AUTOpro
Test drive

Drive test Land Rover Defender PHEV

Land Rover

Puterea EV în off-road este WOW!

AUTOpro a condus în premieră primul plug-in hybrid Defender și a descoperit un bolid chiar mai spectaculos decât ce oferea mașina până acum. Puterea EV nu trebuie subestimată pentru că ne-a oferit capabilități incredibile pe cele mai accidentate trasee off-road din Spania. Iată cele mai importante concluzii.

Încă de la lansarea modelului – la care AUTOpro a participat în exclusivitate- am aflat că va urma și un plug-in hybrid. Ritmul accelerat de trecere la electromobilitate ne-a adus chiar mai repede primul Defender PHEV. Ca să ne continuăm șirul prognozelor, noi credem că primul Defender pur EV va fi lansat în următorii 2, cel mult 3 ani! Și avem ceva informații din interiorul companiei care ne-au condus la această prognoză…

Defender trece la PHEV

După versiunea V8 – condusă tot aici în Catalunia în premieră – noul PHEV este cel mai puternic Defender. 404PS P400e are o emisie de 74g CO2/km, indiscutabil cea mai mică pentru acest SUV impresionant. Cele 2 motoare adună 400 CP și un cuplu de 640 Nm care ajută mașină să accelereze la 100 km/h în doar 5,6 sec! Iar autonomia pur electrică este de 43 km, opțiune care rămâne până la atingerea vitezei de 136 km/h.

Sistemul de propulsie folosește un motor Ingenium pe benzină de 2.l supralimentat ce oferă 300 CP la care se adaugă motorul electric de 105 kW alimentat de o baterie de 19,2 kWh realizate după tehnologia Li –Io cu celule prismatice oferite de Samsung. Ca și la cele două noi SUV-uri Jaguar PHEV, și noul Defender beneficiază de cea mai avansată tehnologie de încărcare a bateriei plasată sub portbagaj. Asta înseamnă că se poate încărca în curent alternativ AC de la o priză normală sau de la un wall box de 7kW în circa 2 ore pentru până la 80% din baterie – valoare recomadată de majoritatea producătorilor. Apropo de o priză normală, oferă același nivel de încărcare în 7 ore, ideal pentru încărcare pe timpul nopții. Însă PHEV lui JLR are și opțiune fast-charge fiind primul producător care oferă această posibilitate pentru care AUTOpro și AUTOBEST au militat de ani de zile. Avantajul este ca la fast charge DC ai nevoie de doar 30 min pentru 80% din baterie, adică exact timpul petrecut la o cafea!

Singurul off-road-er PHEV

Versiunea PHEV este doar pe versiunea Defender 110 (deocamdată, Defender 90, versiunea scurtă, nu are această opțiune) și este singurul plug-in care poate rula în condiții off-road grele, apelând la „LOW” pentru a explora cele mai spectaculoase forme de teren. Înainte de a intra în detalii, să reamintim – exact ca la versiunile PHEV de la Jaguar- că avem 3 moduri de conducere. Mai întâi, HYBRID, este modul „default” ce combină inteligent capabilitățile mortorului Ingenium pe benzină și pe cele ale propulsorului electric. În modul EV, evident mașina va rula doar electric în timp ce modul „SAVE” conservă încărcarea bateriei și chiar mai adaugă energie rezultată din frânare. Acest mod de conducere permite rularea în regim EV acolo unde se dorește.

Cu ocazia testelor din Spania am realizat că un plug-in hybrid are avantajul de conserva energie pentru a face off-road-ing la munte fără a emite un gram de CO2. Unii vor spune că același lucru ar putea să îl facă și un EV pur. Adevărat, doar că un EV trebuie să ajungă în zona montană tot pe „cheltuiala” bateriei! La PHEV, drumul până la și de la zona montană se face pe „cheltuiala” motorului termic. Inginerii Land Rover au oferit toate capabilitățile în regim off-orad și în modul EV. Trebuie să spunem că am avut șansa să rulăm într-un areal destinat exclusiv rulării în regim off-road cum nu avem în România. Este trist ca într-o țară ca a noastră să nu ai asemenea piste off-road, dar este o realitate și negarea realității nu este o soluție. Terenul privat din Catalunia unde a avut loc experința off-rad, are peste 600 ha și „doar” 73 de piste off-road însumând peste 700 km lungime! Nu am remarcat nici o intervenție umană, artificială la cea ce a creat natura. Am urcat / coborât pante cu inclinări care te pot speria la prima abordare. Este o locație unde chiar poți să testezi la limită capabilitățile off-road ale unui automobil.

Experiența off-road extremă în condiții EV.

Defender a dovedit deja că este unul din cele mai capabile automobile off-road ale planetei. Testele din Spania au confirmat încă o dată acest lucuru. Am reușit treceri incredibile pe piste care întrec orice imaginație, chiar și pentru specialiștii în off-road. Evident, pentru un consumator obișnuit, o asemenea experiență este spectaculosă, dincolo de puterea de imaginație. Însă marea noutate a fost experiența off-road extremă în condiții EV. Aici noul Defeder PHEV ne-a făcut o mega-surpriză. Am descoperit că nu există nici o diferență între motorizarea ICE și EV atunci când vorbim de off-road. Producătorul britanic pune în evidență faptul că o propulsie EV nu are nimic în minus în off-road. Absolut toate performanțele posibile de atins sunt asigurate și în regim EV. Evident, dacă bateria se descarcă, motorul Ingenium preia sarcinile și experiența mai departe. Este marele avataj al propulsiei PHEV care nu depinde doar de rezerva electrică a bateriei.

Experiența off-road a lui Defender PHEV este spectaculoasă, cu nimic mai prejos de ce oferă modelul britanic în versiune ICE. Dimpotrivă, oferă o posibilitate „zero emissions” acolo unde ai nevoie, chiar și în munți unde poate nu vrei să poluezi natura. Este o posibilitate unică rezervată unui plug –in hybrid.

Prețurile acestei versiuni pleacă de la 65.900 Euro (fără TVA) și poate ajunge la 92.550 Euro (fără TVA) în versiunea X line. Prin comprație cu versiunile „clasice”, evident PHEV este mai scump. Este discutat dacă merită versiunea plug-in hybrid, dincolo de idea de a proteja mediul. Este o judecată pe care fiecare client trebuie să o facă. Având în vedere ultimele decizii al CE privind trecerea accelerată la electrificare, probabil că răspunsul se arată mult mai ușor decât ar putea crede unii sau alții…

Articole similare

TEST Skoda Fabia – Tornado Fabia!

administrator_autopromag

Test drive Peugeot 408 – În zodia felinei

Filip Sîrbu

Test drive Nissan Qashqai – Maturizare deplină

Filip Sîrbu

Leave a Comment