AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Prezentari Stiri

RevoIBIZA și AutonomARONA

Exclusivitate națională: Noile SEAT Arona și Ibiza

AUTOpro a fost invitată la avanpremiera mondială a noilor modele SEAT Ibiza și Arona, în fapt două face-lift-uri menite să aducă cele două modele în epoca tehnologică contemporană. Și o face împreună cu o mică revoluție de design la interior...

Cu peste 6 mil de unități vândute, Ibiza este un succes important al spaniolilor. Prima generație a fost lansată în 1984, fiind cel mai longeviv model al casei SEAT. Arona a fost lansată în 2018, la un an după sucesul de proporții înregistrat de Ateca, fratele SUV mai mare care a câștigat premiul european „AUTOBEST – Best Buy car of Europe”, cel mai important premiu câștigat de producător în toată istoria sa de 68 de ani. Arona este mai nou dar ca orice SUV din segmentul B se vinde foarte bine, ajungând pe locul 2 în topul vânzărilor anuale, după Leon- deținătorul AUTOBEST 2021! Deja 350.000 de unități au fost vândute.

Facelift SEAT Ibiza și Arona

Ibiza a evoluat cel mai puțin la exterior. Practic are acum faruri și stopuri LED, noi jante, noul logo SEAT în 2 tonuri cromate și scrisul de mână al modelului așa cum îl regăsim la Leon. Arona are aceleași evoluții dar se bucură și de un nou look mai SUV, „cerut de clienți” după cum ne spune Fernando. Are o nouă bară față, o nouă grilă iar farurile de ceață au fost ridicate mult mai sus într-o decizie inspirată a designerilor. Acoperișul este bi –ton, o altă decizie inspirată pentru un look „ca nou”!

SEAT-Arona-2021-Xperience-AUTOpro-5
SEAT-Arona-2021-Xperience-AUTOpro

Schimbări la interior

Însă după ce deschizi portiera și intri în mașină , nu poți să nu remarci noua planșă bord realizată din noile materiale soft – dar cu un nou patern – folosite și la Leon sau Cupra. Designul acestei planșe este fluid, îți „prinde” ochiul care se bucură de ce vede. Iar senzația tactilă confirmă! Chiar și plasticele mai tari – următorul strat sub cel soft – sunt foarte plăcute optic și tactil, o nouă dovadă că tehnologia face minuni. Aeratoarele laterale sunt acum circulare și au primit un inel de plastic foarte simpatic care se și luminează la versiunile de top. Avem un nou ecran „floating” TFT tactil în două dimensiuni de 8,25” și 9,2”, plasat mai sus decât la generația actuală, care are acum sistemul de infotainement complet al familiei SEAT Connect, cu celebra comandă vocală „Hola Hola”. Android Auto și Apple CarPlay nu numai că sunt în dotare dar se pot conecta și wirelless. Cum poți să încarci și telefonul wireless, poți păstra prizele USB–C pentru alte nevoi și ocupanți. Tot în aceeași linie a unui impact vizual este noul volan în piele Nappa. În fine, avem chiar și noi tapițerii, cu același catch vizual chiar dacă nu nimic special – ca, de exemplu, folosirea unor fibre naturale, sustenabile sau din materiale reciclate, etc

Cum SEAT Connect singur nu poate să stea, producătorul introduce și o up-gradare a sistemului ADAS. Travel Assist pentru un condus semi-autonom, recunoașterea semnelor de circulație, rularea în bandă, park assist și fază lungă automată sunt noi pe cele două modele.

SEAT-Arona-2021-Xperience-AUTOpro
SEAT-Arona-2021-Xperience-AUTOpro

Fără diesel!

Revoluția de care vorbim la interior o regăsim pe ambele modele. În materie de motoare nu sunt noutăți, ambele modele având benzine de până la 150 CP și o versiune GNC pe care SEAT o promovează. Reamintim GNC este Gaz Natural Comprimat și nu GPL care este popular la noi – în timp ce GNC este practic inexistent. De remarcat, nimeni nu mai discuta de diesel și nici nu mai întreabă…

SEAT continuă evoluția sub motto-ul „Created in Barcelona”. Are astăzi cea mai mare gamă din istorie și cele mai bune vânzări. Cabos a confirmat că aceste facelift-uri nu își propun să mărească prețurile ci să ofere mai multă tehnologie la prețuri comparabile cu actuala generație. Care începând de azi, devine… vechea generație!

Mai multe detalii despre noile SEAT Ibiza și Arona puteți citi în articolul pe care vi l-am pregătit în ediția 87 a revistei AUTOpro.

Articole similare

5.000 de sancţiuni contravenţionale pentru defecțiuni tehnice în doar două zile

Robert Stan

Electrificare masivă a pieței europene în primul trimestru al anului

Filip Sîrbu

Waymo testează modelele autonome cu publicul

Filip Sîrbu

Leave a Comment