Deși tradiție există, Peugeot nu a prea mai reușit să impresioneze și să conteze în segmentul hothatch în ultimii ani. Nu sunt convingători în domeniu și dau mereu senzația că sunt mult prea lăsați în urmă de ceilalți. Cu toate acestea, constructorul francez vrea să arate că știe cum se face o astfel de mașină și ne propune pentru delectare un… concept.
Este adevărat, un concept foarte elaborat și cu performanțe dinamice mult peste cele hothatch-urilor de stradă, dar la fel de clar este că nu are nici o șansă/logică pentru producția de serie. Se numește Peugeot 308 R Hybrid și subliniază în același timp și potențialul PSA în ceea ce privește tehnologia verde.
Tratamentul estetic arată foarte bine, cu prize de aer mari, inclusiv pe capotă, spatele negru mat, ecartamentul mărit cu 80 mm și jantele de 19 inch. Peugeot 308 R Hybrid are sub capotă un motor de 1,6 litri THP, care produce 275 CP, acesta fiind asistat de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, fiecare cu o putere maximă de 115 CP. Cel din față este integrat în cutia de viteze automată, cu 6 trepte. Fiecare dintre cele trei motoare poate propulsa mașina independent de celelalte.
Puterea acestui ansamblu ajunge la 500 CP, iar performanțele sunt de nivel supersport. Peugeot 308 R Hybrid accelerează până la 100 km/h în 4 secunde, în vreme ce viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu oficial, pe prima sută de km, este de doar 3 litri/100 km.