AUTOpro
Stiri

Șeful echipei de F1 McLaren: Criza, ultim avertisment pentru Formula 1

Formula 1

Andreas Seidl, directorul echipei McLaren consideră că problemele cauzate de coronavirus trebuie să fie un „ultim avertisment” pentru o Formula 1 „care nu este sănătoasă şi durabilă”.

„Eu cred că această criză pe care o traversăm este un ultim avertisment pentru un sport care nu era sănătos şi durabil înainte, iar acum a atins un punct în care vom avea nevoie de schimbări drastice”, a declarat Seidl.

Aceste declaraţii intervin după ce McLaren a făcut un apel la reducerea plafonului salarial pe care trebuie să-l respecte echipele începând din sezonul viitor, de la 175 la 100 de milioane de dolari.

„Cel mai important lucru este să depăşim această viitoare etapă, pe care noi o considerăm absolut necesară ţinând cont de toate pierderile financiare cu care ne confruntăm anul acesta”, a pledat conducătorul echipei McLaren înaintea unei noi reuniuni a actorilor din Formula 1, Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) şi cele zece echipe.

În caz contrar, Andreas Seidl a afirmat că „nu vede niciun semn ca Formula 1 să mai poată exista anul viitor”.

„Dacă luăm cele mai bune decizii, Formula 1 ar putea să fie mai durabilă în viitor şi într-o mai bună sănătate în raport cu ceea ce a fost în ultimii ani. Noi trebuie să îmbunătăţim sportul şi spectacolul, ceea ce este în interesul tuturor şi al fanilor”, a conchis Andreas Seidl.

Curse fără spectatori?

În încercarea de a relua campionatul, unele echipe par gata să ia parte la curse fără spectatori. În acest context, ministrul austriac al sportului, Werner Kogler a menționat că guvernul de la Viena nu se opune disputării fără spectatori a ediţiei din acest an Marelui Premiu de Formula 1 al Austriei.

Primele nouă etape ale sezonului de Formula 1 – până la Marele Premiu al Canadei, de pe 14 iunie, inclusiv – au fost anulate din cauza pandemiei. Astfel, MP al Austriei, de pe 5 iulie, ar fi al doilea după reluarea sezonului, după cel al Franţei de pe 28 iunie.

Întrebat de ziarişti dacă guvernul va permite desfăşurarea cursei, Kogler a răspuns: „Nu vrem să ne opunem”. El a explicat însă că un asemenea eveniment este diferit de disputarea unui meci de fotbal fără spectatori, deoarece staff-ul tehnic implicat este unul numeros.

Fiecare din cele zece echipe din Marele Circ are în jur de 60 de angajaţi, iar dacă se adaugă personalul Formulei 1, oficialii cursei şi jurnaliştii, la fiecare Grand Prix ar fi prezente mai bine de 1.000 de persoane. Acest număr ar creşte dacă ar avea loc şi cursele de Formula 2.

Carlos Sainz Jr solicită prudență

Pilotul spaniol al echipei McLaren, Carlos Sainz Jr, este de părere că reluarea curselor din Formula 1 ar fi o decizie imprudentă, în contextul în care pandemia de coronavirus ridică mari probleme de siguranţă.

„Trebuie să sperăm până la capăt şi la un moment dat vom reveni la viaţa normală. Lumea nu se poate opri complet”, a declarat, Sainz care s-a arătat pesimist în privinţa reluărilor curselor în acest an.

„Ar fi imprudent să revenim fără să avem siguranţa că nu se va întâmpla nimic rău. Trebuie să aşteptăm testele şi după ce vor ajunge la toată lumea, sper că încet-încet vom reveni la normalitate”, a adăugat Carlos Sainz, clasat pe locul 6 în ierarhia piloţilor de Formula 1 în 2019.

Articole similare

Renault prezintă noul Arkana facelift: actualizări estetice și un nou nivel de echipare

Mihai Morcovescu

Germania va aloca 900 de milioane de euro pentru construirea de noi stații de încărcare

Mihai Morcovescu

Faraday Future a demarat producția lui FF 91, primul său model electric de serie

Mihai Morcovescu

Leave a Comment