AUTOpro
Stiri Industrie

Stellantis și Foxconn, parteneriat strategic pentru crearea Mobile Drive

stellantis foxconn mobile drive

Gigantul auto Stellantis și producătorul global de electronice Foxconn au anunțat marți un parteneriat strategic pentru Mobile Drive, compania care va crea, printre altele, o nouă interfață multimedia pregătită pentru automobilele constructorilor aflați sub umbrela companiei cu sediul în Olanda.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a spus despre noul parteneriat strategic următoarele: „La 100 de zile de la înființarea Stellantis, iată, suntem din nou martori ai unei noi schimbări importante: punem software-ul la baza mașinilor noastre. (…) Vrem ca utilizatorul să aibă tot ce își dorește la îndemână fără efort. Mașinile noastre vor fi actualizate rapid și cu ușurință. Ne asumăm o schimbare drastică”.

Tavares a mai arătat că „există ceva care contează la fel de mult ca designul frumos și tehnologia inovativă: este vorba despre modul în care caracteristicile automobilelor noastre din habitaclu îmbunătățesc viața clienților noștri”.

Mobile Drive este o companie deținută egal de Stellantis și Foxconn a cărui menire va fi să accelereze dezvoltarea tehnologiilor pentru interiorul mașinilor din cadrul Stellantis. Se va lucra atât pe partea de software, cât și hardware. Noua firmă va crea și produse specializate pentru viitorul interconectat.

Rezultatele obținute de Mobile Drive nu vor fi, totuși, exclusive pentru Stellantis. Acestea vor putea fi comercializate și către alte companii. Informația a fost confirmată de CEO-ul Foxconn, Young Liu.

Vezi și: Volkswagen, detronat la vânzări de Stellantis în Europa

„Mașinile viitorului vor fi din ce în ce mai mult bazate pe software rafinat și servicii. Clienții de azi și mâine cer soluții care să permită conectivitatea atât cu mașina, cât și cu lumea din afara sa. Mobile Drive va satisface aceste cereri și chiar le va depăși”, a spus CEO-ul Foxconn.

Mobile Drive – viitorul conectivității auto?

Mobile Drive se va axa pe dezvoltarea de variante de infotainment diversificate și servicii de stocare în cloud astfel încât aplicațiile bazate pe inteligența artificială și comunicarea 5G să poată funcționa 24/24. Mai mult, mașinile Stellantis care vor avea noile unități dezvoltate de Mobile Drive instalate vor fi capabile de integrarea e-commerce-ului în automobile. Clienții vor putea cumpăra tot ce vor prin intermediul asistentului vocal sau prin servicii de explorare dedicate.

Prioritățile noii companii Mobile Drive se vor axa pe:

  • posibilitatea de a se accesa servicii de streaming;
  • acces la aplicatii dedicate;
  • tehnologie biometrica (acces amprenta in masina);
  • realitate augmentata pentru navigatie si alte servicii;
  • integrare IoT;
  • tehnologie interactiva pe mai multe ecrane;
  • asistenta de urgenta.

Primele informații complete cu privire la ecosistemul pe care Stellantis și Foxconn îl pregătesc viitorilor clienți ai mărcilor grupului vor fi dezvăluite la final de 2021.

Vezi și: CEO-ul Stellantis, îngrijorat de accesibilitatea EV-urilor

Foxconn și Stellantis nu se află la primul parteneriat. Entitățile au mai prezentat în trecut și Airflow Vision, conceptul care prevedea modul în care va fi desfășurat transportul premium și experiența utilizatorilor cu modelele grupului auto.

Articole similare

iX3, primul SUV BMW cu propulsie exclusiv electrică

Robert Stan

Concursul de Eleganţă Sinaia 2023 revine în actualitate după o pauză de 3 ani

Mihai Morcovescu

Sedanul de lux DS 9 primește actualizări: nou sistem multimedia și echipare de top Opera

Mihai Morcovescu

Leave a Comment