Europa bate pasul pe loc la capitolul stații de încărcare. Cel puțin asta a reieșit dintr-un audit la nivelul întregii Uniuni Europene. Analiza Comisiei Europene a arătat în primul rând că infrastructura de încărcare are o acoperire care variază puternic de la țară la țară.
![75% din totalul punctelor de încărcare din Europa sunt localizate în doar 4 țări](https://autopro.ro/wp-content/uploads/2021/04/charging-station-5212924-1024x576.jpg)
Un aspect de care AUTO pro a povestit încă de anul trecut: 75% din totalul punctelor de încărcare (circa 250.000 conform statisticilor din septembrie 2020) din Europa sunt localizate în doar 4 țări – Olanda, Germania, Franța și Regatul Unit! Dintre acestea, doar unul din șapte este pentru încărcare rapidă!
![Europa ar trebui să aibă nu mai puțin de 2,8 milioane de prize până în 2030.](https://autopro.ro/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20201219_122135-1024x576.jpg)
Pentru a atinge ținta de 1 milion de stații de încărcare până în 2025, ar trebui construite circa 150.000 de stații de încărcare pe an, sau 3000 de stații pe săptămână. Conform anumitor studii, pentru o acoperire cu adevărat suficientă, Europa ar trebui să aibă nu mai puțin de 2,8 milioane de prize până în 2030. De 11 ori mai multe prize decât în prezent!
![numărul mare de furnizori de stații de încărcare duce la o adevărată fragmentare a pieței](https://autopro.ro/wp-content/uploads/2021/04/charging-station-4303528-1024x576.jpg)
De asemenea, numărul mare de furnizori de stații de încărcare duce la o adevărată fragmentare a pieței, utilizatorii având nevoie de un număr mare de conturi/aplicații/carduri pentru a-și putea încărca mașina la punctele de încărcare publice.