNE comunică oficial consumul real pe durata utilizării pentru autovehiculele Peugeot, Citroën şi DS

administrator_autopromag

Tesla raportează o creștere de peste 41% a livrărilor în trimestrul al treilea din 2022. Care sunt previziunile pentru 2023?

Mihai Morcovescu

Leave a Comment