AUTOpro
Generale Stiri

PSA cumpără Opel?

Recent, o companie de consultanță de brand-uri a dat publicității primele 100 de mărci auto cele mai valoroase. Nu de mult de timp, grupul PSA a admis posibilitatea achiziției lui Adam Opel. Ce legatură există între cele două știri? Una foarte interesantă…

Text: Dan Vardie

Pe scurt, săptămâna trecută a apărut zvonul – ulterior confirmat – că PSA Peugeot Citroen este interesat de achiziția lui Adam Opel Group – ce mai conține și Vauxhall din Marea Britanie! Recent, au „transpirat” și cifrele. PSA va plăti 1 mld Euro cash și de 1 mld Euro va prelua datoriile grupului Opel. Carlos Tavarez, CEO PSA, a promis că nu va face schimbări de management la Opel, Karl Thomas Neumann, actualul Președinte rămânând la conducerea Opel. Mai mult, Tavarez este interesat de expansiunea mărcii Opel la nivel mondial – acum fiind un brand eminamente European. Groupe-PSA_2O altă speculație apărută mai întâi în presa americană este că GM – fără Opel – se va concentra pe America și Asia unde are cele mai mari piețe. Pe de altă parte, „noul” GM va deveni mai ușor de „cuplat” cu FIAT Chrysler Automobili, adică exact ce tot spune de peste un an „Super” Sergio Marchionne.Opel-emblem-10Tot săptămâna trecută, Brand Finance, o companie ce-și propune să calculeze valoarea brand-urilor, a dat publicității un clasament cu toate mărcile din domeniul automotive – vom analiza într-un material viitor cât de „accurate” sunt aceste calcule. Este un clasament dominat de Toyota care are un brand value de 46,255 mld $. Adică dacă s-ar pune problema să fie vândut brand-ul în sine sau să fie pus gaj la bancă, atât ar fi valoarea acestuia. În același clasament, Opel figurează cu valoarea de 3,561 mld $, în creștere cu peste 1 mld $ față de anul precedent. Sigur, este pe locul 27 în acest clasament dar înaintea multor branduri de calibru precum Fiat, Mitsubishi, Rolls Royce, Aston Martin și chiar Tesla sau … Peugeot și Citroen. By the way, Peugeot are un brand value de 2,15 mld $ iar Citroen de 1,5 mld $. Da, ambpunerea gamelor celor doi producători cum ar fi și faptul că toate patentele și tehnologiile sunt ale lui GM (și nu ale lui Opel). Nici măcar accesul la mașina electrică – mai exact platforma lui Opel Ampera –e/Chevrolet Bolt – nu se va putea realiza de către PSA fără acordul direct al lui GM, adică o altă afacere, alți bani… De aceea, să fim un pic sceptici nu strică.Groupe-PSA_2nou

Articole similare

Software-ul Toyota va fi open-source, trăiască Linux

Filip Sîrbu

Honda va avea modele complet autonome în 2025

Filip Sîrbu

Detalii în exclusivitate de la Salonul Auto de la Frankfurt

Filip Sîrbu

Leave a Comment